Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 cze 2011, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

witam mam taki mały problem z moim dafem od jakiegoś czasu zaczął się grzać, tzn nawet na pusto temp wychodzi za połowe wskaznika, na pełno w górzystym terenie łatwo wciągnąć na czerwone pole. chłodnica wyczyszczona jak się należy, termostat nowy. do głowy przychodzi mi jeszcze tylko pompa i wisko ? btw jak można sprawdzić pompe i wisko ?


Post Wysłano: 09 cze 2011, 23:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2010, 10:10
Posty: 31
GG: 3779625
Samochód: DAF

PRZEDMUCHAJ SOBIE CHŁODNICE POWIETRZEM. NIE MYJ JEJ KARCHERE BO PYŁ Z WODĄ ZROBI CI BAJORO I ZAKLEJI!!!


Post Wysłano: 09 cze 2011, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
jak można sprawdzić wisko ?
Jak odpalisz auto i zaczniesz jechać przez parę minut ( 3-5) wentylator śmiga na pełnych obrotach co słychać , później cichnie. Ewentualnie jak dochodzi wskaźnik temp. do ostatniej białej kreski ( jeszcze nie czerwonej) powinien się załączyć wentylator i nawet pod obciążeniem pod górkę powinien zbijać temperaturę. Łatwiej jednak sprawdzić to podłączając się kompem diagnostycznym i wówczas sprawdzisz prędkość z jaką obraca się wentylator.
Cytuj:
jak można sprawdzić pompe ?
Szczerze to nie wiem jak to sprawdzić , jak z ogrzewaniem , nagrzewnica w chłodne noce grzeje? Podobno pompa wody ma plastikowe łopatki i słyszałem o jednym przypadku że one się posypały.
P.S. Chłodnica była myta na samochodzie , czy wymontowana i myta myjką ciśnieniową na zewnątrz?


Post Wysłano: 11 cze 2011, 19:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

chłodnica była dmuchana własnie powietrzem i myśle że jest to zrobione dobrze, pozatym rok temu była wymieniana bo stara miała jakieś wycieki więc powinno być ok.
and4tu - sorki ale nie wydaje mi się żeby była możliwość sprawdzenia wiska poprzez komputer, wisko chyba powinno się blokować tylko pod wpływem temperatury ale może się myle, przydał by mi się jakiś sposób na sprawdzenie poprawności działania. na myśl przychodzą mi takie rzeczy jak farelka i ogrzanie głowicy wiatraka ale może już ktoś miał ten sam problem?


Post Wysłano: 11 cze 2011, 19:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Jeśli wisko się załącza nie da się tego nie usłyszeć, wyje jak wściekłe.

Jeśli chcesz mieć 100% pewność na serwisie przylepiają do łopatki wiatraka takie coś (nie wiem czy to blaszka czy magnes), i mierzą prędkość obrotową na zagrzanym silniku. Predkość wiatraka powinna być równa (+ - 100 obrotów) obrotom silnika.

Dochodzą do wiskozy jakieś kalany, przewody? Czy może nie dochodzi nic?


Aha, dmuchanie chłodnicy daje taki sam efekt jak by na nią pochuchać. Jeśli jest zabita brudem i robakami to tylko wyjąć i karcherem zaatakować.
Ale jeśli ma rok, zabrudzenie nie powinno być przyczyną tych problemów.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 11 cze 2011, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

no własnie z tym że nie da się nie usłyszeć wiska to może też zależy od auta ale cwicze już tego dafa 3-ci rok i jakoś nie zaobserwowalem tego wycia, może poprostu nie zwrócilem uwagi, ale z tymi obrotami dobra myśl bo gdzieś własnie posiadam licznik obrotów, przykleja się kawałek np foli alu i zbliża licznik. wdafie nie mam wyskalowanego wskaznika temp. ale przy jakiej mniejwiecej powinno się wisko załączyć i ok jakich obrotów powinno być?


Post Wysłano: 11 cze 2011, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Powinno wystartować tak przy 80 - 85 stopni. Jeśli jest sterowana prądem, to po zapaleniu ok 1 - 2 min powinna chodzić na maxa.


Wycia w dafie może i nie słychać w moich samochodach (szczególnie w volvie) słychać wyraźnie.


Dochodzi coś do wiskozy?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 11 cze 2011, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

nie własnie nic nie zauważyłem żaby dochodziło jakieś sterowanie, choć moge się mylić bo jeszcze rak tam nie wkładdałem ale z zewnątrz nic takiego nie widać...


Post Wysłano: 11 cze 2011, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
nie wydaje mi się żeby była możliwość sprawdzenia wiska poprzez komputer
Jeśli ma intarder (a mój ma i się zasugerowałem) to wiatrak jest też załączany elektromagnesem i wówczas można odczytać prędkość .
Cytuj:
nic nie zauważyłem żaby dochodziło jakieś sterowanie, choć moge się mylić bo jeszcze rak tam nie wkładałem ale z zewnątrz nic takiego nie widać...
Okablowanie do wiatraka idzie po prawej stronie silnika nad kompresorem i koło agregatu od klimy. Są tam 3 wiązki kabli; klima , czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym , no i jeśli występuje to ten od wiatraka.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: