Regulamin forum


Drogi Użytkowniku!

Pamiętaj że bierzesz odpowiedzialność za swoje wypowiedzi, dlatego ostrożnie dobieraj słowa uwzględniając fakt, że nie jesteś wystarczająco anonimowy.

Administrator forum, zastrzega sobie prawo do usuwania wątków bądź pojedynczych wypowiedzi, na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną o treści:

„Nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych”.



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 cze 2010, 10:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
to w takim razie jak mozna dojechac z Padborgu w dani wyjezdzajac w sobote o 03.30 do barcelony w hiszpani na niedziele na 17.15 bo na to godzine byl rozladunek

Rozumiem, że taki termin to był ładunek na chłodnię, czyli podwójna obsada? Więc termin do wykonania w podwójnej, ale nie można się ociągać.


Post Wysłano: 30 wrz 2010, 14:28
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2141
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Dzisiaj w miejscowości Radziszewo wystawili nową 105'tkę w najwyższej kabinie z klimatyzacją postojową do odbioru.

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 30 wrz 2010, 14:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 gru 2006, 17:33
Posty: 172
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

.... oraz że zatrudnią kierowcę bez doświadczenia do przyuczenia... jak zawsze :lol:


Post Wysłano: 08 paź 2010, 18:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 18:45
Posty: 2
GG: 0
Lokalizacja: Łobez/Europa/Skandynawia

siemka a co nie lubicie jak nowi czy inaczej młodzi uczą się jeżdzić ja zajakiś miesiąc będę też jeżdził w tej firmie jako młody pozdrawiam :D


Post Wysłano: 08 paź 2010, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

No to Cię wezmę na swojego skoka :)

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 11 paź 2010, 15:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 18:45
Posty: 2
GG: 0
Lokalizacja: Łobez/Europa/Skandynawia

hej do Jan Sawa a dlaczego ty masz mnie wziąć mnie do siebie za skoczka?A co zapowiedział ktoś tobie że dostaniesz skoczka na naukę?Jak tak to nie będzie ze mną problemów bo wiem co z czym się je tylko nie mam papierów pozdrawiam kierów w trasie.


Post Wysłano: 13 paź 2010, 19:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
hej do Jan Sawa a dlaczego ty masz mnie wziąć mnie do siebie za skoczka?A co zapowiedział ktoś tobie że dostaniesz skoczka na naukę?Jak tak to nie będzie ze mną problemów bo wiem co z czym się je tylko nie mam papierów pozdrawiam kierów w trasie.
Mogę wziąć ja a może wziąć kto inny. Skoro też jesteś z Łobza to dlaczego mam nie wziąć? To na takiej zasadzie raczej jest, że jak będę chciał to mi dadzą, chyba, że idziesz na plandekę bo tam chyba w tej chwili najbardziej potrzebują kierowców.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 25 cze 2011, 7:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Firma ANDARO uruchomiła niedawno stronę internetową - www.andaro.com.pl

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 26 cze 2011, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Przyjacielu, Twój Actros to już rodzynek w firmie. Pewnie - jeśli zostaniesz w firmie - będziesz musiał się powoli przyzwyczaić do Dafa. Pamiętam z opisów, że nie przepadasz za tą marką.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 12 sie 2011, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2007, 14:11
Posty: 73
GG: 1220901
Lokalizacja: Szczecin

Obrazek

A tu mamy przykład popierania Akcji Tiry na Tory. Zdjecie wykonane na Worglu w Austrii przedstawia moje auto.


Post Wysłano: 16 sie 2011, 21:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Raczej popieranie to to nie jest a bardziej zmuszani do tego jesteśmy.

Moje auto na żelaznych kołach:

Obrazek

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 16 sie 2011, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Przecież chyba nie ma przymusu ze strony Austrii? Szczególnie że DAF jest E5 a zdarzają się starsze na autostradach u nich :D

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 16 sie 2011, 22:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Przecież chyba nie ma przymusu ze strony Austrii? Szczególnie że DAF jest E5 a zdarzają się starsze na autostradach u nich :D
Nie ma? Jeździsz do Austrii?

Oto lista towarów których przewożenie jest przez Austrię zakazane a jako, że to plandeka to sporo z nich może pod nią trafić. Poza tym mimo, że to E5 to w nocy opłata jest podwójna i jedzie się max 60km/h.
Cytuj:
Austria Tyrol - Materiały objęte zakazem
Czwartek, 09. Grudzień 2010 11:12 | Wpisał Administrator | PDF | Drukuj | Email

1. Wszystkie odpady:

Odpadami są rzeczy ruchome, których posiadacz zamierza się pozbyć lub się pozbył oraz które ze względu na dobro interesów publicznych muszą być gromadzone, składowane, transportowane i traktowane jako odpady. Przedmioty, które według tej definicji są odpadami i znajdują się w Europejskim Katalogu Odpadów, są objęte zakazem transportu.



W świetle norm prawa krajowego oraz wspólnotowego transport odpadów wymaga odpowiedniego zezwolenia. Zakaz nie dotyczy zrębków drzewnych i innych produktów ubocznych pochodzenia drzewnego zdatnych do (termicznej) utylizacji - kwalifikują się one nie jako odpady, a produkty uboczne.



2. Kamienie, ziemia, urobek ziemny:

Grupa ta obejmuje materiały nie poddane obróbce - produkty oraz półprodukty z tych materiałów nie są objęte zakazem.

Kamienie: materiał nieorganiczny, okruchy skalne każdej wielkości.

Ziemia: warstwa powierzchniowa litosfery będąca mieszaniną substancji organicznych i nieorganicznych.
Urobek ziemny: wszystkie materiały wydobyte z ziemi nie będące ani surowcem, ani odpadem.

Kamienie:

Kamienie naturalne lub bloki kamienne, również marmur w postaci bloków itp. Ponadto żwir, kruszone lub przesiane kamyki i żwir rzeczny, kamienie budowlane surowe, kamienie gipsowe i wapienne, kreda, pumeks (kamień, piasek i żwir pumeksowy), ił, glina.
Zakazem nie są objęte materiały przemysłowe takie jak skaleń, piasek kwarcowy, mączka marmurowa, mączka kamienna, glinka kaolinowa itp. oraz produkty z kamienia, jak np. kamienie kompozytowe.

Ziemia:

Wszystkie rodzaje gleby, humus (próchnica), a także torf i gleba ogrodnicza. Zakaz nie dotyczy humusu, torfu i gleby ogrodniczej w opakowaniach przeznaczonych do sprzedaży detalicznej.

Urobek ziemny:

Pojęcie to obejmuje ogół materiałów wykopanych z ziemi.

3. Drewno okrągłe i korek:

Drewno okrągłe:

Jako drewno okrągłe określa się pień lub element korony drzewa (bez wierzchołka i gałęzi o średnicy poniżej 7 cm), do tej kategorii należy także drewno dłużycowe.

Zakaz dotyczy drewna w stanie surowym, przed obróbką mechaniczną, pozostawionego w swojej naturalnej, okrągłej formie (z korą lub bez). Nie obejmuje natomiast drewna tarcicowego oraz innych produktów z drewna poddanego obróbce (jak np. drewna klejonego warstwowo).

Korek:

Zakazowi transportu podlega surowiec „korek naturalny”, nie obrobiony lub tylko powierzchownie obrobiony (okorowany, wstępnie wykończony z dwóch lub czterech stron lub w postaci granulatu). Spod zakazu wyjętę są produkty z korka naturalnego, jak płyty korkowe, korki do butelek, spławiki wędkarskie, materiał uszczelniający w maszynach i urządzeniach technicznych, wykładziny podłogowe, wkładki ortopedyczne do butów na bazie korku, materiał budowlany i termoizolacyjny.

4. Pojazdy mechaniczne i przyczepy:

Zakaz dotyczy następujących pojazdów:

* Motorowerów dwu- i trójkołowych (kategoria L1e i L2e)
Są to pojazdy o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h i mające:
W przypadku pojazdu dwukołowego: pojemność skokową nie przekraczającą 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub maksymalną moc znamionową nie większą niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego;
W przypadku pojazdu trójkołowego: pojemność skokową nie przekraczającą 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym lub maksymalną użyteczną moc wyjściową nie przekraczającą 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub maksymalną moc znamionową nie większą niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego;

* Motocykli bez bocznego wózka lub z bocznym wózkiem (kategoria L3e i L4e)
Są to pojazdy dwukołowe bez bocznego wózka (kategoria L3e) lub z bocznym wózkiem (kategoria L4e) wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h.

* Motocykli trójkołowych (kategoria L5e)
Są to pojazdy mechaniczne posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie, wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h.

* Lekkich pojazdów czterokołowych (kategoria L6e)
Są to pojazdy, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg, nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h, których pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym lub maksymalna moc nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym lub których maksymalna moc jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego.

* Pojazdów czterokołowych, innych niż lekkie (kategoria L7e)
Według dyrektywy 2002/24/WE są to pojazdy nie należące do kategorii L6e,
których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg (550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewożenia towarów), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15 kW.

* Pojazdów osobowych i osobowo-towarowych (kategoria M1)

* Pojazdów do przewozu osób mających więcej niż osiem miejsc poza miejscem dla kierowcy, o masie maksymalnej nie przekraczającej 5000 kg (kategoria M2)

* Pojazdów do przewozu ładunków o masie maksymalnej nie przekraczającej 3500 kg (kategoria N1)

Należą do tego zarówno nowe, w większym stopniu wykończone pojazdy (wyposażone przynajmniej w silnik, podwozie i kabinę pasażerską), jak i pojazdy używane transportowane wspólnie jednym samochodem ciężarowym.

Transport pojedynczych części oraz holowanie dopuszczonych pojazdów uległych wypadkowi lub uszkodzeniu nie są objęte sektoralnym zakazem jazdy.

5. Metale nieżelazne i rudy żelaza

Sektoralny zakaz jazdy obejmuje transport rud żelaza i metali nieżelaznych w stanie nieprzetworzonym (surowym).

Do rud metali nieżelaznych należą m.in.:

Rudy miedzi, cynku, boksytu (aluminium), manganu, chromu (chromit, cegła chromitowa), złota, srebra, ołowiu oraz ich koncentraty.

Rud żelaza i ich koncentratów.

6. Stal, z wyjątkiem stali zbrojeniowej i konstrukcyjnej do zaopatrzenia budowlanego:

Stal jest stopem żelaza z węglem w ilości od 0,002 do 2,06%.
Rozróżnia się następujące rodzaje stali:

* stal budowlana ogólnego przeznaczenia
* stal automatowa
* stal zbrojeniowa
* stal do nawęglania
* stal sprężynowa
* stal nierdzewna
* stal do azotowania
* stal kwasoodporna
* stal do głębokiego tłoczenia
* stal do ulepszania cieplnego
* stal narzędziowa
* stal nożowa

Zakazem objęte są następujące wyroby ze stali:

Półprodukty, półprodukty walcowane, kęsy, bloki, kęsiska, płytki, blachy w rolkach (coils), inne półprodukty ze stali, stal prętowa, stal kształtowa, stal prętowa i kształtowa walcowana na zimno lub kuta, druty walcowane, druty z żelaza lub stali, szyny i stalowe elementy budowy wierzchniej pojazdów szynowych, blachy, bednarki, blachy i bednarki ocynowane, inne taśmy stalowe;

Zakaz nie dotyczy stali zbrojeniowej przeznaczonej do zaopatrzenia placów budowy.

Stal zbrojeniowa

Stal wykorzystywana lub przeznaczona do wykorzystania w zbrojeniach budowlanych w budownictwie na- i podziemnym, a więc wszystkie produkty ze stali używane do zbrojenia i sprężania konstrukcji z betonu, żelazobetonu i betonu sprężonego.
Produkty te dostępne są w różnych formach. W oparciu o Listę Materiałów Budowlanych ÖA [2] oraz „Betonkalender” [3] („Kalendarz betonu” – ukazujący się co roku podręcznik specjalistyczny) rozróżnia się następujące wyroby:



stal zbrojeniowa o gładkiej, kształtowanej lub żebrowanej powierzchni:
- pręty zbrojeniowe (nr1 2.1.1), proste, cięte lub gięte

- stal zbrojeniowa w kręgach (nr 2.1.2)

- siatka zbrojeniowa (nr 2.1.3)

- dźwigar kratowy (nr 2.1.4)

- pre-fabrykowane spawane elementy zbrojeniowe (nr 2.1.6)

- pojedyncze pre-fabrykowane kosze zbrojeniowe
elementy zbrojeniowe

- trzpienie

- elementy zbrojenia na przebicie
elementy złączne
elementy mocujące
pre-fabrykowane łączniki zbrojeniowe
elemnty izolacyjne ze zbrojeniem (nr 2.1.8)
stal sprężająca (nr 2.1.5)

7. Marmur i trawertyn:

Marmur jest skałą węglanową składającą się głównie z kalcytu, dolomitu i/lub argonitu.
Bloki marmurowe nie poddane obróbce ujęte zostały w grupie „kamienie”, w tej grupie ujęte są wyroby z marmuru:

Objęte zakazem przewozu są elementy budowlane z marmuru takie jak kolumny marmurowe, płyty fasadowe, płytki podłogowe, kafelki ścienne z marmuru. Nie dotyczy to elementów wystroju wnętrz z marmuru.

Trawertyn, nazywany też tufem wapiennym lub źródleńcem, jest kamieniem wapiennym o porowatej strukturze.

Zakaz obejmuje wyroby z trawertynu takie jak kamienie budowlane, wyroby z trawertynu do dekoracji fasad, futryn i ram okiennych.

8. Płytki ceramiczne, kafelki:

Sztucznie wytworzone płytki ceramiczne wykorzystywane do pokrycia wewnętrznych i zewnętrznych ścian oraz podłóg budynków. Zakaz nie obejmuje cegieł wytworzonych na bazie iłu.

Do płytek cermicznych objętych zakazem należą wyroby z następujących materiałów:

- fajans
- kamionka
- kamionka porcelanowa
- glina tradycyjna (cotto)
- terakota
- klinkier
- klinkier łupany

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 16 sie 2011, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

Coś tam kiedyś słyszałem że na część towarów jest zakaz, widzę, że asortyment jest rozbudowany...Tyrol czyli to dotyczy przeprawy przez Alpy tylko czy inne landy czy jak to tam w A się zwie też obejmuje :?:

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 15 cze 2013, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2013, 20:04
Posty: 1

Jak aktualnie wygląda sytuacja w Andaro ?


Post Wysłano: 04 gru 2013, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 gru 2011, 23:28
Posty: 75
GG: 0

Witam. Wiecie może, jaka jest sytuacja w tej firmie na chwilę obecną?? Ich ogłoszenie, w którym piszą, że szukają kierowców bez doświadczenia, ma ponad 22 tyś. wyświetleń :shock: Pozdrawiam :)

_________________
Paul Walker R.I.P.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -pole.html


Post Wysłano: 13 mar 2014, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2012, 14:05
Posty: 263
GG: 0
Samochód: Mazda 626

Witam, czy w tej firmie kierowcy podpisują Weksle ? Powinna być ona dobra jeżeli oni biorą bez doświadczenia, dają szansę. Czy Dafy które ma firma, to posiadają automatyczne skrzynie biegów ?


Post Wysłano: 26 mar 2014, 0:17
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2141
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Czyżby zaczęli współpracę ze spedycją Lauritzen ? Która zajmuję się przewozach między Włochami a Skandynawią.

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 27 mar 2014, 23:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Czyżby zaczęli współpracę ze spedycją Lauritzen ? Która zajmuję się przewozach między Włochami a Skandynawią.
Z tego co wiem od kolegów, to jakiś czas temu coś się popsuło z robotą na plandekach i jest ich teraz mniej niż było a "wolne" auta zostały przerzucone pod chłodnie. Pod Lauritzen'em latają tylko dwa auta na stałej trasie Oslo-Włochy.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 30 gru 2014, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2012, 17:20
Posty: 56
Samochód: Iveco
Lokalizacja: SCI

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: