Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 cze 2011, 18:41

Jak w temacie. Tarcze na przedniej i tylnej osi. Blokuje koła przedniej osi przy hamowaniu. Nowe klocki z przodu. Komunikat o zużytych okładzinach (zapewne z tyłu). Bez naczepy i z naczepą to samo.
Bez naczepy żadnych komunikatów o błędach, oprócz komunikatu o okładzinach. Z podpiętą naczepą (Kogel, 2007 r, tarcze, osie SAF - 2 różne naczepy to samo) wyświetla błąd o ABSie naczepy na żółto, do tego świeci się kontrolka (w prędkościomierzu) ABSu naczepy.
EBS w naczepie działa bez zarzutu, testuje przy włączeniu zapłonu, nie blokuje kół naczepy.
Po włączeniu zapłonu świecą kontrolki ciśnienia oleju i ładowania na czerwono + klocki. W prędkoścomierzu ABS naczepy.
Gdzie zacząć sprawdzanie? O co tu chodzi? Miał ktoś taki przypadek? Klocki na tylnej osi wymieniam we wtorek.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5997
Samochód: Volvo FH

ABS naczepy to będzie inna usterka, bez związku z blokowaniem kół u samochodu. Może jakiś czujnik się skiepścił np.

Co rozumiesz przez blokowanie? Zablokuje, że nie da się jechać, czy troszkę trzyma, że tarcza się grzeje?

Zaciski luźno chodzą?

Przy montażu nowych klocków ustawiłeś luz? Powinno się cofnąć tak na 2 - 3 kliknięcia.

Przed wymianą też tak było?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

w mojej ocenie jeżeli blokuja się koła podczas hamowania to bedzie wada ABS.
może żaróweczka jest przepalona i nie pokazuje usterki.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
w mojej ocenie jeżeli blokuja się koła podczas hamowania to bedzie wada ABS.
może żaróweczka jest przepalona i nie pokazuje usterki.
Właśnie cały problem w tym, że jeśli byłaby usterka ABS/EBS na ciągniku to wyświetlałoby na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym komunikat o usterce ABS/EBS. A żaden taki komunikat się nie pojawia oprócz wspomnianych wcześniej.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Mianowicie czy nie jest coś namieszane z kątem wyprzedzenia hamulców naczepy/ciągnika. Czy to by miało też wpływ na poprawne działanie układu ABS/EBS ciągnika?
Wydaje mi się, że ciągnik wcześniej łapie i dość mocno nurkuje, a dopiero później hamulce naczepy działają. Naczepa miała przegląd 2 tygodnie temu na innym ciągniku i hamulce były bez zarzutu, tak samo teraz, zmiennik podpiął do swojego ciągnika i nie ma problemów z hamulcami


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

każdy pojazd ma z tyłu zawór sterowania z którego wychodzi ciśnienie na naczepę -przyczepę może on jest wadliwy ewentualnie sprawdź może przewód powietrzny sterujący( żółty? nigdy nie pamiętam) może zawór w tym przewodzie nie daje ciśnienia na naczepę.
taka sytuacja jak piszesz w moim samochodzie jest wtedy gdy kończą się hamulce na przyczepie i wtedy przednia oś hamuje aż z niej idzie "dym".

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


zzx może i to być wina kończących się klocków na naczepie. Przekręcone mam na niej 415 tyś bez wymiany klocków, a klocki na osi napędowej już proszą o wymianę.
Zobaczę, co będzie we wtorek, jak zmienię klocki. Zostanie później kontrola klocków na naczepie i będę miał jasność.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

no to myslę że sprawa jasna jak klocki zmienisz to wszystko wróci do normy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: