Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2006, 13:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Ja nie napisałem że jestem pewien, tylko ,że myśle iż tak będzie.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2006, 14:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2006, 22:44
Posty: 26
Lokalizacja: Dobczyce

Wiem żę scania R420 z ERG wyciąga Euro-4 i Euro-5. A R470 z ERG euro 4. Reszta to SCR. A mam takie pytanie. Jak nie dodam SCR tzn bede jechał np bez niego to jaką mam norme spalania EURO-1 :D ??

_________________
Magnum rulezzz


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2006, 14:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Akutat tego nie wiem? Bo tego niesprawdziłem.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2006, 15:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

nie wiem czy konstruktorzy to przwidzieli.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2006, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
Jak nie dodam SCR tzn bede jechał np bez niego to jaką mam norme spalania EURO-1 ??
Tak jak mówisz Euro 1.

ciezarowka jak sądzisz że Common Rail wystarczy by spełnić euro 5 to po co MAN ma już projekt silnika euro 5 właśnie z wtryskiem Ad Blue ?

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 10 mar 2006, 11:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Może się myle, czas pokarze.


Tytuł:
Post Wysłano: 10 mar 2006, 11:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Swojego czasu czytałem o tym dośc troche i wychodzi na to że żeby jeszcze zmniejszyć emisję spalin trzeba by jeszcze zoptymalizować proces spalania w silniku. I jeżeli już mówimy o Common Rail to silnik D 20 w wersji Euro 3 spala od 3 do 4 proc. mniej paliwa już w wersji euro 4. Wniosek taki że po co dalej optymalizować proces spalania z którym się wiąże zmiana opragramowania albo nawet delikatne zmiany mechaniczne, dlatego lepiej jest do odmiany Euro 5 zastoswać wtrysk Ad blue.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2006, 13:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego masz racje, ale Ad-Blue to dodatkowy koszt.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2006, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2005, 19:45
Posty: 256
Lokalizacja: Chełm

Cytuj:
to dodatkowy koszt.
(...) którego jeśli nie poniesiesz będziesz ponosił inne "dodatkowe koszty" dyktowane przez inspekcje, nieweim jak w polsce ale w niemczech napewno przykładają do tego dużą wagę...
:U :U :U

_________________

...:::Podpisy nie oddają całej prawdy... zawsze jest jakaś granica niepowodzenia :::...


Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2006, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Koszt Ad-Blue, to koszt narzucony przez unię europejską, z powodu ochrony środowiska, które stosuje cały świat. W Azji i Rosji oraz wschodniej części europy, która nie jest w U.E., obowiązuje już euro2 w USA jest odpowiednik euro4, Ameryce południowej już obowiązuje aktualnie euro3. W europie już jest dostępne Ad-Blue, do pojazdów ciężarowych, ponieważ w nowych ciężarówkach powoli jest montowany zbiornik na Ad-Blue.A to jest wymuszone przepisami na producentów ciężarówek. Euro4 wchodzi 1 kwietnia 2006 roku, ktoś ten środek produkuje i musi mieć za niego zwrócone. będzie to tylko obowiązywać w nowych pojazdach.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2006, 20:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

nigdzie nie ma obowiązku używania pojazdów z takim czy innym stopniem szkodliwości dla środowiska.
możejsz jeździć po Polsce i całej UE z Euro 0, ale musisz liczyć się z większymi opłatami za drogi.
w różnych krajach róznie to wygląda.
w Niemczech Euro 0 i 1 to 0,14 euro za km,
Euro 2, 3 i 4 to 0,12 euro za km
i Euro 5 0,1 euro za km.
i to tłumaczy dlaczego wielu producentów ociąga się z zastosowaniem AdBlue. gdyby za Euro 4 była opłata niższa niż Euro 3, to wszyscy producenci stosowaliby AdBlue.
w Polsce wineta dobowa kosztuje 45 zł za Euro 0 i 40 zł za Euro 1, 2, 3, 4 i wyżej, więc nie ma znaczenia jakie euro masz powyżej 1.


Ostatnio zmieniony 12 mar 2006, 8:15 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 11 mar 2006, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2005, 14:33
Posty: 326
Lokalizacja: Suwałki, Dublin

A przypadkiem za euro 4 nie jest 0,10 euro w Niemczech ??

[ Dodano: Sob, 11.03.2006, 20:10 ]
Właśnie sie upewniłem ze 0,10 e na euro 4...

In Germany – where Euro 4 engines give a fee reduction of 20 cents per 10 kilometres when the Maut system becomes operational on 1 January

po angielsku ale chyba każdy zrozumie ;) ;)

Po kilku latach zwroci sie koszt np Scani euro 4 droższej od euro 3.Ricoe kupiła sporo sztuk Rek własnie euro 4(zapłacili drożej ale po kilku latach to sie zwraca i zostaje nowocześniejszy silnik ;) )

_________________
International Haulage


Tytuł:
Post Wysłano: 12 mar 2006, 8:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

ale tylko do 30 września 2006.
źródło:
http://www.toll-collect.de/mautsystem/t ... 49305E01E5
więc to o zwrocie po kilku latach Euro4 w stosunku do Euro3, to trochę nie tak, do września zostało 5 miesięcy.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 mar 2006, 14:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2006, 16:03
Posty: 39
GG: 5688840
Lokalizacja: Lublin/Zamość

System AdBlue (SCR) został sprawdzony przez Scanie pod względem kosztów operacyjnych (chodzi tu o silniki spełniające normę Euro-4) okazało się że są one bardzo zbliżone. Inaczej ma się sytuacja ze sprawdzonym systemem EGR- stosowanym i sprawdzonym od lat w amerykańskich truckach. Urzycie technologii Ad Blue przynosi zmniejszenie kosztów o 3- 4 procent. Cena i dostępność mocznika jest jednak nie ustabilizowana i nie wiadomo dokładnie czy będzie to system tańszy. Budowa systemu podgrzewania AdBlue wumaga podwujnej grubości przewodów doprowadzających roztwór wodny by płyn układu chłodzeia silnika mógł ogrzać mocznik. I jeszcze jedno: systm AdBlue wymaga dosyć dużej teperatury spalin (około 250stopni Celsiusza) łatwo to osiągnąć w autach wykożystywanych do przewozów długodystansowych a trudno wypracować w warunkach dystrybucyjnych. Tak więc nie jest to system całkiem wolny od wad (jak zrestą wszystko), większość producętów ciężarówek na tym systemie buduje swoją przyszłość bez jej rozwoju nie utrzymają się w światowej czołówce. A w realiach polskich myślę że nasi przewoźnicy nie będą chcieli kupować aut z tego typu rozwiązaniami do momętu gdy prawo ich do tego nie zmusi. A widomo- kto się nie rozwija ten umiera.

Wiadomości do tego postu zaczerpnołem z "Traker-Polski" Nr 10/2005 art: "Scania rozszerza Euro!"


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2006, 11:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Już wiem jak to wygląda z wprowadzeniem niższej emisji spalin na rynek europy, ponieważ wszystko zależy od homologacji danego pojazdu a dokładniej, kiedy ona nastąpiła..


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2006, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2006, 16:03
Posty: 39
GG: 5688840
Lokalizacja: Lublin/Zamość

A powiem ciekawą rzecz o systemie AdBlue: osobiście bym tego nie polecał ale wiem że SCANIA przetestowała zachowanie się tego systemu gdy zamiast mocznika zatankujemy zwykłej wody- okazuje się ze osiągi są podobne ale woda bardzo szybko niszczy układ AdBlue i serwis jest w stanie udowodnić to że urzyto wody zammiast mocznika.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 mar 2006, 9:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Bo po mączniku nie wystąpi korozja, a po wodzie będzie się pokazywać w układzie zasilania silnika, wiec lepiej stosować mącznik. Duże firmy transportowe nie pozwolą sobie na taki proceder, ponieważ to jest stwarzanie w samochodach przewoźnika niepotrzebnych usterek. Po prostu cena AdBlue jest rekompensowana tańszymi winietami na przejazd, jeszcze nie nas, ale na zachodzie już tak jest.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 mar 2006, 10:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

ciezarowka przedewszystkim Mocznik i jeszcze to że Ad Blue nie ingeruje w układ zasilania silnika (przecież to jest wtryskiwane do spalin a nie do cylindrów) zreszta tomikier to zaznaczył
Cytuj:
woda bardzo szybko niszczy układ AdBlue


Pozdrawiam :wink:

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 31 mar 2006, 11:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Obrazek

rysunek techniczny z stronki http://www.antonsaxer.ch/technik/default.asp

i tak to wygląda nie jest wtriskiwane bezposrednio do katalizatora SCR


Tytuł:
Post Wysłano: 01 kwie 2006, 16:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 lip 2005, 12:48
Posty: 54
Lokalizacja: Wrocław CITY

Ja tam popieram AdBlue :!: Fakt że to duże utrudnienie dla kierowcy i firmy wiadomo dodatkowa praca i koszty <które mogą się zwrócić> ale jak już coś takiego wymyślili to trzeba dbać oto i o nasze środowsko bo z nim jest coraz gorzej! Jak widzę stare Ikarusy ruszające spod przystanku to mnie krew zalewa(taka chmura dymu) a takie adlbue to fajna sprawa!
Na stronie http://www.findadblue.com/ możecie znależć najbliższą stacje w waszej okolicy w której można zalać AdBlue! Niestety w Polsce ich jest ciągle mało ale powoli zaczyna przybywać całe szczęście :D :!:

_________________
Wiele Dróg Wiele Myśli Daj Bóg żebym był w tym miejscu Gdzie mam być


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: