Offline
Użytkownik
Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC
hamulec postojowy w volvo dziala jak w kazdym innym "ciezkim sprzecie" z podwojnymi cylindrami pneumatycznymi "uwalnia" powietrze i sprezyna wewnetrzna blokuje szczeki lub klocki w zaleznosci od typu tylko na kola ciagnika i tylko z podwojnymi cylindrami ( w zaleznosci od konfiguracji hamulcow moga to byc kola przod tyl lub oba tylne np: w 6x2 i 6x4 )
zawsze mozesz "wyciagnac " czerwony grzybek na naczepie zeby zablokowac hamulce na naczepie lub w niektorych ciagnikach jest specjalny guzik na desce rozdzielczej
"grzybek " na desce obok dzwigni hamulca postojowego to tzw "bromse brake" wyskakuje jak spadnie cisnienie i blokuje hamulce jak napompujesz powietrza to hamulce dalej sa zablokowane dpuki go nie wcisniesz ...... mozesz tez jak masz nabite powietrze wyciagnac grzybka rzeby zablokowac hamulce ale blokuje dokladnie te same kola co postojowy i nie blokuje naczepy
nieco inne rozwiazanie jest np w MAN czy DAF gdzie kola ciagnika na hamulcu postojowym sa blokowane dokladnie jak w volvo ale podaj cisnienie powietrza przez zolty przewod do naczepy blokujac kola naczepy
_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...