Cytuj:
przepraszam nie czytałem całego tematu, ale jeżeli chodzi o kwestie prawne lub konstrukcyjne mogę coś tam powiedzieć.
"Zabrania się:
... 6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:
a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,
b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie."
więc jeżeli nie prowadzisz warsztatu, który może dokonywać zmian konstrukcyjnych, zmiana ta jest niezgodna z prawem.
nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale zdaje się, że mosty są przyspawane do ramy. takiego połączenia nie stosuje się przy mocowaniu do ramy samochodowej. rama pracuje a spaw jest sztywny, a co za tym idzie połączenie to będzie z czasem pękać na spawie. do ramy mocuje się za pomocą śrub lub nitów.
w samochodach osobowych stosuje się zgrzewy punktowe. gdy nadwozie pracuje mogą one minimalnie przemieszczać się wobec siebie jak guziki w koszuli. gdyby zgrzewy były ciągłe pracująca konstrukcja blaszana rozerwałaby je. mosty najczęściej mocuje się za pomocą "cybantów" z nakrętkami do ramy pojazdu.
jeżeli dobrze przeczytałem na tej ramie ma być zamontowany HDS. otóż żuraw przeładunkowy podlega dozorwi techniczemu UDT. musi on mieć instrukcję od producenta HDS-a, oraz firmy montującej tą maszynę na pojeździe. co więcej firma montująca musi umieścić na HDS-ie swoją tabliczkę z nazwą oraz datą montażu.
bez tego HDS nie przejdzie normalnego corocznego dozoru okresowego. wymogi te reguluje dyrektywa 98/37/WE oraz ustawa z dnia 21.12.2000 – Dz. U. Nr 122, poz. 1321.
"Wszelkim maszynom muszą towarzyszyć instrukcje, zawierające co najmniej poniższe informacje:
- powtórzenie informacji podanej na maszynie, oprócz numeru fabrycznego (patrz 1.7.3), wraz z odpowiednimi dalszymi informacjami ułatwiającymi konserwację (np. adresy importera, zakładów naprawczych, itp.),
- przewidywane zastosowanie maszyny w znaczeniu 1.1.2 (C),
- stanowisko(-a) robocze, które zajmować może obsługa,
- instrukcje dla bezpiecznego/bezpiecznej:
- oddania do użytku,
- eksploatacji,
- przemieszczania, z podaniem masy maszyny i jej poszczeg oraz innych podzespołów jeżeli są one normalnie przewożone oddzielnie,
- montażu i demontażu,
- regulacji,
- konserwacji (przeglądów i napraw),
- jeżeli to konieczne, szkolenia,
- tam, gdzie to konieczne, podstawowe dane narzędzi, jakie można domontować do maszyny. Jeżeli to konieczne, instrukcja powinna zwracać uwagę na niedozwolone sposoby eksploatacji maszyny."
"Jednostka instalująca żuraw na pojeździe musi przymocować do konstrukcji żurawia swoją tabliczkę zawierającą:
- nazwę i adres jednostki instalującej,
- rok instalacji,
- numer seryjny,
- numer podwozia pojazdu."
oczywiście te wymogi można w jakiś "inny" sposób przejść, jednak w razie wypadku wkracza prokurator i kończą się żarty.
oj cyryl:
popatrz na stronę 3 tam są fotki.
z prawa masz wiedzę ale z techniką jesteś na bakier.
_________________
nie cytuję postów innych użytkowników