Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 lip 2011, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Jak to z tym jest . Dziś w nocy podczas kontroli Inspektor powiedział mi że powinien mnie ukarać za jazdę w zakazie . Stwierdził to po zapisie na tarczy z tachografu na której było że jechałem wczoraj od 20 do 21 . Ale pytając go o jakiś paragraf czy artykuł na podstawie którego mógłby to zrobić nic nie odpowiedział i na tym skończył się temat o każe za jazdę w zakazie .

Więc czy jest jakiś przepis mówiący wyraźnie że na podstawie zapisu z tachografu można ukarać za jazdę podczas zakazu ?


Post Wysłano: 30 lip 2011, 16:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

A na jakiej podstawie stwierdzi co wiozłeś podczas zakazu?


Post Wysłano: 30 lip 2011, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Jako że było to wczoraj , poprosił o list przewozowy , którego nie mogłem mu okazać bo jechałem pusto po ładunek .


Post Wysłano: 30 lip 2011, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Cytuj:
A na jakiej podstawie stwierdzi co wiozłeś podczas zakazu?
Przepisy milcza na ten temat, twierdze ze niemaja podstawy do karania w takiej sytuacji, jednak jesli jeden pajac z drugim sie upra to i tak zrobia po swojemu. Ze wzgledu ze jest to kara nadawana na zasadzie decyzji administracyjnej niema mozliwosci odmowienia przyjecia mandatu i termin jego obowiazywania jest natychmiastowy. W takim przypadku jest mozliwosc odwolania sie do Urzedu Marszałkowskiego (stosownego do danego wojewodztwa) wraz z dokumentami poswiadczajacymi nasza racje.


Post Wysłano: 12 sie 2011, 14:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Ale żeś kolego Mieciu bzdur napisał, aż głowa boli. Owszem nie ma zapisu można czy niemożna, ale z pewnością nikt nie zrobi tego po swojemu. Po sporządzeniu protokołu kontroli z naruszeniami toczy się postępowanie administracyjne, w którym strona postępowania może udowodnić swoją rację przedstawiając organowi jednoznaczne dowody. Zakończenie postępowania administracyjnego kończy się wydaniem decyzji administracyjnej, gdzie strona może się odwołać w terminie wskazanym w decyzji (14 dni) ale nie do Urzędu Marszałkowskiego tylko do organu drugiej instancji czyli Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego za pośrednictwem organu który wydał decyzję. 8)


Post Wysłano: 12 sie 2011, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Niewydaje mi sie aby to byly takie bzdury az glowa boli, chyba ze ma sie slaba glowe...
Cytuj:
Owszem nie ma zapisu można czy niemożna, ale z pewnością nikt nie zrobi tego po swojemu
A skad ta pewnosc???
Cytuj:
Dziś w nocy podczas kontroli Inspektor powiedział mi że powinien mnie ukarać za jazdę w zakazie . Stwierdził to po zapisie na tarczy z tachografu na której było że jechałem wczoraj od 20 do 21
To co, jestesmy male dzieci i bawimy sie kto kogo bardziej wystraszy czy zieloni poprostu sami sa niedouczeni? Rozmawialem z ukraincem ktory tez twierdzil ze dostal "nagrode" za jazde w zakazie na podstawie tarczki.
Moge sie zgodzic ze z odwolaniem to poplynalem :) ale na zasadzie akcja-reakcja napisalem co mi tkwilo w glowie, a takie cos kojarzylo mi sie z radia/telewizji. Sprawdzilem i bije sie w piers :oops: Na marginesie dodam jeszcze ze kolejnym organem odwolawczym jest Wojewódzki Sąd Administracyjny 8)


Post Wysłano: 12 sie 2011, 23:08

Cytuj:
Jako że było to wczoraj , poprosił o list przewozowy , którego nie mogłem mu okazać bo jechałem pusto po ładunek .
Więc słusznie powiedział Ci, że może Cię ukarać. Wyraźnie wyszczególnione jest w rozporządzeniu, kiedy i jakie pojazdy są wyłączone spod zakazu. Nie pamiętam, by była mowa tam o jeździe na pusto pod załadunek, a tym samym byś z tego tytułu był wyłączony spod zakazu.
A moim zdaniem tarczka jest dowodem rejestrującym czas pracy kierowcy, co za tym idzie pojazd poruszał się po drogach publicznych, w celach zarobkowych więc podlegał pod wszystkie przepisy.


Post Wysłano: 13 sie 2011, 16:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Cytuj:
Więc słusznie powiedział Ci, że może Cię ukarać.
Nieslusznie:
http://gitd.pl/aktualnosci/item/63-piln ... wakacyjnym patrz pkt 7
Pozdrawiam


Post Wysłano: 13 sie 2011, 17:03

Cytuj:
Cytuj:
Więc słusznie powiedział Ci, że może Cię ukarać.
Nieslusznie:
http://gitd.pl/aktualnosci/item/63-piln ... wakacyjnym patrz pkt 7
Pozdrawiam
Pytanie zasadnicze: po jakiego rodzaju ładunek kolega jechał?
Dlatego Kolego Mieciu doczytaj do końca sens mojej wypowiedzi a w szczególności następne zdanie, po cytowanym przez Ciebie fragmencie mojej wypowiedzi.


Post Wysłano: 14 sie 2011, 14:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Pytanie zasadnicze bylo dla mnie tak zasadnicze ze przyjalem z gory(niekoniecznie slusznie) iz kolega TczewTomek jechal pod ladunek wykluczony z zakazu, niemniej przyznanie sie ze to byly np. dlugopisy byloby swoistym rodzejem japonskiego seppuku :) Tak czy inaczej wszystkim naszym dewagacja winne sa przepisy a wlasciwie ich brak:( Nie jest powiedziane czy kierowca powinien miec przy sobie dowod na to ze mogl jechac na zakazie, jaki to dowod bylby akceptowany, itd...
Pewne jest tylko to ze gdy lamie sie przepisy to trzeba liczyc sie z tym ze kiedys moze sie nieudac...


Post Wysłano: 15 sie 2011, 10:46

Mieciu masz rację z tym, że nie powinno być postępowania mandatowego, na tym linku, który podałeś. Jednak nie podał Kolega jak było w tym konkretnym przypadku, czy jechał pod załadunek towaru wykluczony spod zakazu, czy też nie. Dlatego mogło wyniknąć to nieporozumienie.


Post Wysłano: 15 sie 2011, 14:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Hmm , ładowałem Wodę , po załadunku na dokumentach które otrzymałem było napisane że ładunek nie podlega zakazom .


Post Wysłano: 15 sie 2011, 18:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Więc słusznie powiedział Ci, że może Cię ukarać.
Nieslusznie:
http://gitd.pl/aktualnosci/item/63-piln ... wakacyjnym patrz pkt 7
Pozdrawiam
ta strona nie jest żadnym wyznacznikiem prawidłowego aktu prawnego.
jest tylko skąpą podróbą strony urzędowej www.gitd.gov.pl
poniżej przestawiam akt prawny w całości.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu z 31 lipca 2007 r. w sprawie okresowych ograniczeń oraz zakazu ruchu niektórych rodzajów pojazdów na drogach (Dz.U. nr 147, poz. 1040) - z wyłączeniem autobusów - w dniach:

po 25 czerwca:

► w piątki od godziny 18:00 do godziny 22:00
► w soboty od godziny 8:00 do godziny 14:00
► w niedziele od godziny 8:00 do godziny 22:00

obowiązywał będzie zakaz ruchu pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton.


UWAGA: Przypomnijmy, że przepisy o ograniczonym ruchu nie mają zastosowania do:

1) pojazdów Policji, Inspekcji Transportu Drogowego, Straży Granicznej, Służby Celnej, Sił
Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Biura Ochrony Rządu, pogotowia technicznego,
jednostek ochrony przeciwpożarowej, jednostek ratownictwa chemicznego oraz jednostek
służb ochrony radiologicznej i ochrony przed skażeniami;

2) pojazdów biorących udział w:

a) akcjach ratowniczych,
b) akcjach humanitarnych,
c) usuwaniu skutków klęsk żywiołowych,
d) usuwaniu awarii,

3) pojazdów używanych:

a) przy budowie dróg i mostów oraz przy ich utrzymaniu,
b) do przewozu żywych zwierząt,
c) dla potrzeb skupu mleka, zbóż lub zwierząt,
d) dla potrzeb bezpośredniego zaopatrzenia statków morskich w paliwo, materiały olejowe,
olej smarowy, części zamienne oraz wodę pitną,
e) do przewozu sprzętu transmisyjnego stacji radiowych i telewizyjnych,
f) do przewozu sprzętu dla obsługi imprez masowych, w związku z organizacja tych imprez,
g) do przewozu prasy stanowiącej znaczna część ładunku lub znaczna część dostępnej
przestrzeni ładunkowej,
h) do przewozu lekarstw i środków medycznych,
i) do przewozu przesyłek w ramach działalności pocztowej stanowiących znaczna część
ładunku lub znaczna część dostępnej przestrzeni ładunkowej,
j) w związku z niezbędnym utrzymaniem ciągłości cyklu produkcyjnego lub świadczenia
usług przedsiębiorstwa pracującego w ruchu ciągłym,
k) do przewozu towarów niebezpiecznych w ilościach, dla których wymagane jest
oznakowanie pojazdu tablicami ostrzegawczymi barwy pomarańczowej,
l) do przewozu artykułów szybko psujących sie i środków spożywczych, określonych w
załączniku do rozporządzenia, stanowiących znaczna część ładunku lub znaczna część
dostępnej przestrzeni ładunkowej,
m) do przewozu betonu oraz pomp do jego tłoczenia,
n) do przewozu odpadów komunalnych lub nieczystości ciekłych,
o) do przewozu towarów wyładowanych z wagonów na stacji kolejowej, w promieniu 50 km
od tej stacji,
p) w transporcie kombinowanym,

4) pojazdów wolnobieżnych używanych do prac rolnych i ciągników rolniczych,

5) pojazdów powracających z zagranicy w celu zakończenia przewozu drogowego lub do
odbiorcy przewożonego ładunku, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
pod warunkiem posiadania przez kierowcę ważnej rocznej karty opłaty za przejazd po
drogach krajowych,

6) pojazdów, które wjechały na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poza terminami lub
godzinami obowiązywania zakazu, w odległości do 50 km od miejsca przekroczenia granicy,
oraz oczekujących na granicy na wyjazd z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Przepis ust. 1 pkt. 3 dotyczy także pojazdów pustych w drodze po ładunek lub w drodze
powrotnej po rozładunku.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 sie 2011, 19:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Nio, zgadza sie ze podroba ale informacje sa rzetelne i przedstawione w czytelny sposob.
Ku ścislosci ponizej orginal rozp.(ze str.Gddkia):
http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... hu/roz.pdf
oraz aktualizacja:(doszla darn rolowowana i kwiaty)
http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... 110793.pdf


Post Wysłano: 29 kwie 2012, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Jak bede wracal zza miedzy 3 maja to rozumiem, ze smialo mogę jechać w godzinach zakazu?


Post Wysłano: 30 kwie 2012, 12:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2010, 9:55
Posty: 44
Samochód: Niebieskie Volvo
Lokalizacja: Reda

Śmiało możesz jechać.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: