Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 paź 2011, 11:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2007, 19:30
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok

Witam chciałem sie dowiedziec po co na odwrocie tarczy sa takie kwadraty do kreslenia recznie aktywnosci kierowcy i kiedy sie z nich korzysta?


Post Wysłano: 22 paź 2011, 12:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Do ręcznego wpisywania aktywności kierowcy, np. przy awarii tachografu, albo do wpisywania ręcznego powodów naruszeń czasu jazdy.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 22 paź 2011, 14:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

z sytuacji w których korzystamy z ręcznego zapisu na tarczy zaliczyć też trzeba:
-czas oczekiwania na pojazd w trakcie jego pobytu w serwisie gdy na niego oczekujemy
-czas dojazdu do miejsca parkowania pojazdu

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 22 paź 2011, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

A co gdy przyjechałem na bazę powiedzmy o 20.00 a kolega już o 21.00 bierze moje auto i w droge? Więc po to są te kwadraciki żeby sobie ręcznie wyrysować aktywność kierowcy (w tym wypadku czas wolny/odpoczynek)na kolejnych tarczkach. Wiadomo że nie mogę zostawić wykresówki w aucie bo ona jest przypisana do kierowcy a nie samochodu.


Post Wysłano: 22 paź 2011, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 mar 2010, 17:24
Posty: 77
GG: 6907984
Samochód: Mercedes-Benz 1224 '96
Lokalizacja: Oberhausen-Rheinhausen

Wtedy powinienes miec zaswiadczenie o nie kierowaniu pojazdem (czy jakos tak - od szefa) ja uzywam tych kwadracikow jak mi tacho zmieli tarczke i nie rysuje podczas calego dnia pracy, zdaza sie to raz na miesiac moze. Ogolnie pracuje jako kierowca jezdzacy w kolo komina wiec nie krece pauzy dobowej tylko zakanczam prace i rozpoczynam nowa tarczka na drugi dzien. Wiec mysle ze jezeli ktos zabiera twoj woz a w tym czasie nie prowadzisz innej ciezarowki mozesz tak samo zrobic. zakanczasz tarczke i rozpoczynasz w nastepnym/tym samym pojezdzie kiedy startujesz.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 23 paź 2011, 14:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

Cytuj:
Wtedy powinienes miec zaswiadczenie o nie kierowaniu pojazdem (czy jakos tak - od szefa) ja uzywam tych kwadracikow jak mi tacho zmieli tarczke i nie rysuje podczas calego dnia pracy, zdaza sie to raz na miesiac moze. Ogolnie pracuje jako kierowca jezdzacy w kolo komina wiec nie krece pauzy dobowej tylko zakanczam prace i rozpoczynam nowa tarczka na drugi dzien. Wiec mysle ze jezeli ktos zabiera twoj woz a w tym czasie nie prowadzisz innej ciezarowki mozesz tak samo zrobic. zakanczasz tarczke i rozpoczynasz w nastepnym/tym samym pojezdzie kiedy startujesz.

Pozdrawiam
Tutaj się nie zgodzę na poparcie mojej tezy o ręcznym wykreślaniu aktywności kierowcy polecam oto taki link: http://gitd.gov.pl/sites/default/files/ ... ec2011.pdf jest to oficjalne stanowisko ITD a czytać należy rozdział 6 strona 12.

Reasumując na drodze w takim przypadku nic nam nie zrobią, a w razie kontroli w firmie jesteśmy czyści bo przecież kolega będzie miał swoją tarczkę.Tal czy inaczej zadzwonie w poniedziałek do ITD i się zapytam czy owy przepis jest jeszcze aktualny.

PS.

Kiedyś ktoś powiedział ,że nie jest za dobrze mieć tone zaświadczeń o nie prowadzeniu pojazdu ( no chyba że musi ) lepiej ograniczyć to niezbędnego minimum. Można tak robić jak pisał kolega wyżej ale jest to moim zdaniem troszku niewygodne....


Post Wysłano: 28 paź 2011, 20:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 mar 2010, 17:24
Posty: 77
GG: 6907984
Samochód: Mercedes-Benz 1224 '96
Lokalizacja: Oberhausen-Rheinhausen

Nie musisz miec tony tych zaswiadczen, obowiazuje cie udokumentowanie czasu pracy przez ostatnie 28 dni.


Post Wysłano: 31 paź 2011, 1:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Ja kresle odpoczynek jak wiem ze moge przespac wymiane tarczki (chociarz wiem ze odpoczynek moze sie nalozyc na wykres z poprzeniego dnia )
Mam wtedy porzadek w taczkach
podczas kobtroli ITD nie mialem nigdy problemow z tego powodu

Robie np tak

1 dzien
zaczynam prace o 6 koncze o 20 (teraz wiem ze przy 11 godz odpoczynku wyrysuje mi 1 godz na 1 tarczcze >miedzy 6 a 7<)
kresle wtedy odpoczynek od 20 do 24
2 dzien
kresle odpoczynek od 0 do 7 ,wkladam tarczke i jazda

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 31 paź 2011, 8:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Robie np tak

1 dzien
zaczynam prace o 6 koncze o 20 (teraz wiem ze przy 11 godz odpoczynku wyrysuje mi 1 godz na 1 tarczcze >miedzy 6 a 7<)
kresle wtedy odpoczynek od 20 do 24
2 dzien
kresle odpoczynek od 0 do 7 ,wkladam tarczke i jazda
wtedy nie zalicza ci 11h pauzy bo pracy miałeś 14h :D

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 31 paź 2011, 15:17

Cytuj:
Ja kresle odpoczynek jak wiem ze moge przespac wymiane tarczki (chociarz wiem ze odpoczynek moze sie nalozyc na wykres z poprzeniego dnia )
ChociaŻ.

Nie ma żadnego przyzwolenia na to, że jeśli tarczka jest dłużej niż 24h w tachografie, to nic się nie dzieje. W przypadku gdy odpoczynek wyrysuje Ci się powyżej 24h, to inspektor może na to przymknąć oko, ale teoretycznie tak nie wolno.


Post Wysłano: 31 paź 2011, 16:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
Cytuj:
Robie np tak

1 dzien
zaczynam prace o 6 koncze o 20 (teraz wiem ze przy 11 godz odpoczynku wyrysuje mi 1 godz na 1 tarczcze >miedzy 6 a 7<)
kresle wtedy odpoczynek od 20 do 24
2 dzien
kresle odpoczynek od 0 do 7 ,wkladam tarczke i jazda
wtedy nie zalicza ci 11h pauzy bo pracy miałeś 14h :D
To ile powinienem miec odpoczynku ? :P
nigdy nie mialem z tym problemu jak pracy mialem 15h
A u mnie bylw roznie-zaz mam 10 godz w tym 2 godz gdzies stoje,razm mam 15 godz ale wtedy nieraz na zaladunku stoje i 6 godz.
Wiec zmeczony nie jestem bo w tych 6 godz sobie leze a nieraz spie

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 31 paź 2011, 17:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
To ile powinienem miec odpoczynku ? :P
nigdy nie mialem z tym problemu jak pracy mialem 15h
A u mnie bylw roznie-zaz mam 10 godz w tym 2 godz gdzies stoje,razm mam 15 godz ale wtedy nieraz na zaladunku stoje i 6 godz.
Wiec zmeczony nie jestem bo w tych 6 godz sobie leze a nieraz spie
to zależy ile miałeś pracy? ale żeby mieć zaliczone 11h musisz sie zmieścić z pracą w 13h :idea:
no i nie jest to powód do stresu bo po to są pauzy 9h :D

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 02 lis 2011, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 cze 2008, 10:22
Posty: 29
GG: 0
Lokalizacja: Staszów

Cytuj:
to zależy ile miałeś pracy? ale żeby mieć zaliczone 11h musisz sie zmieścić z pracą w 13h :idea:
Witam,

jest jeszcze jedna opcja - jeżeli w ciągu doby kolega wykręci nieprzerwane 3 godzinki pauzy np. pod załadunkiem a później dokręci 9 godzin pauzy to ma zaliczoną pauzę 11 godzinną, czyli regularny okres odpoczynku.


z 561
"regularny dzienny okres
odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach,
z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać
co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9
godzin,"


pozdrawiam Marcin.


Post Wysłano: 04 lis 2011, 2:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

tylko że formalnie załadunek to "inna praca" ;) a oczekiwanie na niego to dyżur.


Post Wysłano: 04 lis 2011, 12:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2010, 9:55
Posty: 44
Samochód: Niebieskie Volvo
Lokalizacja: Reda

Cytuj:
tylko że formalnie załadunek to "inna praca" ;) a oczekiwanie na niego to dyżur.
Ale 3 godz.dyżuru możesz połączyć z 9 godz. pauzy i masz pełen odpoczynek 3+9 h.


Post Wysłano: 04 lis 2011, 12:52

Cytuj:
Cytuj:
tylko że formalnie załadunek to "inna praca" ;) a oczekiwanie na niego to dyżur.
Ale 3 godz.dyżuru możesz połączyć z 9 godz. pauzy i masz pełen odpoczynek 3+9 h.
Nie, bo dyżur to przerwa, a nie odpoczynek.


Post Wysłano: 04 lis 2011, 19:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 cze 2008, 10:22
Posty: 29
GG: 0
Lokalizacja: Staszów

Cytuj:
Nie, bo dyżur to przerwa, a nie odpoczynek.

Oczywiście wolfzan ma rację, ale w praktyce niewielu kierowców, których znam przełącza selektor na "dyżur" czekając na załadunek. Nie twierdzę oczywiście, że takich nie ma.


Post Wysłano: 04 lis 2011, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Cytuj:
Nie, bo dyżur to przerwa, a nie odpoczynek.

Oczywiście wolfzan ma rację, ale w praktyce niewielu kierowców, których znam przełącza selektor na "dyżur" czekając na załadunek. Nie twierdzę oczywiście, że takich nie ma.
jeżeli nie używają selektora na tachografie to przede wszystkim szkodzą sobie bo ułatwiają życie pracodawcy który ma tylko ok 180h pracy kierowcy w miesiącu do rozliczenia i spokojnie wypłacając co miesiąc 1032,... jest czysty jak łza :lol:

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 08 lis 2011, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Nie, bo dyżur to przerwa, a nie odpoczynek.

Oczywiście wolfzan ma rację, ale w praktyce niewielu kierowców, których znam przełącza selektor na "dyżur" czekając na załadunek. Nie twierdzę oczywiście, że takich nie ma.
jeżeli nie używają selektora na tachografie to przede wszystkim szkodzą sobie bo ułatwiają życie pracodawcy który ma tylko ok 180h pracy kierowcy w miesiącu do rozliczenia i spokojnie wypłacając co miesiąc 1032,... jest czysty jak łza :lol:
A jak jest na samozatrudnieniu :P

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 11 lis 2011, 13:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 cze 2008, 7:33
Posty: 112
GG: 1
Samochód: duży
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Cytuj:
Nie, bo dyżur to przerwa, a nie odpoczynek.

Oczywiście wolfzan ma rację, ale w praktyce niewielu kierowców, których znam przełącza selektor na "dyżur" czekając na załadunek. Nie twierdzę oczywiście, że takich nie ma.
Zgadza się, zazwyczaj by ułatwić sobie życie kręci się wtedy pauzę..
Ja jak jezdziłęm na tarczkach to pauzy w tygodniu ( 9 i 11h) kręciłem na zamkniętym tachu , natomiast weekendy na otwartym - rysując wtedy pauzę na odwrocie tarczek w polach o które pyta się autor tematu ;]
Miałem parę kontroli na szlakach europy i zaden inspektor/policjant słowem się nie doczepił :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: