Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 wrz 2011, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lip 2011, 10:04
Posty: 4
GG: 0

Witam

Zastanawiam się nad montażem osłon międzyosiowych w VOLVO FH12
Producent twierdzi ze poza walorami estetycznymi jest zauważalny spadek spalanie i lepsze prowadzenie samochodu.

Może któryś z kolegów montował juz w swoim samochodzie takie osłony i mógłby podzielić sie swoją opinią na ten temat. Montowałem wcześniej spoilery i trzeba przyznać że faktycznie spalanie spadło o te 10% także zgadzało się z tym co obiecywał producent.

Spoilery zwróciły się dość szybko, kurtyny są stosunkowo drogie bo za nowy zestaw lakierowany pod samochód i z montażem mam zapłacić 2500netto ale jezeli faktycznie obniżyło by to troszkę spalanie plus poprawa wyglądu samochodu to zainwestował bym ta kwote


Post Wysłano: 19 wrz 2011, 11:19

Montaż osłon międzyosiowych wpłynie na pewno na obniżenie zużycia paliwa. Zwróć proszę uwagę, że osłony tworzą gładką przestrzeń pomiędzy osiami. Liczne załamania, puste przestrzenie sprzyjają zawirowaniom powietrza opływającego auto, a co za tym idzie zwiększają opór aerodynamiczny. O ile spadnie zużycie paliwa, gdy zamontujesz te osłony, nie powiem Ci. Niezaprzeczalnym jest fakt, że zyskasz też na wyglądzie. A kwota 2500 zł w odniesieniu do stawek za litr paliwa może niebawem się stosunkowo szybko zwrócić.


Post Wysłano: 19 wrz 2011, 11:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Spoilery zwróciły się dość szybko, kurtyny są stosunkowo drogie bo za nowy zestaw lakierowany pod samochód i z montażem mam zapłacić 2500netto ale jezeli faktycznie obniżyło by to troszkę spalanie plus poprawa wyglądu samochodu to zainwestował bym ta kwote
Na pewno nie możesz liczyć na obniżenie spalania w stopniu nawet zbliżonym do spojlerów górnego i bocznych, zakabinowych. Niestety w przypadku międzyosiówek poprawia się głównie estetyka. Jeśli mowa o oszczędnościach z paliwa to trudno zaobserwować zmiany rzędu 0.1L/100km, a jeśli jakiekolwiek zachodzą to właśnie w takich rozmiarach :)

Jester - czy aby na pewno? Miałem okazję porównywać kilka razy raport średniego zużycia w firmie, która posiada Volva FH (z międzyosiówkami oraz bez nich) i akurat zależność ma/nie ma raczej nie odgrywała tu roli.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 19 wrz 2011, 12:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

osłony takie mają też parę wad:
- utrudniony dostęp do kół, nawet do samego obejrzenia podczas przygotowania sie do jazdy kierowcy oraz demontaż przy wszelkich naprawach,
- podatność na uszkodzenia podczas przejeżdżania przez nierówności, co w naszym kraju jest na porządku dziennym,
- cena.

proszę pamiętać, że większe oszczędności przyniesie poprawienie techniki jazdy. kurs ekonomicznej jazdy własnym autem kosztuje od 400 do 600zł, a zysk może być większy.

miałem gościa jeżdżącego na codzień u podwykonawcy Biedronki, który nie mógł się zmieścić w 37l/100km, po moim kursie zużycie spadło mu do 34 przy większej prędkości średniej.

kolega z tego forum (Endomorph), z którym pojeździłem trochę jego osobówką (+2h teorii), reguły jazdy są podobne. dzisiaj jeździ cysterną zawsze z pełnym ładunkiem 24t, Mercedesem Actrosem 440KM i mieści się w 30l/100km. proszę spytać o jego opinię.

więc może lepiej najpierw zainwestować w siebie? wychodzi taniej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 wrz 2011, 14:01

Cytuj:
Cytuj:
Jester - czy aby na pewno? Miałem okazję porównywać kilka razy raport średniego zużycia w firmie, która posiada Volva FH (z międzyosiówkami oraz bez nich) i akurat zależność ma/nie ma raczej nie odgrywała tu roli.
Pytanie zasadnicze co do tego porównania - czy jeździła jedna i ta sama osoba?
A co do moich rozważań to jest to podyktowane doświadczeniami w warunkach laboratoryjnych, w których w czasie studiów miałem przyjemność uczestniczyć.


Post Wysłano: 19 wrz 2011, 14:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Pytanie zasadnicze co do tego porównania - czy jeździła jedna i ta sama osoba?
Tak jest panie kapitanie. Międzyosiówki niewątpliwie zmniejszają zawirowania powietrza, ale te w dolnej części pojazdu nie są tak znaczące jak te, które powstają, gdy pojazd nie ma spojlera dachowego. Osobiście skłaniam się do opinii Cyryla, a międzyosiówki pozostawiam miłośnikom wyglądu, do których grona poniekąd sam się zaliczam, bo poprawa estetyki to ich główna rola, choć zaznaczam NIE JEDYNA :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 19 wrz 2011, 14:15

Tak, masz rację, estetykę poprawiają przede wszystkim, na drugim planie jest szczątkowa aerodynamika.

A co do wypowiedzi Cyryla - w takim wypadku najlepiej zacząć od siebie


Post Wysłano: 19 wrz 2011, 15:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

to jest mniej więcej jakby przywiźli chorego na szpitalną salę i teraz co z nim zrobić:
podać leki, czy zmienić zasłony które poprawią estetykę sali i wpłyną na samopoczucie chorego.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 wrz 2011, 12:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Zaciekawił mnie ten temat ze względu na to że przez kilka lat czytałem wiele artykułów i opracowań na temat zabudów (kurtyn) między osiowych i kiedyś posiadałem coś takiego w samochodzie dostawczym. Krąży w tym temacie wiele mitów (stereotypów) które stworzyli sami przedsiębiorcy transportowi. Z tym co napisał kolega Jester na początku się zgadzam:
Cytuj:
Zwróć proszę uwagę, że osłony tworzą gładką przestrzeń pomiędzy osiami. Liczne załamania, puste przestrzenie sprzyjają zawirowaniom powietrza opływającego auto, a co za tym idzie zwiększają opór aerodynamiczny.
Teraz moje pytanie jest dla czego wszyscy producenci samochodów ciężarowych do testów spalania dają samochody które posiadają te osłony :?: Odpowiem na pewno nie chodzi tu o wygląd i estetykę bo w pojazdach użytkowych nie ma zbędnych rzeczy. Co do ilości zużycia paliwa nie chcę się wypowiadać bo trzeba by faktycznie zrobić test dwóch identycznych pojazdów i kierowców na danym odcinku. Teraz Stereotypy :
Cytuj:
- utrudniony dostęp do kół, nawet do samego obejrzenia podczas przygotowania sie do jazdy kierowcy oraz demontaż przy wszelkich naprawach,
Jeśli kierowca ma ochotę sprawdzić stan ogumienia (obsługa codzienna) na pewno osłona mu tego nie uniemożliwi, demontaż to ledwie cztery za trzepy.
Cytuj:
- podatność na uszkodzenia podczas przejeżdżania przez nierówności, co w naszym kraju jest na porządku dziennym,
Ma taką samą wytrzymałość na uszkodzenia jak przedni zderzak czy lusterka bo jest zrobiony z plastiku. Może ulegać faktycznie uszkodzeniu w ciągnikach typu mega ze względu na wysokość. Cena to faktycznie duży mankament. A teraz plusy zastosowania których nie napisaliście to czynnik bezpieczeństwa nie tylko samego zbiornika na uderzenia przy cofaniu (bo pierwszy dostanie zabudowa, a nie zbiornik), ale także dostania się osób trzecich między osiami pojazdów (piesi, i rowerzyści) co może skutkować kalectwem lub śmiercią takiej osoby. Do autora wybór należy do ciebie . Pozdrawiam Wilk 09 8) .

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 20 wrz 2011, 15:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

nie chodzi o sprawdzenie samego stanu ogumienia, ale również ocenę zawieszenie, czy nie ma urwanego amortyzatora (czy nie jest mokry), ocenę siłowników hamulcowych, poduszek itp. np. coś zaczyna dzwonić w podwoziu naczepy i aby obejrzeć osie trzeba mieć je odkryte.

natomiast wiadomo, że naczepa ma ponad 13m długości i przejeżdżając przez takie rzeczy jak torowisko, wybrzuszenia w jezdni itp. te wypukłości podłoża wchodzą wyżej między osiami naczepy a osia napędową i wtedy jest możliwość uszkodzenia tym osłon.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 wrz 2011, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Tyle że tutaj jest mowa o osłonach międzyosiowych w ciągniku a nie w naczepie.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 20 wrz 2011, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

faktycznie, nie doczytałem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 wrz 2011, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

jezeli mozna wtrace swoje 3 grosze
od kilku lat obserwuje zjawisko montowania wszelkiego rodzaju dodatkow m in kurtyn i innych spojlerow ( jako ze pracuje w serwisie mam z tym do czynienia na codzien ) zasada jest taka im wieksza i bogatsza firma tym wiecej wydaje na poprawe po 1 ekonomii po 2 bezpieczenstwa i 3 zabezpieczeniach zarowno ciezarowki ( zbiorniki paliwa , zbiorniki AdBlue czy inne kosztowne rzeczy pomontowane na ramie ) jak i naczep dla przykladu Eddie Stobart ( ok 4500 ciagnikow od 5 lat we WSZYSTKICH ciagnikach montuje oslony miedzyosiowe z analiz w ciagu 5 lat zaoszczedzili na paliwie ok 300 000 £ to daje im prezent 4.6 nowej ciezaroowki za darmo :D - ich ciagniki robia srednio 180 000 km rocznie ) ALE motowane sa tylko na ciagnikach z naczepami firanki, chlodnie, silosy, kontenery jakies sa przyczyny ze nie monuja na np wywrotkach .... moze wlasnie zniszczenia .....

co do indywidualnych uzytkownikow ogrom kasy wydaja na np swiatelka , halogeny, aluminiowe felgi, czy liczne chromy a rzadko na kurtyny miedzyosiowe a jak juz to w zestawach na dalekie trasy .... wiec musi sie oplacac a i autko ladniej wyglada


ps uwaga odnosnie techniki jazdy jest jak najbardziej na miejscu to styl kierowania "zaoszczedzi ci kase" a nie same dodatki


pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: