Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 lip 2011, 10:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2011, 11:46
Posty: 23
GG: 5652541

Witam, wybieram się po zakup auta ciężarowego do Belgii. Auto ma być kupione na firmę (jestem w trakcie wyrabiania europejskiego NIP-u). Chciałbym się dowiedzieć jakie formalności/warunki należy spełnić, jakie dokumenty przygotować, aby legalnie wrócić do kraju? Jak to jest z ubezpieczeniem oraz opłatami drogowymi? Z tego co się orientuję w Belgii oraz Holandii nie są pobierane opłaty za przejazd po drogach, ale jak to rozwiązać w Niemczech oraz w Polsce? Oczywiście posiadam prawo jazdy kat. C oraz świadectwo kwalifikacji ;)


Post Wysłano: 06 lip 2011, 16:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Belgia i Holandia ma system winiet, więc opłaty są pobierane, ale nie za ilość przejechanych kilometrów.
Przez Niemcy myślę że normalnie wykupisz toll collecta (od 12T) na tablice jakie będziesz miał i będzie dobrze.

W Polsce nie mam pojęcia jak wykupić Via Tolla na auto sprowadzane, jeszcze nie zarejestrowane.


Post Wysłano: 06 lip 2011, 17:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Nie wiem jak w Belgii ale w Holandii nie trzeba kupować winiety na sprowadzany samochód. Pod koniec ubiegłego roku, sprowadzaliśmy samochód DMC 18T i sprzedawca mówił, że nic nie trzeba wykupywać. Czyli niby opłaty są ale sprowadzanych samochodów chyba nie obowiązują. Najlepiej dopytać sprzedającego, jeśli to handlarz to będzie zorientowany.


Post Wysłano: 07 lip 2011, 10:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2011, 11:46
Posty: 23
GG: 5652541

Dziękuję za odpowiedzi. Między czasie udało mi się zaczerpnąć nieco informacji. Tak jak mówi Crunck w Belgii i Holandii jest system winiet obowiązujący auta ciężarowe o DMC pow 12t. (moje DMC 19t). Koszty to około 8euro/dzień lub 20euro/tydz. Winieta ta jest ważna zarówno w Belgii jak i w Holandii. Nie wiem jak to jest z autami na eksport, być może tak jak mówi Mca, nie ma potrzeby wykupowania winiet. Postaram się zaczerpnąć wiedzy od sprzedawcy.

Co do przeprawy przez Niemcy, to będę musiał ręcznie wykupić myto w jednym z terminali stacjonarnych na określoną trasę. Orientuje się ile wynosi stawka za km dla auta DMC 19t, Euro 3, 2 osie?

Problemem nadal jednak pozostaje przejazd w Polsce.


Post Wysłano: 07 lip 2011, 11:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Tak jak mówi Crunck w Belgii i Holandii jest system winiet obowiązujący auta ciężarowe o DMC pow 12t. (moje DMC 19t). Koszty to około 8euro/dzień lub 20euro/tydz. Winieta ta jest ważna zarówno w Belgii jak i w Holandii. Nie wiem jak to jest z autami na eksport, być może tak jak mówi Mca, nie ma potrzeby wykupowania winiet. Postaram się zaczerpnąć wiedzy od sprzedawcy.

W Belgii, Holandii, Luksemburgu, Danii i Szwecji występuje ta sama opłata drogowa, tzw. eurowinieta i można ją wykupić przez Internet - https://www.eurovignettes.eu/portal/pl/ ... reset=true . +49 1805 014653 - nr telefonu pod którym powinieneś uzyskać informacje.

Cytuj:
Co do przeprawy przez Niemcy, to będę musiał ręcznie wykupić myto w jednym z terminali stacjonarnych na określoną trasę. Orientuje się ile wynosi stawka za km dla auta DMC 19t, Euro 3, 2 osie?
Stawka dla twojego pojazdu, to 0,19 EUR / km. Czyli tylko 0,05 EUR mniej niż na pojazd powyżej 4 osi.

Na jaką granicę D/PL będziesz jechał? Jeżeli masz czas i chęci, to możesz częściowo lub nawet całościowo ( :lol: ) ominąć płatne drogi w D. Jednak to się pociąć można. :mrgreen:


Post Wysłano: 07 lip 2011, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2011, 11:46
Posty: 23
GG: 5652541

Cytuj:
Na jaką granicę D/PL będziesz jechał?
Najwygodniej/najszybciej dla mnie będzie jechać od Eindhoven (E34 --> 2-->12)na Świecko, jednak jeśli miałoby to się przełożyć na korzystny wynik finansowy to mógłbym również pojechać inną trasą. W tym miejscu liczę na jakieś sugestie od bardziej doświadczonych. :)


Post Wysłano: 07 lip 2011, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Cytuj:
Na jaką granicę D/PL będziesz jechał? Jeżeli masz czas i chęci, to możesz częściowo lub nawet całościowo ( :lol: ) ominąć płatne drogi w D. Jednak to się pociąć można. :mrgreen:
To już lepiej kupić "oszczędności" i zapłacić autostradę niż pchać się landówkami.

Co do tablic i ubezpieczenia to chyba najlepsze będą niemieckie tablice wywozowe tzw. Kurzzeitkennzeichen. Za +/- 120 Euro masz komplet tablic i ubezpieczenie na 5 dni.


Post Wysłano: 14 lip 2011, 16:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2011, 11:46
Posty: 23
GG: 5652541

A może mi ktoś podpowie, czy jeśli będę jechał autostradą A2 odcinek od Nowego Tomyśla do Wrześni, czy muszę mieć na tym odcinku Viatoll? Z tego co wiem jest tam nadal ręczny pobór opłat, a na mapie ze strony Viatoll odcinek ten jest zaznaczony jako: Droga Koncesjonariusza.


Post Wysłano: 14 lip 2011, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2008, 21:07
Posty: 43
Lokalizacja: Ok. Torunia

Nie musisz posiada ViaBoxa. Ale "droga koncesjonariusza" jest porządnie płatna - 63pln za każdą bramkę a do Wrześni zaliczysz 2. Za to jadąc starą 2 czyli na dzień dzisiejszy DK92 Box jest już konieczny. Taka to droga alternatywna.

_________________
Weekly UK --> CH --> UK Groupage Service


Post Wysłano: 14 lip 2011, 17:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2011, 11:46
Posty: 23
GG: 5652541

Dzięki kublo za błyskawiczną odpowiedź, ja będę jechał solówką, 2 osie (DMC 19t), także doczytałem się, że opłata wyniesie 27zł za bramkę, więc jeszcze nie tak tragicznie. Bo rozumiem, że stara 2 od Konina już nie wymaga via boxa??


Post Wysłano: 14 lip 2011, 18:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sie 2008, 18:18
Posty: 220
GG: 6002013
Samochód: z chłodnią
Lokalizacja: Łódź

Cytuj:
Cytuj:
...Co do tablic i ubezpieczenia to chyba najlepsze będą niemieckie tablice wywozowe tzw. Kurzzeitkennzeichen. Za +/- 120 Euro masz komplet tablic i ubezpieczenie na 5 dni.
Tak a na granicy NL/D Douana tylko czeka na takich cwaniakow ktorzy chca oszczedzic 50E i kupic tablice w D a nie NL.

Co do Viatoll to musisz mieć, brak = 3000zł więcej powie Ci miła pani pod 0-800-101-101


Post Wysłano: 15 lip 2011, 13:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Myślę że powinieneś normalnie wykupić viatolla na numery na których sprowadzasz, a potem jak przerejestrujesz udać się i zmienić nr. rejestracyjny w "pudelku".


Post Wysłano: 17 lip 2011, 0:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
...Co do tablic i ubezpieczenia to chyba najlepsze będą niemieckie tablice wywozowe tzw. Kurzzeitkennzeichen. Za +/- 120 Euro masz komplet tablic i ubezpieczenie na 5 dni.
Tak a na granicy NL/D Douana tylko czeka na takich cwaniakow ktorzy chca oszczedzic 50E i kupic tablice w D a nie NL.

Co do Viatoll to musisz mieć, brak = 3000zł więcej powie Ci miła pani pod 0-800-101-101
hmm kolego mówisz z praktyki czy z zaczerpniętych wykładów parkingowych? Osobiście sprowadziłem kilka aut z NL do PL. Przejście przez Oldenzaal mijam Duana kilka razy na zołtych niemieckich i nie ma problemu?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: