Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 lis 2011, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 18:44
Posty: 6
GG: 0
Samochód: kamaz

Witam wszystkich i pozdrawiam!!!
Problemem jest silnik kamaza (stary wolnossący) który od pierwszego dnia remontu do dnia dzisiejszego dużo kopci(spaliny raczej koloru białego przechodzące w kolor szary nie niebieskie a to mnie zastanawia tym bardziej) Silnik ma problemy z rannym rozruchem a odpaleniu towarzysza kłęby dymu... od remontu mam przejechane ok 5000 km a zamiast być coraz lepiej z silnikiem jest coraz gorzej . jakby tego było jeszcze mało ostatnio zaobserwowałem ze kolektor wydechowy na jednym cylindrze jest zapaskudzony czarna substancja(obstawiam po zapachu i wyglądzie ze to olej silnikowy)O czym może świadczyć ten mokry kolektor bo niewątpliwie ma on wpływ na spaliny???i drugie pytanie jaki jest okres docierania owego silnika ???
Za wszystkie wskazówki i podpowiedzi serdecznie dziękuje życzę szerokości wszystkim!!!!


Post Wysłano: 13 lis 2011, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

A poziom płynu chłodniczego się zgadza? Jak spaliny są szare to możliwe że uszczelka pod głowicą jest walnięta :)


Post Wysłano: 13 lis 2011, 19:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z twojego opisu wygląda na niespalone paliwo, czy dobrze masz ustawioną pompę wtryskową/kąt wtrysku?
Ta czarna substancja to może być ropa z sadzą jeśli na gorącym silniku tego wycieku nie widać
Być może jeden wtrysk leje na tym cylindrze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 lis 2011, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 18:44
Posty: 6
GG: 0
Samochód: kamaz

Jakiś miesiąc temu pojechałem do mechanika który robił kapitalke z podejrzeniem właśnie uszczelki pod głowica lub złe ustawionym kacie wtrysku ale on stwierdził ze silnik jest w jak należytym porządku i nie ma mowy o złe ustawionym kącie wtrysku ani o walniętej uszczelce pod głowicą.Dokonał przeglądu gwarancyjnego skasował i powiedział dowidzenia.W tamtym tygodniu zauważyłem owy kolektor i teraz sam sie zastanawiam o co chodzi temu silnikowi.czy możliwe jest ze przy wkładaniu uszkodził się pierścień i tak leje teraz do wydechu????sam już nie wiem o co chodzi jak ktoś ma jakiś pomysł niech pisze.Każda informacja na wagę złota!!!!!


Post Wysłano: 14 lis 2011, 10:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2011, 20:48
Posty: 28
GG: 0

Jeżeli dymi na biało i ma problem z porannym rozruchem to najprawdopodobniej masz zbyt wcześnie ustawiony początek wtrysku


Post Wysłano: 14 lis 2011, 13:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Post Wysłano: 14 lis 2011, 15:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Ojjj,miałem do czynienie z Kamazami,ale nie chce strugać eksperta,bo przyczyn może być wiele.Z czasow kiedy byłem w posiadaniu tego urządzenia,pamiętam,że do Kamaza braliśmy fachowca,który na nim zęby zjadł(fachman z transbudu).Pierwsze co przychodzi mi do głowy,to zapłon i ustawienie zaworów(silnik V).Dziwi mnie to słabe odpalanie.Kamaz nawet zimą nie mial broblemów z rozruchem.


Post Wysłano: 14 lis 2011, 16:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Cytuj:
Jakiś miesiąc temu pojechałem do mechanika który robił kapitalke z podejrzeniem właśnie uszczelki pod głowica lub złe ustawionym kacie wtrysku ale on stwierdził ze silnik jest w jak należytym porządku i nie ma mowy o złe ustawionym kącie wtrysku ani o walniętej uszczelce pod głowicą.Dokonał przeglądu gwarancyjnego skasował i powiedział dowidzenia.W tamtym tygodniu zauważyłem owy kolektor i teraz sam sie zastanawiam o co chodzi temu silnikowi.czy możliwe jest ze przy wkładaniu uszkodził się pierścień i tak leje teraz do wydechu????sam już nie wiem o co chodzi jak ktoś ma jakiś pomysł niech pisze.Każda informacja na wagę złota!!!!!
Ha ha ha"dokonal przeglądu gwrancyjnego",a to ciekawe.Nie naprawić tak jak należy,wziąć za to pieniądze i jeszcze kasować za przegląd gwarancyjny :) Z takimi cwaniakami trzeba twardo.Zaprowadź,postaw mu to na placu i powiedz,że jesteś z powrotem za kilka dni i wszystko ma być tak jak należy.Kuź....a,płacisz za naprawę a sam podpowiadasz co może być nie tak???Co Cię to interesuje,nie ty jesteś mechanikiem.Zapłaciłeś,żądaj!


Post Wysłano: 14 lis 2011, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 18:44
Posty: 6
GG: 0
Samochód: kamaz

Z olejem jest wszystko w porządku nawet przy etapie docierania nie brał tak dużo oleju.Jeżeli to rzeczywiście kąt wtrysku to wie ktoś jak sprawdzić bądź ustawić ten kat.?????


Post Wysłano: 14 lis 2011, 19:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 18:23
Posty: 102
GG: 9805936
Samochód: Renault Premium
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Sprawdź czy nie ma luzu na sprzęgiełku pompy wtryskowej.

_________________
MAN TGX XLX 18.440 2015 ;)

17.06.2015 - B


Post Wysłano: 14 lis 2011, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Cytuj:
Z olejem jest wszystko w porządku nawet przy etapie docierania nie brał tak dużo oleju.Jeżeli to rzeczywiście kąt wtrysku to wie ktoś jak sprawdzić bądź ustawić ten kat.?????
Kolego,jeszcze raz ci powtarzam.Jeżeli ktoś naprawiał i wziął za to pieniądze,to niech dochodzi co zepsuł.Daj sobie spokój z dochodzeniem i kombinowaniem na własną rękę.Zaprowadź to żelazo do fachmana i zostaw na placu.


Post Wysłano: 14 lis 2011, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 18:44
Posty: 6
GG: 0
Samochód: kamaz

Zgadzam się z tobą tylko problem tkwi w tym że ów fachowiec twierdzi ze z silnikiem jest wszystko w porządku(jeszcze nie widział tego mokrego kolektora) i cała rozmowa z nim jest stratą czasu bo za każdym razem twierdzi że nie widzi nic niepokojącego!!!!


Post Wysłano: 14 lis 2011, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Cytuj:
Zgadzam się z tobą tylko problem tkwi w tym że ów fachowiec twierdzi ze z silnikiem jest wszystko w porządku(jeszcze nie widział tego mokrego kolektora) i cała rozmowa z nim jest stratą czasu bo za każdym razem twierdzi że nie widzi nic niepokojącego!!!!
Kolego powiedz mi, z jakiego powodu zaprowadziłeś tego Kamaza do naprawy???


Post Wysłano: 16 lis 2011, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 18:44
Posty: 6
GG: 0
Samochód: kamaz

Zasadniczo z 3 głownych powodów
1 Silnik brał bardzo dużo oleju przez co kopcił
2 Brak mocy
3 Wycieki


Post Wysłano: 16 lis 2011, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Cytuj:
Zasadniczo z 3 głownych powodów
1 Silnik brał bardzo dużo oleju przez co kopcił
2 Brak mocy
3 Wycieki
Co sie zmieniło po naprawie???Z tego co piszesz,to widze,że niewiele.I to własnie powiedz mechanikowi.


Post Wysłano: 16 lis 2011, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2009, 11:50
Posty: 20
GG: 0
Samochód: daf

kąt wtrysku jest spizgany,i ten kolektor...pewnie niedokrecony bo nawet jak cos to olej by szedl w komin a nie przez uszczelnienie kolektor,glowica.ale masz mechanika ;) ;)

_________________
mechanik DAF


Post Wysłano: 17 lis 2011, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2011, 18:44
Posty: 6
GG: 0
Samochód: kamaz

Trochę się zmieniło jakoś to jedzie wycieków brak tylko to kopcenie.
Ostatnio rozmawiałem z ze znajomym który ma lekkie pojecie o mechanice i powiedział że najprawdopodobniej poszło uszczelnienie prowadnicy zaworów co wy na to!!!!


Post Wysłano: 17 lis 2011, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Cytuj:
Trochę się zmieniło jakoś to jedzie wycieków brak tylko to kopcenie.
Ostatnio rozmawiałem z ze znajomym który ma lekkie pojecie o mechanice i powiedział że najprawdopodobniej poszło uszczelnienie prowadnicy zaworów co wy na to!!!!
Kolego,Kamaz to specyficzna maszyna i fachmany nawet od jelcza niech sie za nia nie biorą.Czy założone sa stare głowiece, i czy komplet naprawczy był Polski?


Post Wysłano: 18 lis 2011, 13:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Możliwe że prowadnica, jak stoi to nakapie oleju do komory spalania i stąd chmura dymu, potem jest mniejsze dymienie bo olej leci powoli i jest na bieżąco spalany.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 25 sty 2012, 23:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2012, 22:58
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Kamaz

Witam,
mario17 czy rozszyfrowałeś już co jest przyczyną trudnego porannego odpalania i mocnego kopcenia. W moim kamazie objawy są identyczne z rana muszę długo kręcić rozrusznikiem a przy - 2 to bez startera nie odpali, a jak zapali dopóki dobrze się nie rozgrzeje to strasznie kopci jasno niebieskim dymem. Myślę nad oddaniem pompy wtryskowej do sprawdzenia, może któraś sekcja padła.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: