Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 paź 2011, 0:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2010, 20:13
Posty: 81
GG: 0

Mam pytanie:
Jak działa hamulec postojowy w Volvo FH12? Tylko na ciągnik?
Pytam po przy okazji czytania innego tematu ktoś się napisał że nie można w Volvo Fh12 zaciągnąć hamulca ręcznego zarówno na konia jak i na naczepę. Dotychczas wydawało mi się to oczywiste, że po załączeniu hamulca postojowego działa on na cały zestaw. Podobno to unikalne rozwiązanie tylko w Volvo, ktoś mi wytłumaczy po co, dlaczego, jakie to ma uzasadnienie, co zrobić gdy siła hamowania samego samochodu jest niewystarczająca??
Jeżeli było to przepraszam i proszę o linka. Szukałem ale nic nie znalazłem, nie wiedziałem co wpisać w wyszukiwarkę.
Drugie pytanie przy okazji...po co jest taki mały grzybek przy dźwigni hamulca postojowego w Volvo??


Post Wysłano: 31 paź 2011, 0:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

hamulec postojowy w volvo dziala jak w kazdym innym "ciezkim sprzecie" z podwojnymi cylindrami pneumatycznymi "uwalnia" powietrze i sprezyna wewnetrzna blokuje szczeki lub klocki w zaleznosci od typu tylko na kola ciagnika i tylko z podwojnymi cylindrami ( w zaleznosci od konfiguracji hamulcow moga to byc kola przod tyl lub oba tylne np: w 6x2 i 6x4 )
zawsze mozesz "wyciagnac " czerwony grzybek na naczepie zeby zablokowac hamulce na naczepie lub w niektorych ciagnikach jest specjalny guzik na desce rozdzielczej
"grzybek " na desce obok dzwigni hamulca postojowego to tzw "bromse brake" wyskakuje jak spadnie cisnienie i blokuje hamulce jak napompujesz powietrza to hamulce dalej sa zablokowane dpuki go nie wcisniesz ...... mozesz tez jak masz nabite powietrze wyciagnac grzybka rzeby zablokowac hamulce ale blokuje dokladnie te same kola co postojowy i nie blokuje naczepy

nieco inne rozwiazanie jest np w MAN czy DAF gdzie kola ciagnika na hamulcu postojowym sa blokowane dokladnie jak w volvo ale podaj cisnienie powietrza przez zolty przewod do naczepy blokujac kola naczepy

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 01 lis 2011, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2010, 20:13
Posty: 81
GG: 0

No właśnie mnie zastanawia czemu Volvo nie stosuje hamulca postojowego na cały zestaw, skoro inni producenci to robią? Uważają takie rozwiązanie za wystarczające? Czy takir rozwiązanie rzeczywiście jest wystarczające?
Co na przykład w wypadku konieczności zatrzymania się w połowie stromej górki kiedy się skorkuje bo zdarzyła się stłuczka i ani nie można wjechać ani cofnąć? Kierowca zaciąga wtedy ręczny bo przecież nie będzie stał z nogą na hamulcu zasadniczym przez następne 2 godziny, i przy założeniu że samochód jest dość obciążony, górka stroma a opony nie pierwszej nowości czy nie istnieje ryzyko stoczenia się takiego zestawu? Czy nie byłoby ono mniejsze w przypadku zastosowania hamulca postojowego na cały zestaw?

Czemu ma służyć ten "bromse brake" którego działanie mi wyjaśniłeś? Może nie zrozumiałem...
No bo jak masz zaciągnięty hamulec postojowy i nabije Ci powietrza to i tak hamulce masz zablokowane dopóki go nie spuścisz, więc po co ten grzybek?? Jeżeli wyciągnę grzybek przy nabitym powietrzu to zablokuje koła tak jak ręczny? Jeżeli nie mam powietrza i je nabije to hamulce będą zablokowane dopóki go nie wcisnę...czyli tak jak ręczny?? Więc jaki sens jest dublowanie hamulca postojowego?? Ktoś mi spróbuje wyjaśnić??
Jeżeli źle coś zrozumiałem to sorry....


Post Wysłano: 02 lis 2011, 8:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Wyciągnij go to spuścisz powietrze i wszystkie zaciski się zaciskają. Niema powietrza niema jazdy. To jest dobre rozwiązanie.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 03 lis 2011, 10:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

"bromse brake" jest stosowany po to by w przypadku gdy masz SPUSZCZONY hamulec reczny i nie masz powietrza (co jest rownoznaczne z tym ze silowniki recznego blokuja i pojazd nie odjedzie) i zaczniesz pompowac powietrze to po napompowaniu ukladu silowniki nadal blokuja i zeby odjechac musisz pociagnac ten grzybek. W innych autach bez zamontowanego "bromse brake" w takiej sytuacji auto moze sie stoczyc i wypadek gotowy. Chodzi po prostu o to zebys sie nie zapomnial i gdy masz spuszczony hamulec reczny i zaczynasz pompowac powietrze to aby auto ci nie odjechalo gdy np nie ma cie w kabinie albo jestes zajety czyms innym bo jestes przekonany ze reczny masz zaciagniety. Ot cala tajemnica. "bromse brake" nie jest stosowany tylko w Volvo. Scania rowniez go stosuje w niektorych pojazdach poniewaz sa kraje ktore wymagaja stosowania takiego rozwiazania.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: