Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lis 2011, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Witam,
Termin 4 grudnia zbliża się wielkimi krokami. Posiada ktoś dokładniejsze informacje na temat zachodzących zmian?
Głównie zależy mi na kwestii zabezpieczenia finansowego oraz tematu wydawania licencji oraz wypisów.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 17 lis 2011, 20:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Tak

Zmiany dla niektórych kosmetyczne dla niektórych wręcz pogrążające.
Prócz posiadanych teraz wymogów dochodzi:

:arrow: wymóg posiadania bazy eksploatacyjnej
:arrow: zabezpieczeniem finansowym może być tylko gwarancja bankowa, a nie jak dotychczas kilka innych rzeczy (min. polisa)

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 17 lis 2011, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Polisę to już od dłuższego czasu nie honorują. Chyba, że mówisz o AC, która właściwie tylko jest względnym "dowodem" określającym wartość dysponowanych aktywów.

Gwarancja bankowa... do tej pory zawsze robiłem wyciąg z banku...
Możesz podać odnośnik do źródła?


Post Wysłano: 17 lis 2011, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Martin - poszukam
to co napisałem to jest na gorąco info przywiezione z biura ds. transportu międzynarodowego

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 19 lis 2011, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Tak

:arrow: zabezpieczeniem finansowym może być tylko gwarancja bankowa, a nie jak dotychczas kilka innych rzeczy (min. polisa)
nie tylko gwarancja bankowa sa również inne zabezpieczenia wymienione w tym:
bilans firmy sporządzony przez osobe uprawnioną ,
gwarancja ubezpieczeniowa.

we wstepie do roporządzenia unijnego jest wpisana również gwarancja odpowiedzialności zawodowej osoby zarządzającej transportem czyli między innymi posiadacza certyfikatu kompetencji zawodowej.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 lis 2011, 9:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

...jednoznacznego określenia jak dokumentować zdolność finansową „Przedsiębiorca wykazuje na podstawie poświadczonych przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę rocznych sprawozdań finansowych, że co roku dysponuje kapitałem i rezerwami o wartości co najmniej równej 9 000 EUR w przypadku wykorzystywania tylko jednego pojazdu i 5 000 EUR na każdy dodatkowy wykorzystywany pojazd. (...)

W drodze odstępstwa od ust. 1 właściwy organ może zgodzić się lub wymagać, aby przedsiębiorca wykazał swoją zdolność finansową za pomocą zabezpieczenia, takiego jak gwarancja bankowa lub ubezpieczenie, w tym ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej z jednego lub kilku banków lub innych instytucji finansowych,. w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, składających solidarną gwarancję za przedsiębiorstwo na kwoty określone” wyżej. ...


Nie wiem, czy dobrze to rozumiem , ale chyba wracamy do czasów, gdzie wystarczająca była polisa w stylu OCP.
Nigdzie nie znalazłem informacji, aby zabezpieczeniem mogła być gotówka, ogólnie dysponowane aktywa.


Post Wysłano: 20 lis 2011, 14:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

czysta gotówka nie może byc zabezpieczeniem.
badałem rynek gwarancji ubezpieczeniowych i na razie nie ma chetnych by taki produkt oferować.
za to gwarancje bankowa i owszem znalazłem w BGŻ koszt 0,6 % od kwoty gwarancji nie mniej niz 200 zł plus 0,6% opłaty przygotowawczej nie mniej niz 300 zł, do tego oczywiście potrzebne sa zabezpieczenia.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 lis 2011, 18:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2011, 20:15
Posty: 9
GG: 0
Samochód: MAN

Witam!

10.10.2011 urzędy wydające licencję miały pierwsze szkolenia. Z tego co dowiedziałam się u źródła w grą wchodzi tylko roczne sprawozdanie finansowe potwierdzone przez biegłego rewidenta, które będziemy musieli składać corocznie. Polisy ubezpieczeniowe, zabezpieczenia bankowe będę dotyczyć tylko firm rozpoczynających dopiero działalność. Co do bazy transportowej nie podano jeszcze bliższych wytycznych. Na pewno każdy będzie musiał przedstawić tytuł prawny dysponowania bazą. Bliższych informacji mają udzielić mi dopiero w grudniu. Na razie firmy prowadzące działalność mają rok ( do 4.12.2012) na skompletowanie i przedstawienie wymaganej dokumentacji. UWAGA! Okres oczekiwania na wydanie licencji wynosi 3 miesiące z możliwością przedłużenia do 4 miesięcy. Nie ma więc co czekać na koniec 2012 roku.


Post Wysłano: 20 lis 2011, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

ciekawe na podstawie jakich przepisów ich szkolili bo póki co ustawa leży w sejmie i żadna zmiana nie jest uchwalona.
co do bilansu moze zapytaj się tego "źródła" jak wyobraża sobie zrobienie bilansu w przypadku firm rozliczających sie ryczałtem i prowadzących ewidencje przychodów.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 lis 2011, 18:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Czyli tak jak myślałem, będą jaja :wink:

Do tego dojdą różne, ciekawe interpretacje.

Jeśli firma nie będzie wykazywała odpowiednich zarobków w przeciągu roku, może się pożegnać ze zmianami czy też odnowieniem licencji. Z jednej strony wyeliminuje to praczy.


Post Wysłano: 20 lis 2011, 18:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2011, 20:15
Posty: 9
GG: 0
Samochód: MAN

A tak, było to krążenie wokół rozporządzenia 1071/2009 itd. oraz projektu ustawy. Sama babka stwierdziła, że było to bezsensowne. Nie przedstawili żadnych ostatecznych rozwiązań. Sama jestem na ryczałcie, dlatego przepytałam ją dokładnie. Ryczałtowcy będą musieli przedstawić jakiś mały bilans z wykazem kosztów i strat. Niewiele na dzień dzisiejszy mi to mówi, dlatego gnębię kobietę co tydzień :D . W piątek powiedziała mi, że mam zadzwonić w grudniu. Rozporządzenia i zmainy w projektach śledzę na bieżąco.


Post Wysłano: 20 lis 2011, 18:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

tak sobie dzis liczyłem to co w ewidencjach piszę no i wyszło mi ze miesięcznie mam średnio jakieś 8-9 tyś po zapłaceniu wszystkiego - może wystarczy na licencję.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 lis 2011, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
tak sobie dzis liczyłem to co w ewidencjach piszę no i wyszło mi ze miesięcznie mam średnio jakieś 8-9 tyś po zapłaceniu wszystkiego - może wystarczy na licencję.
Żeby zima była łaskawa, choć to już nie długo :wink:

W jakimś tam stopniu rozumiem pomysł ustawodawcy, ale cykl jego realizacji nie bardzo. Wystarczy jakieś zdarzenie losowe typu choroba, wypadek i można się "pożegnać" z licencyją. Przerwy sezonowe nie wchodzą w grę :wink:


Post Wysłano: 20 lis 2011, 18:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2011, 20:15
Posty: 9
GG: 0
Samochód: MAN

Ja narazie nie zasiadam jeszcze do liczenia. Czekam jeszcze tydzień, a później chyba będą już konkrety. Martwi mnie to, że babka od licencji (jest bardzo kumata) stwierdziła po tym ich zacnym szkoleniu, że firmy z jednym- dwoma samochodami nie mają szans spełnić nowych wymogów. Co do bazy to na pewno nie odpuszczą, ale z tym miałabym najmniejszy problem. Bardziej martwi mnie zabezpieczenie. Niech w końcu podają konkrety!!!! Ile, gdzie i jak?! :D


Post Wysłano: 20 lis 2011, 18:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Sama kwota to nie jest jeszcze taki problem.
Kwestia tego kto dzisiaj da gwarancję bankową tak jak Pani wspomina małej firmie, szczególnie transportowej. Poza tym, taka gwarancja to jakby nie było kolejny sposób na to, by choć trochę uszczypnąć zarobku przedsiębiorcy.

Nie zgłębiałem tematu w zakresie działalności pośrednictwa przy przewozie rzeczy, czy w tej dziedzinie też są aż tak znaczące zmiany.


Post Wysłano: 20 lis 2011, 18:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Ja narazie nie zasiadam jeszcze do liczenia. Czekam jeszcze tydzień, a później chyba będą już konkrety. Martwi mnie to, że babka od licencji (jest bardzo kumata) stwierdziła po tym ich zacnym szkoleniu, że firmy z jednym- dwoma samochodami nie mają szans spełnić nowych wymogów. Co do bazy to na pewno nie odpuszczą, ale z tym miałabym najmniejszy problem. Bardziej martwi mnie zabezpieczenie. Niech w końcu podają konkrety!!!! Ile, gdzie i jak?! :D
a wytłumaczyła dlaczego mikro firmy nie maja szans?
przecież wystarczy spełniać wymagania rozporządzenia lub ustawy tam gdzie coś w rozporządzeniu jest niedookreślone (np.definicja bazy).



o gwarancji bankowej napisałem wcześniej.
nowe przepisy wogóle nie odnoszą sie do pośrednictwa przewozu rzeczy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 lis 2011, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 maja 2011, 20:15
Posty: 9
GG: 0
Samochód: MAN

Obawia się że małe firmy położy to sprawozdanie finansowe , chyba że się jeszcze coś zmieni. Co do pośrednictwa przewozu rzeczy nic się nie zmieniło.


Post Wysłano: 20 lis 2011, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

ta gwarancja z BGŻ o której pisałem jest droga bo koszt miesięczny dla 1 pojazdu to ok 250 złotych przy kursie euro ok 4,40.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 lis 2011, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lis 2011, 21:17
Posty: 5
GG: 0

Cytuj:
Obawia się że małe firmy położy to sprawozdanie finansowe
Cytuj:
babka od licencji (jest bardzo kumata) stwierdziła po tym ich zacnym szkoleniu, że firmy z jednym- dwoma samochodami nie mają szans spełnić nowych wymogów
To oznacza ze wszystkie rabeny,biedronki i inni mali podwykonawcy dostana zakaz prowadzenia firmy?


Post Wysłano: 20 lis 2011, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Cytuj:
Obawia się że małe firmy położy to sprawozdanie finansowe
Cytuj:
babka od licencji (jest bardzo kumata) stwierdziła po tym ich zacnym szkoleniu, że firmy z jednym- dwoma samochodami nie mają szans spełnić nowych wymogów
To oznacza ze wszystkie rabeny,biedronki i inni mali podwykonawcy dostana zakaz prowadzenia firmy?
Ja, na razie, bardzo spokojnie podchodzę do tematu. Jak do tej pory, całe "straszenie" opiera się na projektach. Poczekajmy do ostatecznej wersji ustawy i jej uchwalenia, wtedy będziemy się zastanawiać, jak najmniejszym kosztem spełniać żądania, które ustawodawca na nas nałoży.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: