Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2011, 23:51
Posty: 4
GG: 0
Samochód: daf

Witam.
Mam pytanie odnośnie wymiany uszczelki pod głowicą. Właśnie jestem po wymianie uszczelki pod głowicą i robiłem to pierwszy raz w XF i zdziwiłem się, jak zobaczyłem, że szpili od głowicy są zanurzone w płynie chłodzącym. Bojąc się o dostanie płynu przez szpilki postanowiłem je posmarować klejem i ją dokręciłem. Autko zrobiło trasę 1000km i zastanawiam się czy dociągnąć głowicę czy ją zostawić..?? Bo jak dokręcę to bez sensu było moje smarowanie klejem.. Co o tym myślicie..?? co zrobić.. ??

Drugi problem to autku brakuje zdecydowanie mocy. Jadąc załadowanym pod górkę autko nawet dymka nie puści.. wymienione wszystkie filtry i zero poprawy.
Jakie macie pomysły na te problemy..??

I tak przy okazji do tematu nie mogę nigdzie znaleźć z jaką siłą należy dokręcić uszczelkę pod głowicą..?? ile NM..??

I jaki luz ustawić na zaworach..??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 163
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Bierzesz się za coś o czym nie masz zielonego pojęcia :? :? ?

Robiłeś ogóle planowanie głowicy ?

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2011, 23:51
Posty: 4
GG: 0
Samochód: daf

O kolego Twój post świadczy o bardzo niskim poziomie wiedzy na temat mechaniki. Niech stracę i poświecę chwile byś mógł nadrobić elementarną wiedzę co do wymiany uszczelki a planowaniu głowicy.

Nie ma czegoś takiego jak planowanie głowicy. Żadna firma samochodowa nie przewiduje takiego procesu naprawy silnika. Co ciężko w to uwierzyć..?? A jednak..... Producent przewiduje jak najbardziej 3 rodzaje grubości uszczelek pod głowicę, ale nie dlatego, żeby można było planować głowicę a dlatego, że można planować blok silnika. Jak byś zagłębił trochę wiedzy na ten temat to byś nie wypisywał takich bezsensownych postów.

A moje pytania jakie postawiłem w pierwszym poście są tylko dlatego, że nie mam wglądu do danych jaki powinien być luz zaworowy w danym aucie i nie mam wglądu z jakim momentem dokręcić głowicę. Luz ustawiłem na wszystkich zaworach 0.5. A głowicę dokręciłem na 180NM plus 90 stopni. Nie jestem pewny czy zrobiłem to książkowo dlatego pytam się o możliwość dokręcenia jeżeli była by taka konieczność. Dlatego jak jest ktoś kompetentny co zna się na rzeczy to będę wdzięczny za udostępnienie danych na ten temat.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 163
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Dziękuje że mnie uświadomiłeś....
Sorry za ot

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2011, 23:51
Posty: 4
GG: 0
Samochód: daf

Ciężko tu się czegoś dowiedzieć. Ale z innych źródeł udało mi się znaleźć potrzebne mi informację.

Dla potomnych jak by ktoś kiedyś potrzebował.

Luz zaworowy daf xf 430 euro2 na zimnym silniku ssący i wydechowy 0.5 mm

Głowice Daf XF dokręcamy następującymi etapami

1. 50NM
2. 150NM
3. M12= 95NM
4. M16= 60 stopni
5. M16= 60 stopni

I dokręcamy w następującej kolejności

Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Kolego Star240 nie tylko ty się pośmiałeś. HA HA Jednak są mechany na forum jak robię na warsztacie to tylko bardziej uśmiałem się jak pytałem młodego jakie silnik ma tuleje mokre czy suche to mi odpowiedział wszystko już powycierałem więc są suche.

A powiedz mi czy naprawdę nie planowałeś głowicy bo jeśli tak to od razu to rozbierz i zaczyni od nowa. I od planowania płaszczyzny głowicy takie coś warsztaty oferują.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2010, 10:10
Posty: 31
GG: 3779625
Samochód: DAF

WITAM MOMENT I KOLEJNOSC DOKRECENIA SRUB GŁOWICY JEST PRAWIDŁOWY. SRUBA SA WKRECANE NA KLEJU W KANAŁ WODNY!! LUZ ZAWOROWY NA SSĄCYM I WYDECHOWYM MA BYC PO 0.50 A CO DO MOCY TO SPRAWDZ SOBIE WTRYSKI!!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2011, 23:51
Posty: 4
GG: 0
Samochód: daf

Cytuj:

A powiedz mi czy naprawdę nie planowałeś głowicy bo jeśli tak to od razu to rozbierz i zaczyni od nowa. I od planowania płaszczyzny głowicy takie coś warsztaty oferują.
Oferują, i wiele osób robi takie zabiegi, by iść po kosztach. Głowica którą rozbierałem nie potrzebowała planowania i została wyczyszczona i zamontowana z powrotem. Nie pierwszy raz robię taką naprawę i nigdy nie było reklamacji, z powodu ponownego wydmuchania uszczelki.

Endriu007 skoro jesteś zwolennikiem planowania, pokaż, mi który producent samochodowy, zaleca, preferuje, bądź wspomina o planowaniu głowicy w swoich pojazdach..??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Żaden bo nikt nie przewiduje że tak długo to ma pracować .
:shock:
:shock:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Endriu007 skoro jesteś zwolennikiem planowania, pokaż, mi który producent samochodowy, zaleca, preferuje, bądź wspomina o planowaniu głowicy w swoich pojazdach..??

Scania dopuszcza.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Producenci to akurat przewidują wymianę silnika i na tym się kończy.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: