Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 paź 2011, 15:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

Witam!

Sprawa wygląda tak, przy prędkości 0-10 km/h z górnej skrzyni na dolną skrzynie przebija bardzo cicho i bezproblemowo. Przy prędkości 10-25 km/h przebija jak by łupał młotem. Powyżej 25km/h jest jeden wielki zgrzyt i rzeźnia. Ale czasami dojeżdżając do skrzyżowania przy prędkości 30km/h nie ma żadnego problemu. Co może być przyczyną tego zachowania? W górę Idzie bezproblemowo tylko przy przebyciu góra na dół są takie rzeczy.

Pozdrawiam.

_________________
Zapraszam na kanał


Post Wysłano: 16 paź 2011, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

zawor inhibitora ( lub cewka ).. prawdopodobnie zatarty zalezy od typu elektryczny czy pneumatyczny



ps napisz dokladnie ktory model auta rocznik typ skrzyni ( lub VIN po prostu ) to dostaniesz szczegoly jak sprawdzic i naprawic

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 16 paź 2011, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Nawet w nowych Volvach FH mechaniczna przebitka bije tak ze "japie$%*@#" idzie się nieźle wystraszyć przechodząc na piechotę koło niego na skrzyżowaniu :lol:


Post Wysłano: 16 paź 2011, 22:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:51
Posty: 72
GG: 7426624
Samochód: VW
Lokalizacja: Gdynia

słyszałem,ze nie powinno sie przebijac z góry na dół powyżej predkości 20 km/h


Post Wysłano: 17 paź 2011, 11:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
słyszałem,ze nie powinno sie przebijac z góry na dół powyżej predkości 20 km/h
Od tego jest zabezpieczenie żeby nie przebiło przy zbyt dużej prędkości.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 17 paź 2011, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2010, 3:34
Posty: 625
Samochód: Żubr XF 105
Lokalizacja: Częstochowa SCZ

Pojazd to Volvo FH12 420 I generacji, skrzynia 6+poł; pneumatyczna. Ten z mojego podpisu.

VIN: YV2A4B3A7TB156558

_________________
Zapraszam na kanał


Post Wysłano: 04 lis 2011, 0:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 20:05
Posty: 76
GG: 7628437
Samochód: wywroteczki
Lokalizacja: Olsztyn

krew zalewa czytajac wpisy na forum!!!

Jak zgrzyta to znaczy, ze za szybko sie "toczysz do swiateł", stan i przeżuć na mała i po problemie!!!

Czasami mysle, że wszyscy "szofery" powinni szlif lapac na tatrach z niesynchronizowana skrzynia.

Pamietajcie: skrzynie ZF z przebitko to konstrukcja przelomu lat 70-80, nie jest idioto-odporna

Pozdrawiam....teraz to mnie zjada:D

_________________
Moj garaż! Steyr 6x4 Mój:D
Sprzedany:(

viewtopic.php?t=25120


Post Wysłano: 04 lis 2011, 0:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

andi130 nowsze auta maja specjalny uklad zabezpieczajacy przed zmiana biegu z zakresu wysokiego na niski wiec to o czym piszesz jest juz nieaktualne. Ma to zarowno DAF ze skrzynia ZF jak np Scania. Nie wiem jak jest akurat w tym Volvo bo nie mialem z tym konkretnym modelem do czynienia ale podejrzewam ze jest podobnie. Uklad albo ma osobny czujnik na walku ktory mierzy predkosc jazdy albo bierze sygnal z tachografu i na podstawie tego pomiaru pozwala albo nie na zmiane z wysokiego zakresu na niski.


Post Wysłano: 28 lip 2014, 14:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2014, 14:25
Posty: 34
Samochód: VOLVO FH12 460

Mam taki problem w Volvie 2000r 460KM, zmieniając z górnej na dolną skrzynie, pare razy przebija nawet 3,4.Dzieje się to tylko na nagrzanym silniku, minimum ze 2 godziny jazdy.


Post Wysłano: 28 lip 2014, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Taaa andi130 pod górę też się ma zatrzymać. Jak synchronizator ok to przy 40 ma klepnąć bez zgrzytu. Przyczyną może być zużyty, pęknięty hamulec, wypadnięty zatrzask, zużyte uszczelki tłoka,zagięty przewód do tłoka, zabrudzony automat od pokładów - za wolno upuszcza powietrze z tłoka.


Post Wysłano: 09 sie 2014, 8:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Mnie od małego uczono ze dojezdzajac do swiatel,zatrzymujac sie przerzucac z duzej na mala dopiero po zatrzymaniu co napewno jest bardziej przyjazne dla skrzyni niz łupanie nią jak auto jedzie

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 09 sie 2014, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

No biegi i połówki najlepiej też na postoju-zwłaszcza z 6 na 5 pod górę.


Post Wysłano: 10 sie 2014, 10:03

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Ale jeśli już wiadomo, że auto i tak się zatrzyma, to przecież można przebić na niska kiedy stoi. Na pewno wtedy kiedy skrzynia robi to cicho i spokojnie mechanizm mniej się zużywa.
Ja też tak robię.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 10 sie 2014, 11:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Kierownik ty to robisz - ok ale zapewniam cię że większość twoich kierowców ma to głęboko w d......e. Mechanizm pokładów ma być sprawny - jak zgrzyta to coś się sypnie w najmniej spodziewanym momencie.Jak jezdzisz to wiesz że pokład możesz przebić w dół przy 70 i krzywda się nie stanie dopóki na siłę wkładasz biegu- no chyba że ktoś robi to nagminnie, ale właśnie dla takich wprowadzono zabezpieczenia. Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli.


Post Wysłano: 10 sie 2014, 14:47

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Moi pewnie mają w dupie, ale Kermiter nie ma :) .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: