Silnik MIDR 06 35 40N
moc 385
rocznik 1996
skrzynia b18
Silnik już złożony i auto jeździ
tuleje były w zaskakująco dobrym stanie jak na ten przebieg (ok 1mln)
Praktycznie niewyczuwalny rancik i ani śladu przeciążeń mechanicznych np chropowatych rantów
Teraz chodzi bardzo ładnie
zobaczymy jakie będzie teraz zużycie paliwa bo przed robotą stało praktycznie na poziomie 40-42l przy załadowanych 24t i 35l przy jeździe na pusto
Mam jeszcze pytanie co do ustawienia zaworów
Wydaje się jakby słychać był lekkie dzwonienie na wolnych obrotach
Mechanik ustawiał mi: 0,4 na ssącym i 0,7 na wydechowym
Ale coś mi się wydaje że to troche za dużo
Jedni fachowcy mówią w tej kwestii że ustawiają oba na 0,5
Nie widzialem instrukcji obslugi na oczy ale tam ponoć pisze 0,5 i 0,8
I bądź tu mądry człowieku i pisz wiersze
rojber02 chętnie przygarnę jakąś książke serwisową do tego modelu lub jak masz zeskanowane dane dotyczące silnika ogólnie ciśnienia dokręcania i innych
Po pierwszej trasie zauważyłem jeszcze jedną rzecz
Wzrosła temperatura silnika podczas rutynowej trasy z tym samym ładunkiem co zawsze
Wcześniej temp sięgała na prostej drodze połowy skali - teraz jest nieznacznie wyższa - w prawdzie do czerwonego pola jeszcze sporo brakuje ale czy to normalne po takim remoncie?
Trzeba poczekać aż wszystko się ułoży i dotrze?
Płyn chłodniczy jest wlany do odpowiedniego poziomu i nie ma żadnych wycieków - w prawdzie jest już używany ale nie długo więc stwierdziłem że do wymiany wytrzyma jeszcze.
Może trzeba zrobić remoncie płukanie układu ?