Cytuj:
1 tydzień :
6 okresów 24h = 144h (nie mylić z cyklami pracy, jak to czyni wiele osób !!!! )
poniedziałek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 10h jazdy
wtorek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 10h jazdy
środa - 15h pracy +9 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
czwartek - 13h pracy + 11 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
piątek - 13h pracy + 11 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
Teraz nasuwa się wielu osobom pytanie : czy mogę jechać jeszcze w sobotę? Tak, możesz!!
sobota - 13h pracy - w tym 9h jazdy, i co teraz ?
Pierwszy tydzień, kończymy w sobotę o godzinie 20ej.
Wykorzystaliśmy zgodnie z prawem 3 x 15h czas pracy, i 2 x 10h czas jazdy w tygodniu.
Samej jazdy mamy równe 56h. Czyli wszystko zgodnie z prawem !
2 tydzień :
Ruszamy np. znowu w poniedziałek o 7rano, po 35h skróconego odpoczynku dobowego. Nie możemy ruszyć w niedzielę przed północą, po 24h odpoczynku (mimo, iż 24h jest dozwolone), ponieważ wykorzystaliśmy 56h jazdy, a nowy tydzień pracy kierowcy zaczyna się dopiero w poniedziałek o godzinie 00:00.
poniedziałek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 9h jazdy
wtorek - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 9h jazdy
środa - 15h pracy + 9h pauzy = 24h w tym 9h jazdy
czwartek 13h pracy + 11 pauzy = 24h w tym 9h jazdy
Nie wiem, albo za dużo dziś wypiłem i nie kumam, albo
jeszkin coś pomieszałeś.
Po Twoim tłumaczeniu wynika, że można pracować 6x po 15h w ciągu okresu dwu tygodniowego i skrócić dzienny odpoczynek również 6x do 9h.
561/2006WE wyraźnie mówi, że możemy przedłużyć pracę do 15h max 3x w okresie dwu tygodniowym, u Ciebie jest 6. Skrócić odpoczynek dobowy również możemy do 9h max 3x w okresie dwutygodniowym, a u Ciebie 6.
Może jak dojdę do siebie to zrozumiem Twoje przesłanie, bo póki co nie ogarniam