Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 lut 2011, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2011, 17:18
Posty: 15
Samochód: Volvo FM 12

Witam, mam problem z moim Volvo FM 12 8x4 380km. A mianowicie z tego co wiem to posiada on hamulce samoregulujące, lecz ostatnio podczas hamowania zaczęło ściągać mnie na prawą stronę.

Chciałbym was zapytać czy znajduje się tam jakieś ręczne regulowanie hamulców ? Jest jedna śruba na moście bodajże na klucz 19 czy to może być to?

Pytałem kolegi lecz on wie tylko gdzie są w Mercedesach/Man'ach lecz nie wie jak z Volvem.

A na warsztat jak jadę to jak zawsze u mnie z Volvem bywa nikt nic nie wiem. Dlatego bardzo prosił bym o pomoc.


Post Wysłano: 18 lut 2011, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

masz tarcze czy bębny
ja bębny to na grzechotkach śruba
jak na tarczach to na zacisku śrubka taka mała jest pod zaślepką z tyłu zacisku

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 18 lut 2011, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli są bębny to klucz nasadowy 10 aby kręcić śrubą trzeba ją wcisnąć a potem kręcić śrubę znajdziesz koło wałka rozpieracza który wchodzi w osłonę bębna hamulcowego

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 lut 2011, 0:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Mi sie zdaje że klucz 19 ale nie jestem w 100% pewny co do tego

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 19 lut 2011, 8:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przynajmniej w FH nie było grzechotek tylko podobnie reguluje się hamulce bębnowe jak tarczowe, zamiast w zacisku hamulcowym to tam gdzie wchodzi wałek rozpieracza w obudowę mostu przy bębnie hamulcowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 19 lut 2011, 9:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
Posty: 81
GG: 1847761
Samochód: Actros

Odstająca śruba tak jak napisał MAN jest pod gumką, jak ją wciśniesz i dalej się będzie obkręcać bez oporu to trzeba to wyjąć i kupić sprężynke nową i blaszkę koszt ok 30zl


Post Wysłano: 14 lip 2011, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2009, 20:33
Posty: 8
GG: 6807304
Samochód: FH16 470, Daf CF340 6x4, Scania 6x4

Witam. Dołączę się do tematu i go odświeżę , otóż mam Volvo FH16 6x4 97r. wywrotkę hamulce bębnowe i w ostatnim czasie został wymieniony zawór hamulcowy bo w starym zaczęło schodzić powietrze. Po tej wymianie jakoś słabo i wolno biorą hamulce . Jadąc nawet pustym samochodem w czasie gwałtownego hamowania (pedał w podłodze) w pierwszym momencie samochód jedzie i jedzie (prawie jakbym hamował ręcznym) z czasem zaczyna hamować mocniej, ale i tak nie ma mowy żeby zblokowało któreś koło :( Dodam że grzechotki są wyregulowane . Co może być nie tak, że te hamulce działają jakoś z opóźnieniem i są takie tępe ?


Post Wysłano: 21 lip 2011, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2011, 18:54
Posty: 23
Samochód: Volvo

Czy zawór został zamieniony na oryginalny?

Który zawór był wymieniany?

WABCO czy Haldex ?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: