Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 wrz 2011, 10:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 7:07
Posty: 10
GG: 0

Rozporządzenie 561/2006 (Unia Europejska)
przerwa - oznacza okres, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku;

Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożonych w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Przykład nieprawidłowo odebranej przerwy.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
W tym przypadku kierowca odebrał pierwszą przerwę w wymiarze 30 minut, a następną w wymiarze 15 minut. Jeśli po 15 minutowej przerwie rozpocznie jazdę, zostanie przekroczony maksymalny czas prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy. Dzieje się tak, ponieważ kierowca błędnie podzielił odbiór przerw. Jeśli kierowca odbiera pierwszą przerwę w wymiarze 30 minut, to przerwa ta liczy się jako 15 minutowa, a kolejna musi zostać odebrana w wymiarze 30 minut. Zgodnie z przepisami jeśli kierowca chce podzielić przerwę, może to zrobić w taki sposób, że pierwsza przerwa musi mieć minimum 15, ale mniej niż 45 a kolejna minimum 30. W związku z tym jeśli kierowca chce podzielić przerwę i odbierze pierwszą w wymiarze nawet 40 minut, to zostanie mu to zaliczone jako 15 minut.

Kierowca może odebrać przerwę w każdej chwili nawet po 5 minutach jazdy i po odebraniu tej przerwy rozpoczyna się kolejny okres, w którym kierowca może prowadzić pojazd przez cztery godziny i 30 minut bez wymaganej przerwy.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Tak jak mówi przepis, kierowcy przysługuje przerwa po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny. W tym przykładzie kierowca może prowadzić pojazd jeszcze 1 godzinę i 30 minut , ponieważ liczy się wyłącznie czas jazdy, a nie jak w tym przypadku „inne prace”.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Należy pamiętać, że czas kontroli drogowej nie wlicza się do przerwy. Ukazuje to poniższy schemat.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Umowa AETR (kraje trzecie :np.: Rosja, Białoruś, Ukraina itp.)

Po prowadzeniu przez cztery i pół godziny, kierowca musi przestrzegać przerwy trwającej co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że zaczyna okres odpoczynku.
Ta przerwa może być zastąpiona przez przerwy trwające co najmniej po piętnaście minut, mające miejsce podczas okresu prowadzenia lub bezpośrednio po tym .
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Należy zauważyć, że kolejność odebrania przerwy przy podziale nie ma znaczenia tak jak w rozporządzeniu 561/2006.

Dodatkowo możliwy jest podział przerwy na trzy minimum 15 minutowe.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Możliwe jest również odebranie przerwy w taki sposób jaki ukazuje poniższy schemat. Wystarczy że 2 części przerwy mają powyżej 15 minut a ich suma wynosi minimum 45 minut.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Post Wysłano: 04 wrz 2011, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Cytuj:
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożonych w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego.
Image
Proza OK ale rys do tego to juz niepasuje. Zeby zachowac zgodnosc z przepisami akapitu pierwszego pierwsza przerwa niezaleznie od czasu jej trwania (mniej niz 45min) zostaje policzona jako 15min czyli zeby zachowac proporcje to czas prowadzenia pojazdu max1,5h.(4,5h jazdy>45min pauzy czyli na 15 min pauzy przypada 1,5h jazdy-wtedy dopiero jest proporcjonalnie)Chyba że się myle...

P.S. Po mojemu to nalezy zamienic wartości w czerwonych sześcianach(1,5h zamiast3h i 3h zamiast 1,5h)


Post Wysłano: 04 wrz 2011, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożonych w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego.
Image
Proza OK ale rys do tego to juz niepasuje. Zeby zachowac zgodnosc z przepisami akapitu pierwszego pierwsza przerwa niezaleznie od czasu jej trwania (mniej niz 45min) zostaje policzona jako 15min czyli zeby zachowac proporcje to czas prowadzenia pojazdu max1,5h.(4,5h jazdy>45min pauzy czyli na 15 min pauzy przypada 1,5h jazdy-wtedy dopiero jest proporcjonalnie)Chyba że się myle...

P.S. Po mojemu to nalezy zamienic wartości w czerwonych sześcianach(1,5h zamiast3h i 3h zamiast 1,5h)
kolego poczytaj dalej - tak podany przykład ma zobrazowac KOLEJNOŚĆ wykonywanych przerw i nie ma to nic wspólnego z czasem prowadzenia pojazdu, pierwszą przerwe o długości minimum 15 mniut możesz zrobic już po np. 5 minutach jazdy za to druga musi być w wymiarze minimum 30 mniut po całkowitym czasie prowadzenia 4,30 minut (ta druga część prowadzenia pojazdu będzie wyność w takim przypadku 4,25 minut).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 wrz 2011, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Trochę licho, że ograniczyliście się do rozporządzenia unijnego, a nie przepisów krajowych dotyczących kierowców, którzy są w stosunku pracy.
Szósty schemat zostałby zmiażdżony przez ustawę o czasie pracy kierowcy.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 05 wrz 2011, 10:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 7:07
Posty: 10
GG: 0

Cytuj:
Trochę licho, że ograniczyliście się do rozporządzenia unijnego, a nie przepisów krajowych dotyczących kierowców, którzy są w stosunku pracy.
Szósty schemat zostałby zmiażdżony przez ustawę o czasie pracy kierowcy.
Jak najbardziej temat jest otwarty na dodawanie schematów z czasu pracy na podstawie innych przepisów prawa. Uwierzcie, że przygotowanie takiego poradnika też zabiera trochę czasu, chociaż nie jest on zaawansowany graficznie ani bogaty w treść. Mam nadzieję, że przyda się komuś.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 05 wrz 2011, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2010, 18:34
Posty: 187
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Europa

Ściągi graficzne :

Rozporządzenie 561/2006

Rozporządzenie 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 od 11 kwietnia 2007 r.

link do ściągi : http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf

Obrazek
===================================================================================
Rozporządzenie 3820/85

Rozporządzenie 3820/85 z 20 grudnia 1985 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego.

link do ściągi z Rozporządzenia 3820/85 - czas pracy kierowcy:
http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf

Obrazek

:) Pozdrawiam

_________________
Piszę poprawnie po polsku
"... więcej słuchać a mniej mówić---moja mądrość życiowa..."
Uriah Heep - July Morning
Uriah Heep - Sunrise


Post Wysłano: 18 paź 2011, 15:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Witam,
Czyli Rozporządzenie Rozporządzenie 3820/85 z 20 grudnia 1985 r. nadal obowiązuje? chyba niee.. jest zastąpione Rozporządzenie 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r

m.in. chodzi o to ze trzeba miec w Polsce czy w Europie ze sobą 28 tarczek w tył, a nie 15 jak pisze w 3820/85

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 30 gru 2011, 1:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2011, 13:22
Posty: 25
GG: 0

to która jest w końcu poprawna dla podwójnej załogi?

1 kierowca 4,5h, 2 kierowca 4,5h, 1 kierowca 4,5h , 2 kierowca 4,5h , odpoczynek dobowy

czy 1 kierowca 4,5 drugi 4,5 i tu pauza 45 m? i potem znowy 1 kierowca 4,5 i drugi kierowca 4,5?

_________________
forum motoryzacyjne
http://www.autosochaczew.pl


Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 11:51 przez K44, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 30 gru 2011, 2:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 mar 2011, 16:37
Posty: 45
GG: 1204719
Samochód: VW POLO
Lokalizacja: POT

Gdzieś czytałem że właśnie niby obydwie formy są prawidłowe, tylko ta druga z przerwa 45 min jest wymagana w jakiś tam państwach, nie pamiętam jakich. Warto to sprawdzić.

_________________
Jeśli...........


Post Wysłano: 30 gru 2011, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sie 2011, 17:46
Posty: 602
Samochód: cerwone eFHa
Lokalizacja: Wieś Blisko Radomia

Na slajdach z KW uczyli, że obie formy poprawne. Przy wariancie nr 1 pierwsze 45 minut gotowości można zaliczyć temu kierowcy jako pauzę.

_________________
"Uwielbiam swój zawód. A kto swojego nie lubi, ten sam sobie winien."
http://kierowniczka.blogspot.com/ - Blog Dziewczyny w Ciężarówce :)


Post Wysłano: 30 gru 2011, 13:24

Cytuj:
to która jest w końcu poprawna dla podwójnej załogi?

1 kierowca 4,5h, 2 kierowca 4,5h, 1 kierowca 4,5h , 2 kierowca 4,5h , odpoczynek dobowy

czy 1 kierowca 4,5 drugi 4,5 i tu pauza 45 m? i potem znowy 1 kierowca 4,5 i drugi kierowca 4,5?
Obydwie opcje są poprawne. Nie ma żadnych różnic, że w którymś kraju musi być te 45 min, a w innym nie.


Post Wysłano: 30 gru 2011, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2010, 16:03
Posty: 226
GG: 11516920
Samochód: DAF CF 440 Euro 6 Space Cab
Lokalizacja: Starzyny [SZA]

Cytuj:
Gdzieś czytałem że właśnie niby obydwie formy są prawidłowe, tylko ta druga z przerwa 45 min jest wymagana w jakiś tam państwach, nie pamiętam jakich. Warto to sprawdzić.
Raczej mało realne.
Jadąc w podwójnej 1 kierowca 4,5h, 2 kierowca 4,5h, pauza 45minut, kolejne 4,5h, znowu 4,5h i co teraz chcąc iść na 20h jazdy, robiąc kolejną przerwę 45minut, braknie czasu pracy, który wynosi 21h.
Więc nikt nie broni robić przerwy, zresztą kiedyś trzeba zjeść na spokojnie, a nie tylko podczas jazdy :wink:

_________________
Nie ma lipy, same dęby!
DAF XF 105 Super Space Cab - nie ma większego.
Lubię Actrosy... Wyprzedzać pod górę :mrgreen:


Post Wysłano: 30 gru 2011, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Cytuj:
Gdzieś czytałem że właśnie niby obydwie formy są prawidłowe, tylko ta druga z przerwa 45 min jest wymagana w jakiś tam państwach, nie pamiętam jakich. Warto to sprawdzić.
Chodzi o Francję. W ich oczach lepiej to wygląda, tak samo jak krótka pauza nie po 4.30, a po 3h jazdy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: