niestety wymiana pompy oraz regeneracja wtryskiwaczy nic nie pomogła. Auto nadal kopci. Przy wysokich obrotach silnika jest ok ale przy podjeździe pod górki kiedy silnik jest bardziej obciazony kopci na czarno niemiłosiernie. Rece juz opadają
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Samoistnie nasuwa sie pytanie...kto i dlaczego stwierdzil ,ze wtryskiwacze i pompa sa do wymiany ?
Pomijajac fakty czarnego filtru paliwa itp.
1.Sprawdz zawor egr , czy klapka sie domyka do konca .
2.Odepnij wydech , tlumik/katalizator.
( jak jest zapchany to egr sam Ci sie bedzie otwieral )
3. Musowo potwierdzic sprawne dzialanie czujnika doladowania ,porownac
z faktycznym mierzonym manometrem .
4.Sprawdzic wskazania czujnikow temp wody i powietrza na dolocie do
silnika.
svavec jesli chodzi o wtryski i pompe dałem zapobiegawczo do sprawdzenia okazło się ze wtryski 3 z 6 lały po rozkreceniu podobno kfalifikowaly się wszystkie do regeneracji. Z pompą nie było lepiej podobno dychała ostatnimi siłami. jesli chodzi o klapke egry jak to sprawdzić odkręcić zaworek i ręcznie sprawdzić? na zimnym silniku siłownik powinien być wyciągnięty czy wciągnięty?
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Najpierw badz pewien czujnikow ,cisnienia doladowania i temperatur .
SIlownik powinien byc zawsze "wciagniety" . Dla pewnosci ,sciagnij polaczenie kulowe silownika z klapki ,zobacz czy ma luzy . Podczas pracy silnika mozesz pobawic sie klapka i zobaczysz rezultat niekontrolowanego otwarcia EGR .Zamknij klapke i zwiaz drutem dosyc ciasno ,zeby nie miala mozliwosci otwarcia sie podczas jazdy .Silownik przywiaz tak aby swobodnie mogl sie wysuwac i cofac bezkolizyjnie .( niepodlaczony mechanicznie z klapka ).
( jak juz i tak wlozyles w to sporo czasu i pieniedzy ,to warto jest zaslepic ,chociazby tymczasowo, EGR poprzez wsadzenie plaskiej plytki pomiedzy komora EGR a dolotem powietrza do kolektora ssacego )
Rozepnij ,sciagnij rure wydechowa ,najlepiej pomiedzy elementem "gietkim" a tlumikiem/katalizatorem. Sprawdz tez dzialanie klapy/przyslony hamulca "gorskiego" w podobny sposob jak klapy EGRu.
Calkiem niedawno mialem przypadek w D20 ,ze turbina nie dawala cisnienia ( max 1.5 bar )i kopcil przy wiekszym obciazeniu .Katalizator nie mial odpowiedniej przepustowosci ,zapchal sie i stwarzal spore cisnienie na wydechu ktore samo otwieralo sobie klapke EGR i wtedy zaczynal kopcic .Nawet podczas podniesionej budy i przygazowaniu mocniej bylo widac male ruchy klapki EGRu.Dlatego naciskam na wypiecie katalizatora.
Co do testow / wymian wtryskiwaczy i pomp.... Mysle ,ze wiekszosc warsztatow troche naciaga klientow na wymiane / regeneracje wtryskow czy pomp . To ze wtrysk nie jest idealny i czasami pusci kropelke czy dwie to nie znaczy ,ze jest on uszkodzony , po to jest elektroniczna regulacja dawki paliwa na poszczegolny wtrysk ,aby niwelowac takie drobne niedociagniecia.
Takie warsztaty wrzucaja wtryski do testerow i te jak tylko troche odbiegaja od idealu to twierdza ,ze nadaja sie tylko do wymiany ,nie uwzgledniajac granic tolerancji ,ktore EDC jest w stanie skorygowac .Jestem twardo za testami przelewowymi na silniku i jak te wychodza poza normy ,to po uprzedniej zamianie miejscami wadliwych wtryskow z dobrymi ,w celu potwierdzenia usterki ,wtedy decydowac sie na wymiane .Takie testy mozna wykonac w kazdym warsztaciku ,bardzo niskimi kosztami .
1 Zawór EGR sprawdzony(odłączony siłownik klapka związana drutem i nie ma na to zadnej reakcji na tą czynność nawet nie zaówazyłem jakiś szczegolnych zmian kiedy ją otwieram) również nie widać aby samoistnie sę ta kalapka chciała otwierać.
2. Filtr powietrza wyjęty również bez zmian nadal kopci
3 teraz nawazniejsze zaówazyłem ze czujnik doładowania pokazuje doładowanie nawet przy przekręconym kluczyku na zapłon choć sam silnik nie jest odpalony (cztery kreski a chyba powinno być zero lub jedna?) Mogł by mi ktoś potwierdzić to ze przy zgaszonym silniku nie pokazuje na wyswietlaczu doładowania. wiec moze to faktycznie jest wina czujnika doładowania? Gdzie go znajde?
Witam
Problem kopcenia rozwiązany. svavec miałeś racje z podpowiedzią odnosnie czujnika doładowania. To własnie on był przyczyną nadmiernego dymienia. Po wymianie czujnika kopcenie ustało:) dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i pozdrawiam
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
OJ OJ OJ OJ...... tyle zachodu,tyle wkladu finansowego a to tylko czujnik doladowania ,ktory poniekad byl sugerowany jako nr 1 na liscie podejrzanych .
no niestety kopcenia ciąg dalszy. Kierowca zglosił ze auto raz kopci raz nie choć jak juz zacznie kopcić pod górki to nie tak bardzo jak poprzednio. Auto będzie na bazie przyszłym tygodniu na bazie. Zaczyna mnie to auto delikatnie mówiąc denerwowac.Jak to jest z tym EGRem na postoju jak przygazuje to sobie siłownik na momęcik otworzy klapke to tak ma być?
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
EGR nie otworzy Ci sie na jalowym,tak sadze.
Czy odpinales wydech ? Jak katalizator jest zapchany to wygeneruje zbyt wysokie cisnienie na wydechu i klapka EGR ,choc nie powinna,to sama sie uchyli przepuszczajac spaliny do kolektora dolotowego.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę