szalikowiec, lekko mówiąc Ameryki nie odkryłeś;-)
Nastały takie czasy, że niestety najlepszym sposobem na oszczędzanie paliwa jest zaprzestanie... lub ograniczenie jeżdżenia. Jeśli mamy na basen kilometr, albo pół, to się przejdźmy, zarobimy na bilet na basen (choć te, pomimo, że w większości chodzi o pływanie miejskie są ostatnio horrendalnie drogie. Czy to jest normalne, żeby z przeciętnego wynagrodzenia nie można było opłacić godziny basenu, z godziny pracy? To jednak inny temat).
Polecam zakup samochodu typu Citroen Ax, Peugot 106, wczesne wersje Saxo. Silniki 1.4/1.5D słynną z rekordowego spalania, praktycznie zawsze poniżej 5 litrów ON.
Cytuj:
1. jazda na bioesterze. troche jednak mało opłacalne z racji tego że kosztuje 4.95 za litr. niemniej paliwo ze stacji czy jak najbardziej legalne i raczej nie zepsuje silnika
Mocno zgłębiałem temat, sporo praktykowałem. Opłaca się jak jest 30-40 gr różnicy. Bez obaw można stosować jedynie w prostych, starych silnikach. Auto pali ciut więcej, gorzej zapala, paliwo śmierdzi, spaliny również.
Cytuj:
2. jazda na oleju roslinnym z marketu. opłacalnośc także srednia ponieważ z tego co sie zorientowałem w cenach litra za mniej niz 4,75 sie nie kupi. silnik chyba nie umrze od tego. i oczywiscie "mało" legalne
Średnio opłacane i nielegalne. Poza tym jest gęsty, są w internecie specjalne dwuzbiornikowe instalacje z podgrzewaczami.
Cytuj:
3. jazda na oleju opałowym. całkowicie nielegalna ale jednak opłacalna. cena ok. 4 zł litra na pewno zachęca tym bardziej ze OO jest chyba najbrdziej zblizony do ON składnikowo. silnik raczej tez powinien byc ok. pytanie jak damy rade w razie kontroli na czym jezdzimy?
To paliwo jest suche, zaleca się dodawanie mixolu. Nie wiem jednak w praktyce jak jest z dostępnością, oczywiście "mało" legalne.
Cytuj:
4. przefiltrowany olej posmażalniczy z restauracji. opłacalnosc raczej dobra bo przy dobrych wiatrach mozna go miec nawet ze free lub za groszowe sprawy. dochodzi oczywiscie proces filtracji. oczywiscie jazda na "nielegalu" silnik chyba tez moze zastrajkowac poniewaz nie jest to jednak czysty olej
Zdecydowanie najlepsze rozwiązanie. Zużyty olej spala się lepiej niż czysty roślinny. Jednak pozostaje problem filtrowania. Aby nadawało się jako paliwo powinien być odfiltrowany przy użyciu specjalnej, drogiej wirówki. Chodzi o zanieczyszczenia niewidoczne gołym okiem, także domowe filtrowanie jest mało skuteczne. Mimo to ludzie jakoś jeżdżą... Jednak trzeba się liczyć ze zwiększonym zużyciem filtrów.
Cytuj:
5. jazda na przepracowanym oleju silnikowym. dostęp utrudniony ale jednak jazda za grosze lub za free. jednak czy auto wogole na tym bedzie jezdzic tego nie wiem, poniewaz usłyszałem o takim zrodle zasilania auta od znajomego.
e...
Cytuj:
Chociaż np. Ford Mondeo TDI (jedynka po liftingu, z szerokimi światłami przednimi) również potrafi powybrzydzać.
W żadnym fordzie nigdy nie było silnika TDI, mówisz o TD.
Ja właśnie testowałem bioester na Mondeo mk1 1.8 TD. Przejeździłem tak dobre 20 000, a może więcej. Problemów nie było żadnych, choć zdarzały się momenty wolniejszego schodzenia z obrotów, lub zawieszanie się na podwyższonych wolnych obrotach. Do teraz nie wiem dlaczego i czy to na pewno sprawka bioestra.
Podstawowa sprawa przy bioestrze, o której mało wie
Obowiązkowa wymiana filtra paliwa po 200 km, osobiście zalecam wymienić drugi raz po 5000 km
Jeśli chodzi o gaz, to nie warto przy krótkich przejazdach.