Autor
Wiadomość
Tytuł: Tacho cyfrowe
Post Wysłano: 17 lis 2011, 18:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

Witam mam takie pytanie jeżeli jadę np. do hurtowni i jestem na miejscu o 24 i chciałbym sobie stanąć przed bramą ale wiadomo że mi pauza do 7 nie wyjdzie czy takie podjechanie parę metrów przerwie mi pauzę ? Lepiej sie zatrzymać wcześniej i spokojnie zrobić pauzę ?


Post Wysłano: 17 lis 2011, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2010, 19:18
Posty: 277
GG: 11426561
Samochód: IVECO STRALIS (tandem)

Ale to jak o 24 jestes na hurtowni to ile godzin jechałes? Co Ci da 7 godzin pauzy to przeciez nie pełna. I podjechanie pewnie ze przerwie.


Post Wysłano: 18 lis 2011, 16:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Jak podjedziesz to przerwiesz i jeżeli przed przerwaniem zrobiłes conajmniej 3h odpoczynku to musisz po tym zrobić jeszcze conajmniej 8h (będzie liczone jako odpoczynek dobowy pełny podzelony na 3h+8h). Jeżeli przed podjazdem miałeś mniej niz 3h odpoczynku to musisz odstać jeszcze conajmniej 9 lub 11h ( wtedy będzie odpowiednio skrócony lub pełny) w zależności od tego czy możesz jeszcze wykorzystać odpocznek skrócony. Dodatkowo lepiej tarczkę opisać w razie gdybyś się nie zmieścił z odpoczynkiem w 24godzinach od poprzedniego.


Post Wysłano: 18 lis 2011, 16:25

Cytuj:
Jak podjedziesz to przerwiesz i jeżeli przed przerwaniem zrobiłes conajmniej 3h odpoczynku to musisz po tym zrobić jeszcze conajmniej 8h (będzie liczone jako odpoczynek dobowy pełny podzelony na 3h+8h).
Doucz się kolego.


Post Wysłano: 18 lis 2011, 16:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Cytuj:
Jak podjedziesz to przerwiesz i jeżeli przed przerwaniem zrobiłes conajmniej 3h odpoczynku to musisz po tym zrobić jeszcze conajmniej 8h (będzie liczone jako odpoczynek dobowy pełny podzelony na 3h+8h).
Doucz się kolego.
tzn. że nie ma racji ??

To podjechanie po minimum 3 godzinach jakie może być maksymalnie długie ? Czyli po podjechaniu najlepiej zrobić wydruk z tacho i opisaćtak ?


Post Wysłano: 18 lis 2011, 18:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
wolfzan napisał(a):
bially33 napisał(a):
Jak podjedziesz to przerwiesz i jeżeli przed przerwaniem zrobiłes conajmniej 3h odpoczynku to musisz po tym zrobić jeszcze conajmniej 8h (będzie liczone jako odpoczynek dobowy pełny podzelony na 3h+8h).

Doucz się kolego.

tzn. że nie ma racji ??
Chodzi o to że niektórzy coś tam wiedzą albo wydaje im się że wiedzą... :roll:
Dzielona pauza to 3h plus 9h.

_________________
[A][BE][CE][DE]


Post Wysłano: 18 lis 2011, 18:16

Cytuj:
Chodzi o to że niektórzy coś tam wiedzą albo wydaje im się że wiedzą... :roll:
Dzielona pauza to 3h plus 9h.
Celowo koledze nie napisałem o co chodzi, żeby sam poszukał informacji. Wtedy zapamiętałby to, czego musiał poszukać. Tak jest szansa na to, że przeczyta i zapomni.


Post Wysłano: 18 lis 2011, 18:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

Wszędzie gdzie czytałem to jest napisane że po 3h można przerwać (ale nie pisze na ile przerwać ile można przejechać i do jakiego czasu się to będzie zaliczać to przerwanie) i później po przerwie trzeba 9h stać większych szczegółów nie ma


Post Wysłano: 18 lis 2011, 18:32

Nie ma znaczenia ile przerwiesz po 3h odpoczynku. Ważne, żebyś z całą aktywnością zmieścił się w ciągu 24h czyli: 9 lub 10h jazdy, 3h +9h odpoczynku plus ewentualnie inna praca. Wszystko ma się zmieścić w 24h.


Post Wysłano: 18 lis 2011, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

Można przerwać po 5h np? czy musi to być akurat 3h ?


Post Wysłano: 18 lis 2011, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Ty chyba trochę mylisz przerwanie pauzy z możliwością zrobienia dzielonego odpoczynku :> :?:

_________________
[A][BE][CE][DE]


Post Wysłano: 18 lis 2011, 18:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2011, 17:08
Posty: 36
GG: 0
Samochód: Daf xf 105 ssc
Lokalizacja: Bełchatów

Właśnie próbuje się coś o tym dowiedzieć tylko nie mogę znaleźć konkretnej wypowiedzi opisu na ten temat .


Post Wysłano: 18 lis 2011, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2008, 14:23
Posty: 243
GG: 3694165
Samochód: DAF XF SSC 106 + Wielton
Lokalizacja: Białystok

Trochę nie chce mi się pisać o tak oczywistych sprawach :roll:

Pauzy przerwać nie możesz i koniec kropka :!: .Mógłbyś zrobić wydruk i opisać na nim niesłychaną historię ale pewności że nie dostaniesz za to mandatu podczas ewentualnej kontroli niestety nie masz...

W Twoim przypadku są dwie opcje:
Legalna :arrow: otwierasz drzwi i stajesz pod rampą po uzgodnieniu z magazynierem albo osobą kompetentną (jeżeli jest taka możliwość) i tak robisz pauzę,
Nielegalna :arrow: stojąc w pobliżu (np pod bramą jak to ująłeś) zarzucasz magnes na impulsator(raczej tylko cyfrowe tacho),ale narażasz tym firmę na ostre koszty w razie wpadki...

Poczytaj też na temat:Art.12/561/2006/WE-bardzo dokładnie jest to opisane np w Kalendarzu PT 2011. :mrgreen:

_________________
[A][BE][CE][DE]


Post Wysłano: 19 lis 2011, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Jak podjedziesz to przerwiesz i jeżeli przed przerwaniem zrobiłes conajmniej 3h odpoczynku to musisz po tym zrobić jeszcze conajmniej 8h (będzie liczone jako odpoczynek dobowy pełny podzelony na 3h+8h). Jeżeli przed podjazdem miałeś mniej niz 3h odpoczynku to musisz odstać jeszcze conajmniej 9 lub 11h ( wtedy będzie odpowiednio skrócony lub pełny) w zależności od tego czy możesz jeszcze wykorzystać odpocznek skrócony. Dodatkowo lepiej tarczkę opisać w razie gdybyś się nie zmieścił z odpoczynkiem w 24godzinach od poprzedniego.
Cytuj:
Witam mam takie pytanie jeżeli jadę np. do hurtowni i jestem na miejscu o 24 i chciałbym sobie stanąć przed bramą ale wiadomo że mi pauza do 7 nie wyjdzie czy takie podjechanie parę metrów przerwie mi pauzę ? Lepiej sie zatrzymać wcześniej i spokojnie zrobić pauzę ?

Tylko ja odnoszę takie wrażenie, że im więcej szkoleń tym głupsi ludzie z tego powstają?
Tak możesz podjechać pod rampę po 7 godzinach jeśli tylko masz zbędne trzy stówy...

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 20 lis 2011, 1:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

biję się w pierś, a czołem w scianę... oczywiscie mi chodziło o 3+9. przepraszam za wprowadzenie w błąd :?


Post Wysłano: 27 lis 2011, 18:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2011, 18:20
Posty: 10
GG: 5210655
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

Witam, jestem nowicjuszem, mam pytanie.

Moja praca polega na załadowaniu na hurtowni towaru i rozwiezieniu po kilku punktach w niedalekiej okolicy, Mam pytanie czy w czasie rozładunków mogę kręcić pauzy? Kumpel twierdzi że inspektory ładują za to mandaty, że w czasie rozładunku powinny być młotki. Bardzo proszę o odpowiedź, nie chce mandatów płacić.

Jeśli to coś pomoże to jeżdżę na vw crafter 4,2t dmc.


Post Wysłano: 27 lis 2011, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Formalnie jest to inna praca czyli selektor na młotkach, pauzę robisz na własną odpowiedzialność. Jak Cię przyłapią na gorącym uczynku to dostaniesz 100zł mandatu za nieprawidłowe operowanie selektorem tachografu.


Post Wysłano: 27 lis 2011, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 gru 2010, 19:18
Posty: 277
GG: 11426561
Samochód: IVECO STRALIS (tandem)

To kiedy sie tego kwadracika używa przekreslonego?


Post Wysłano: 27 lis 2011, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
To kiedy sie tego kwadracika używa przekreslonego?
ten kwadracik to koperta i uzywasz go jak jesteś "w dyspozycji" (dyżur)

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 27 lis 2011, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
To kiedy sie tego kwadracika używa przekreslonego?
Gdy pełnisz dyżur. Gdy np. w podwójnej obsadzie jedziesz na fotelu pasażera. Gdy czekasz na dyspozycje przełożonego i nie wiesz, kiedy one nadejdą, czyli nie możesz swobodnie dysponować swoim czasem. Ogólnie warto przeczytać akty prawne, regulujące operowanie selektorem. Podpowiedź: jest to art. 15 ust. 3 lit. c, dalej sam znajdziesz :)

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: