Cytuj:
witam formuowiczów.
przymierzam się do kupna ciężarówki (solówka-firanka) scania badź renault i
założenia własnej działalność gospodarczej typu firma transportowa.
(...) mam prawko A, B, C + psychotesty, lekarza, kurs przewozu rzeczy.(...)
Będziesz zatrudniać kierowcę? Musisz mieć naprawdę dobry kontrakt na oku.
1. Wizyta we właściwym Urzędzie Gminy/Miasta w celu zgłoszenia firmy do Ewidencji Działalności Gospodarczej. Mamy tzw. jedno okienko, więc na nr REGON będziesz musiał cierpliwie poczekać. Dostałeś REGON? Jedziemy dalej.
2. Wyrobienie pieczątki - niby nie ma obowiązku, ale nic bez niej nie załatwisz.
3. Założenie firmowego konta bankowego.
4. Wizyta we właściwym Urzędzie Skarbowym w celu określenia się przed fiskusem, na jakich zasadach będziesz dokumentował i płacił haracz dla Państwa oraz jak rozliczał VAT (i czy w ogóle). Powinno to załatwiać jedno okienko, ale nie sądzę, by Szanownej Urzędniczce chciało się o to Cię zapytać. Przy okazji uzyskanie Zaświadczenia o nadaniu NIP.
5. Teraz możesz kupić zestaw - ujmiesz go w Ewidencji Środków Trwałych i będziesz mógł stosować odpisy amortyzacyjne. Przy okazji leć na egzamin do ITS na Certyfikat, chyba że zatrudnisz osobę takowy posiadającą. Umowa-zlecenie przechodzi w BOTM-ie gładko.
6. Jak już masz zestaw zarejestrowany na siebie, jedziesz do BOTM do Warszawy z paroma wypełnionymi papierkami (dostępne na ich www), dokumentem poświadczającym posiadanie równowartości 9000 EUR na pierwszy pojazd + 5000 EUR na każdy następny w pieniądzach lub innej formie, dowodem rejestracyjnym ciągnika, certyfikatem swoim lub osoby, z którą podpiszesz umowę oraz, naturalnie, z tą umową, no i koniecznie z dowodem wpłaty 4000 PLN za licencję oraz 440 PLN za jej odpis na każdy pojazd. Licencja przychodzi pocztą po paru dniach.
7. Kolejna wizyta w UG/UM w celu zapłacenia podatku od środków transportu.
8. Pozostaje Ci tylko OC + AC pojazdów oraz ubezpieczenie OCP na kraj i zagranicę. Jeśli nie masz dobrego układu z ubezpieczycielem, z którym współpracujesz teraz, polecam skorzystanie z usług brokera.
9. Dokupujesz sobie pasy zabezpieczające, narożniki, gumy antypoślizgowe oraz deskę zabezpieczającą. Przyda się również hełm i okulary ochronne, rękawice, buty z twardym noskiem, kamizelka odblaskowa, gaśnica i 2 trójkąty ostrzegawcze. O jakimś komplecie narzędzi nie wspomnę.
9. Jak dobrze pójdzie, po ok. 2 miesiącach wyjeżdżasz w pierwszą trasę, nie zapominając (jeszcze) o kupnie winiety.
Po drodze, po zarejestrowaniu firmy, ale przed rozpoczęciem działalności, nie zapomnij wstąpić do ZUS i zgłosić siebie do ubezpieczenia. Gdy będziesz mieć umowę z posiadaczem certyfikatu, płacisz ubezpieczenie (co najmniej zdrowotne) również za niego.
Powodzenia