Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 sie 2011, 10:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 7:07
Posty: 10
GG: 0

Witam
Wstawiam pierwszą wersję poradnika odnośnie wykresówek. Wszelkie opinie oraz uwagi mile widziane. Mam nadzieję, że przyda się początkującym kierowcom.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Wykresówka oznacza wkładaną do urządzenia rejestrującego kartę, przeznaczoną do zapisywania i przechowywania zarejestrowanych danych, na której urządzenia znakujące zapisują w sposób ciągły informacje podlegające rejestracji.

Dane zapisywane na wykresówce przez tachograf: aktywność kierowcy (czas jazdy, odpoczynku, innej pracy, dyspozycji), prędkość pojazdu, długość przebytej drogi, czas kraju rejestracji pojazdu.

Przykład grubości linii którą tachograf zapisuje daną aktywność:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
W kolejności : jazda, inne prace, dyspozycja, odpoczynek lub przerwa

Dane zapisywane na wykresówce przez kierowcę: imię i nazwisko, data i miejsce rozpoczęcia używania wykresówki oraz data i miejsce zakończenia jej używania, numer rejestracyjny każdego pojazdu, do którego członek załogi został przydzielony, wskazania licznika długości drogi:
- przy rozpoczęciu pierwszej jazdy zarejestrowanej na wykresówce,
- przy zakończeniu ostatniej jazdy zarejestrowanej na wykresówce,


Zapisy dokonywane przez kierowcę przed włożeniem wykresówki do tachografu:
- imię i nazwisko
- miejsce założenia wykresówki
- data założenia wykresówki
- numer rejestracyjny pojazdu
- stan licznika kilometrów

Zapisy dokonywane przez kierowcę po wyjęciu wykresówki z tachografu:
- miejsce wyjęcia wykresówki
- data wyjęcia wykresówki
- stan licznika kilometrów po zakończeniu jazdy

Nie ma konieczności podliczania przejechanych przez kierowcę kilometrów.

Dobór wykresówki do tachografu.

Tachografy oraz wykresówki posiadają zatwierdzenie typu wydane przez Główny Urząd Miar. Na tylnej stronie wykresówki podane są znaki zatwierdzenia typu tachografów, w których można używać danej wykresówki. Na podanym przykładzie nasz tachograf na tabliczce znamionowej posiada znak zatwierdzenia typu e1 57. W związku z powyższym w tachografie można używać wykresówek, które posiadają również znak zatwierdzenia typu e1 57. Jak widać, wykresówka posiada znak zatwierdzenia typu e1 57, więc można używać jej w danym tachografie. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na zakres pomiarowy prędkości.

Tabliczka znamionowa tachografu.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Wykresówka
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ogólne zasady stosowania wykresówek
Kierowcy stosują wykresówki w każdym dniu, w którym prowadzą pojazd począwszy od momentu, w którym go przejmują. Wykresówka nie może być używana przez okres dłuższy, niż na który jest przeznaczona - 24 godziny. Kierowca nie może używać wykresówek brudnych bądź uszkodzonych.

Nie wyjmuje się wykresówki z urządzenia przed zakończeniem dziennego okresu pracy, chyba że jej wyjęcie jest dopuszczalne z innych powodów.

Czyli jeśli włożyliśmy wykresówkę do tachografu o godzinie 10:00 dnia 15.08.2011 r. powinna ona przebywać w tachografie do godziny 10:00 dnia 16.08.2011 r.

Wyjątki:

- możliwa jest zmiana wykresówki po odebraniu dziennego czasu odpoczynku, czyli jeśli włożyliśmy wykresówkę do tachografu o godzinie 10:00 dnia 15.08.2011 r. i jechaliśmy do godziny 14:00, a następnie wykonaliśmy odpoczynek dobowy, to po odebraniu tego odpoczynku możemy zmienić wykresówkę na nową lub przed odebraniem odpoczynku możliwa jest zmiana na nową wykresówkę,
- jeśli kierowca oddala się od pojazdu i nie ma możliwości rejestracji aktywności przez tachograf, może on wyjąć wykresówkę i nanosić aktywność ręcznie.

Wykresówki przypisane są do kierowcy a nie do pojazdu, w związku z powyższym kierowca musi posiadać przy sobie wykresówki, aby w przypadku kontroli okazać je dla organu kontrolującego.

W przypadku kontroli czasu pracy kierowcy na podstawie europejskiego Rozporządzenia 561/2006 (unia europejska), czyli np.: przewóz z Francji do Polski, kierowca musi okazać do kontroli wykresówkę bieżącą oraz wykresówki za poprzednie 28 dni.
Przykład:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Zostajemy zatrzymani do kontroli w dniu 31.08.2011 r. W związku z powyższym mamy obowiązek okazać do kontroli wykresówkę bieżącą oraz :
- wykresówki za poprzednie 28 dni, czyli od dnia 03.08.2011 r.
- jeśli nie prowadziliśmy pojazdów we wskazanym okresie, wyłącznie wykresówkę bieżącą oraz zaświadczenie potwierdzające fakt nieprowadzenia pojazdu od dnia 03.08.2011 r. do dnia 31.08.2011 r.



W przypadku kontroli czasu pracy kierowcy na podstawie umowy AETR (przewóz do lub z np.: Rosja, Białoruś, Ukraina czyli poza Unię Europejską) kierowca musi przedstawić wykresówki za bieżący tydzień i za ostatni dzień tygodnia poprzedniego, w którym prowadził pojazd.
Przykład:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Zostajemy zatrzymani do kontroli w poniedziałek 15.08.2011 r. W związku z powyższym mamy obowiązek okazać do kontroli wykresówkę bieżącą oraz :
- jeśli prowadziliśmy pojazd w niedzielę 14.08.2011 r. – wyłącznie wykresówkę z niedzieli,
- jeśli prowadziliśmy pojazd ostatni raz w piątek 12.08.2011 r., a w sobotę i niedzielę odpoczywaliśmy – wyłącznie wykresówkę z piątku oraz zaświadczenie za dni wolne od pracy czyli sobotę i niedzielę.
Aby nie popełniać błędów, należy zrozumieć sformułowanie: za ostatni dzień tygodnia poprzedniego, w którym prowadził pojazd. Czyli kontrola może obejmować wyłącznie dwa tygodnie. Jeśli mamy datę 15.08.2011 r., kontrolujący może żądać wykresówek od dnia 08.08.2011 r. W przypadku gdy ostatnim dniem prowadzenia pojazdu był dzień 08.08.2011r., należy okazać zaświadczenie potwierdzające fakt nieprowadzenia pojazdu od dnia 08.08.2011r. do dnia 15.08.2011r.

Uwaga: W planach jest wprowadzenie nowej umowy AETR na podstawie, której wykonując przewozy z/do krajów trzecich konieczne będzie okazanie wykresówek z okresu tak jak w rozporządzeniu 561/2006, czyli wykresówki bieżącej oraz z poprzednich 28 dni.

Jeśli kierowca nie prowadził pojazdów, przedsiębiorca lub osoba przez niego upoważniona musi wystawić kierowcy zaświadczenie potwierdzające fakt nieprowadzenia pojazdu tzw. świadectwo działalności. W związku ze zmianą ustawy o czasie pracy kierowców, z dniem 31 sierpnia 2011 r. następuje koniec obowiązywania tzw. żółtych wykresówek. Od dnia 1 września 2011 r. wymagane jest wyłącznie świadectwo unijne przedstawione poniżej. Pobierz zaświadczenie: http://tachospeed.pl/pliki/Decyzja_Komi ... 230_WE.pdf

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Przykłady kar pieniężnych:
Nieokazanie wykresówki 500 zł na przedsiębiorcę oraz 200 zł mandat na kierowcę.
Nieokazanie zaświadczenia potwierdzającego fakt nieprowadzenia pojazdu 500 zł na przedsiębiorcę oraz 50 zł mandat na kierowcę.
Nieprawidłowe operowanie przełącznikiem grup czasowych (selektorem) – 100 zł maks. 1000 zł na przedsiębiorcę, od 50 zł do 500 zł mandat na kierowcę.
Brak wpisów na wykresówce w postaci np.: daty, miejsca włożenia wykresówki itp. 50 zł maks 100 zł mandat na kierowcę za brak każdego wpisu. (Przedsiębiorca płaci wyłącznie podczas kontroli w przedsiębiorstwie)
Zastosowany typ wykresówki nie był przeznaczony do danego typu tachografu – 100 zł maks. 1000 zł na przedsiębiorcę, 50 zł mandat na kierowcę.
Wykresówka używana zbyt długo – 200 zł maks. 1000 zł na przedsiębiorcę, 50 zł maks. 300 zł mandat na kierowcę.
Nieuzasadnione użycie więcej niż jednej wykresówki – 200 zł maks. 2000 zł na przedsiębiorcę, 100 zł maks. 500 zł mandat na kierowcę.
Okazanie wykresówki brudnej lub uszkodzonej – 100 zł maks. 2000 zł na przedsiębiorcę, 50 zł maks. 500 zł mandat na kierowcę.

etransport@onet.pl


Post Wysłano: 31 sie 2011, 11:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lip 2011, 11:24
Posty: 167
Samochód: osobowy

Pewnie różnie będzie coś takiego odebrane przez społeczność naszego forum, ale jak dla mnie to się przydało. Wiadomo jeśli ktoś już jeździ to jest to dla niego (a właściwie powinno) być oczywistą oczywistością, ale różne już pytania na forum padały. Ja jako na razie osoba która się tym interesuje przeczytałem ten temat i nie powiem przydał się. :) Mam też pytanie, czy będzie coś podobnego o tachografach cyfrowych :?:


Post Wysłano: 31 sie 2011, 12:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 7:07
Posty: 10
GG: 0

Cytuj:
Pewnie różnie będzie coś takiego odebrane przez społeczność naszego forum, ale jak dla mnie to się przydało. Wiadomo jeśli ktoś już jeździ to jest to dla niego (a właściwie powinno) być oczywistą oczywistością, ale różne już pytania na forum padały. Ja jako na razie osoba która się tym interesuje przeczytałem ten temat i nie powiem przydał się. :) Mam też pytanie, czy będzie coś podobnego o tachografach cyfrowych :?:
Jak najbardziej jest kilka tematów w przygotowaniu.


Post Wysłano: 31 sie 2011, 12:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lip 2011, 11:24
Posty: 167
Samochód: osobowy

Cytuj:
Cytuj:
Pewnie różnie będzie coś takiego odebrane przez społeczność naszego forum, ale jak dla mnie to się przydało. Wiadomo jeśli ktoś już jeździ to jest to dla niego (a właściwie powinno) być oczywistą oczywistością, ale różne już pytania na forum padały. Ja jako na razie osoba która się tym interesuje przeczytałem ten temat i nie powiem przydał się. :) Mam też pytanie, czy będzie coś podobnego o tachografach cyfrowych :?:
Jak najbardziej jest kilka tematów w przygotowaniu.

No to nie wiem jak inni ale ja czekam ;)


Post Wysłano: 31 sie 2011, 16:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Ja tez.
Tak, czy inaczej, temat o analogowych tarczkach tez jest bardzo potrzebny i na pewno się komuś przyda.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 31 sie 2011, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 20:49
Posty: 2
GG: 0
Samochód: magnum

Pytanko .. Mam wykresówkę z obrotomierzem. Gdzie mam na niej nanieść np pauzę w postaci kreski ? Nie ma tam nigdzie miejsca ....


Post Wysłano: 31 sie 2011, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Pytanko .. Mam wykresówkę z obrotomierzem. Gdzie mam na niej nanieść np pauzę w postaci kreski ? Nie ma tam nigdzie miejsca ....
nanieś ręczne zapisy w polach obrotomierza zgodnych z godzinami.
na początku zapisu wyrysuj odpowiednio pauzę (łóżeczko), inną pracę (młotki), okresy gotowości(koperta). ja z zasady nanosze te aktywności w trzech kolejnych rządkach od góry a potem juz rysuję kreskę tak jak ida godziny.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 01 wrz 2011, 9:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 7:07
Posty: 10
GG: 0

Cytuj:
Pytanko .. Mam wykresówkę z obrotomierzem. Gdzie mam na niej nanieść np pauzę w postaci kreski ? Nie ma tam nigdzie miejsca ....
Jeśli wykresówka nie jest przystosowana do zapisów ręcznych nie ma wymogu rejestrowania na niej aktywności. Jednak może być to różnie rozumiane przez służby kontrolne więc aby nie stworzyć sobie problemów proponuję robić tak jak mówi kolega.


Post Wysłano: 02 wrz 2011, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Pytanko .. Mam wykresówkę z obrotomierzem. Gdzie mam na niej nanieść np pauzę w postaci kreski ? Nie ma tam nigdzie miejsca ....
Jeśli wykresówka nie jest przystosowana do zapisów ręcznych nie ma wymogu rejestrowania na niej aktywności. Jednak może być to różnie rozumiane przez służby kontrolne więc aby nie stworzyć sobie problemów proponuję robić tak jak mówi kolega.
kolego nie wprowadzaj w błąd pisząc" że nie ma wymogu" idąc tym tokiem rozumowania wskaż inna możliwość dopuszczoną przez przepisy prawa w innym przypadku może lepiej nie zabieraj głosu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 wrz 2011, 8:49

Przeglądając pobieżnie ów poradnik uważam, że powinien pomóc części osób w odpowiedzi na pytania takie jak: jak wypełniać wykresówkę, ile wykresówek trzeba mieć, jakie kary grożą za nieokazanie potrzebnych dokumentów, itp.
Pomysł wydaje się być trafionym. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 03 wrz 2011, 10:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 7:07
Posty: 10
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Pytanko .. Mam wykresówkę z obrotomierzem. Gdzie mam na niej nanieść np pauzę w postaci kreski ? Nie ma tam nigdzie miejsca ....
Jeśli wykresówka nie jest przystosowana do zapisów ręcznych nie ma wymogu rejestrowania na niej aktywności. Jednak może być to różnie rozumiane przez służby kontrolne więc aby nie stworzyć sobie problemów proponuję robić tak jak mówi kolega.
kolego nie wprowadzaj w błąd pisząc" że nie ma wymogu" idąc tym tokiem rozumowania wskaż inna możliwość dopuszczoną przez przepisy prawa w innym przypadku może lepiej nie zabieraj głosu.
Nie wydaje mi się żebym był twoim kolegą. Nie wydaje mi się, że to co powiedziałem jest wprowadzaniem w błąd. Skoro jest jasno powiedziane, że kierowca nanosi aktywność w polu przeznaczonym na to. Wskaż mi na tej wykresówce to pole. I tak jak powiedziałem w zależności od kontrolującego różnie to może być odebrane. Co województwo to obyczaj.


Post Wysłano: 03 wrz 2011, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

Moim zdaniem powinien być założony osobny dział, poradniki, żeby nowi bez problemu trafili w takie rzeczy, a nie nonstop pytali o to samo


Post Wysłano: 03 wrz 2011, 16:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

[quote="etransport][/quote]
Nie wydaje mi się żebym był twoim kolegą. Nie wydaje mi się, że to co powiedziałem jest wprowadzaniem w błąd. Skoro jest jasno powiedziane, że kierowca nanosi aktywność w polu przeznaczonym na to. Wskaż mi na tej wykresówce to pole. I tak jak powiedziałem w zależności od kontrolującego różnie to może być odebrane. Co województwo to obyczaj.[/quote]




jeżeli zwrot kolego cie obruszył to pseprasam plosę PANA, ale zwyczajowo na wszelkich portalach tak sie zwraca do nieznajomych co innego gdybym cie 'tykał' przez ""per ty etransport"".
a wracając do meritum zadałem konkretne pytanie które powtórzę:
w jaki sposób kierowca posługujący się tarczką z obrotomierzem ma dokumentowac swoja aktywność ??
ja odpowiedź znam i to napisałem ale skoro jesteś taki oblatany to napisz bo widze że nie wiesz jak prawidłowo ma być w takiej sytuacji.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: