W końcu, po długim czasie oczekiwania, Jelcz-Komponenty może pochwalić się pierwszą polską ciężarówką w układzie 8x8. Pierwsza publiczna prezentacja najnowszego samochodu ciężarowego wysokiej mobilności Jelcz P882 D.34 miała miejsce 9 czerwca 2010.
Jelcz P882 D.34 to jeden z dwóch rodzajów pojazdów wyprodukowanych w ramach kontraktu z Kongsbergiem – obejmującego łącznie 23 samochody dla Nadbrzeżnego Dywizjonu Rakietowego MW (NDR MW).
Cytuj:
Jelcz P882 D.34 jest wykonany w konfiguracji z kabiną 4-osobową (z osłoną balistyczną na poziomie 1 wg STANAG 4569) z fotelami w tylnym rzędzie umieszczonymi tyłem do kierunku jazdy i przeznaczonymi dla członków załogi obsługujących urządzenia specjalne (jest tam miejsce pod zabudowę radiostacji RRC9311AP i innych urządzeń elektronicznych – w tym GPS z modułem SASSM – stelaż do przewożenia plecaków i wyposażenia osobistego, stojaki dla broni osobistej; w kabinie zainstalowano niebieskie światła do pracy i osłony brezentowe dla zasłonięcia okien na pozycji bojowej). Napęd tych pojazdów stanowi silnik Iveco Cursor 10 o mocy 430 KM (435 KM), jednak w planach związanych z innymi odmianami specjalnymi (w tym z Kołowym Wozem Zabezpieczenia Technicznego KWZT) jest zastosowanie silnika Iveco Cursor 13 o mocy 530-550 KM. Jest wyposażony w system centralnego pompowania kół (CTIS), urządzenie filtrowentylacyjne, wyciągarkę w zabudowie bocznej (100 kN), przedłużoną ramę, dostosowaną do wymagań zabudowy instalacji TRS-15M.
Fragment artykułu oraz zdjęcia pochodzą z serwisu http://www.altair.com.pl
Link do artykułu:http://www.altair.com.pl/start-4634