Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Scania ExC
Post Wysłano: 27 gru 2004, 16:39
Awatar użytkownika

Administrator

Offline

Offline

Administrator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 gru 2004, 16:26
Posty: 128
Samochód: Rodzinny

Obrazek
Pokazana w Hanowerze Scania eXc (extended cab) objeżdżała wybrane kraje Europy. Dzięki staraniom krajowego przedstawicielstwa, na chwilę, bo na chwilę, ale zjawiła się także w naszym kraju. Spięta z silosem Intry, przemknęła od południowych granic, przez siedzibę Scania w Polsce i potoczyła się na prom w Świnoujściu. Wszędzie, gdzie się zjawiała, budziła zainteresowanie zarówno panów („ale fajne łóżko i telewizor”), jak i pań („o nawet jest zlew”). Miałem to szczęście, że udało mi się poprowadzić ten niecodzienny pojazd. Niecodzienny, ale na drodze zachowujący się, jak każdy inny ciągnik siodłowy z trzema osiami. Co więcej, oczywiście jeśli jedziemy samochodem, mamy jakąś świadomość tego, co się dzieje za plecami, ale jeśli ktoś liczy, że w związku z tym, że wydłużono kabinę, dramatycznie zmienił się sposób prowadzenia auta, to niestety, myli się. Kabina jest stabilna i cicha. Mimo zwiększonej kubatury i dodatkowego wyposażenia, poziom hałasu jest porównywalny ze zwykłą Topline.
Obrazek
Także tablica przyrządów i wygląd całej deski są standardowe, poza położeniem dźwigni Opticruisa. Tę przeniesiono z tunelu silnika na konsolę środkową obok dźwigni hamulca ręcznego.

Za to na postoju mamy do dyspozycji zupełnie inną jakość odpoczynku. Tak na dobrą sprawę posiadacz niejednej kawalerki mógłby pozazdrościć powierzchni życiowej kierowcy eXc.

Nie udało się zrobić płaskiej powierzchni podłogi na całej długości kabiny. Tunel silnika, jak w Toplinie, wnika do środka, dalej w części wypoczynkowej podłoga obniża się, dając wysokość wnętrza 2300 mm, wynik niespotykany w żadnej europejskiej ciężarówce (jeśli jest tunel silnika, to nad silnikiem jest ok. 1,95÷2,0 m, jeśli go nie ma, to nad tą płaską podłogą jest mniej więcej tyle samo). Zejście do przestrzeni wypoczynkowej ułatwiają schodki. Tutaj mieszane uczucia, bowiem niektórzy oglądający narzekali na nie, według mnie nadają wnętrzu styl, a w niczym nie przeszkadzają. Najtrudniej, i tak zresztą, jest wydostać się zza kierownicy na tunel silnika.
Po prawej stronie kabiny umieszczono leżankę, z prawdziwym materacem na sprężynach o wymiarach 900 x 2000 mm. Wzdłużne usytuowanie leżanki pozwala na to, by drugi kierowca spał wygodnie w czasie jazdy, bez potrzeby motania się w pasy czy siatki, ale i bez niebezpieczeństwa gwałtownego opuszczenia łóżka w czasie ostrego hamowania. Poza tą leżanką, drugą umieszczono w typowym dla Topline miejscu, nad szybą czołową.
Obrazek
Na ścianie tylnej przymocowano składany stolik oraz narożną kanapę do siedzenia. Pod kanapą znajduje się schowek, dostępny zarówno po podniesieniu siedziska kanapy, jak z zewnątrz po odchyleniu pokrywy. Drugi, podobny schowek znajduje się pod zlewem i jest także dostępny zarówno z zewnątrz, jak i z wnętrza. Zlew zasilany ze zbiornika zabudowano na szafce, zupełnie jak z kuchni.

Pojazd wyposażono w drogi sprzęt audio-video i między innymi dlatego zastosowano w nim instalację alarmową. Na kosztowności oraz ważne dokumenty przeznaczono sejf, połączony trwale ze szkieletem kabiny.
Niestety, jak szybko eXc pojawił się w naszym kraju, tak szybko wyjechał. Dłuższa o 1300 mm kabina sprawiła, że tylko krótkie naczepy zbiornikowe i niektóre wywrotki mogą współpracować z takim ciągnikiem, co zawęża znacznie grono odbiorców.
Jak widać na przykładzie, z technicznego punktu widzenia, nie ma problemu w ułatwieniu życia kierowcy. Trzymam kciuki, że jednak z czasem Scania przeforsuje wydłużenie zestawów, a wtedy... Wtedy pewnie każdy załaduje dodatkowe palety, nie troszcząc się o wygodę kierowcy.
(C) http://www.irizar.daj.pl/


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2004, 12:27

Z jednej strony chyba chłopaki ze Scanii napatrzyli się na amerykańskich kolegów, jednak z drugiej jak się przebywa większość czasu za kółkiem to wypadałoby mieć odpowiednie warunki do pracy i odpoczynku, ciekawy projekt.

Obrazek
Obrazek


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lut 2005, 17:04

lepiej jak w domu :o


Tytuł:
Post Wysłano: 17 lut 2005, 17:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń

duza kabina = duza powierzchnia na malowidła, juz czekam na popisy tunerów


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lut 2005, 1:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2005, 0:53
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa/Suwałki

Szkoda tylko ze jeszcze nie może jeździć z normalnymi naczepami. Mam nadzieje że szybko się zmienią polskie przepisy

_________________
Witam po latach przerwy! ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2005, 20:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2005, 18:36
Posty: 181
Lokalizacja: SLU- Lubliniec

Widziałem już taką EXC jeździ w barwach Rico. W środku jest WYPAŚNA!!! Nic dodać nic ująć


Tytuł:
Post Wysłano: 06 cze 2005, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź

Takim to można jeździć. Za oknem pada deszcz, zimno, a ja leżę sobie na leżance (a właściwie na łóżku), popijam kawę, oglądam TV, ogrzewanko pracuje... Rozmarzyłem się :wink: ...


Tytuł:
Post Wysłano: 28 lis 2006, 16:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lis 2006, 12:41
Posty: 38
Lokalizacja: ja mam to wiedzieć?

Ciekawe kiedy w Polsce będą Longline :?: .

_________________
Kamil-Gda Pozdrawia was:)


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2006, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2005, 0:53
Posty: 111
Lokalizacja: Warszawa/Suwałki

Tego typu Scanii szybko nie zobaczymy na polskich drogach ze względu na przepisy, ale może za jakieś 5 lat :twisted:

Ja osobiście chciałbym już w przyszłym roku zobaczyć ten model ogólnie dostępny i opcjonalny w Polsce

_________________
Witam po latach przerwy! ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 27 gru 2006, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 23:52
Posty: 1
Lokalizacja: Bardo

jakbym miał taką SCANIE to mógłbym do domu wogóle nie zjeżdzać. ale ma wade bo nie mieści się w naszych normach gdy zaczepi się normalną naczepe, no chyba ża jako gabaryt. :D


Tytuł:
Post Wysłano: 08 lut 2007, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

http://www.youtube.com/watch?v=QvS25AfVfbk

Ten filmik pokazuje ze Scania EXC nie jest dla zwykłych śmiertelników ;)


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lut 2007, 18:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Po obejrzeni filmiku stwierdziłem że jak osobiście jeżdziłbym takim cackiem to niepotrzebowałbym zjeżdzać do domu.W tym samochodzie jak w domu można jeszcze rodzinkę całą zapakować.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Tytuł:
Post Wysłano: 10 lut 2007, 0:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2006, 17:52
Posty: 161
Lokalizacja: Knyszyn->(Podlasie)<-Poland

to sie nazywa prawdziwy dom na kółkach :D chyba marzenie każdego kierowcy jeżdzącego "zwykłym" truckiem :wink: taki sprzetem to trasa na Chin lub dalej to sama przyjemność :wink:

_________________
Obiekt mego pożądania -Renault Magnum Vega!!!


"Zamiast szukać winnych jak najdalej od siebie wystarczy spojrzeć w lustro i zacząć poprawę od najtrudniejszej osoby: samego siebie."-Cyryl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: