Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
napisałem trochę z przekory :( , ale przyznasz że nawet jak samochód nie jeździ to generuje koszty które sa nawet większe niż w przypadku ciągłej eksploatacji, przecież kierowcy trzeba zapłacic postojowe lub urlop to tylko mały przykład, a oc czy inne ubezpieczenia szkoda gadać o degradacji sprzętu nieużywanego nawet nie wspominam.
Dokladnie,ja to wiem, Ty i wielu innych,ale swierzak?? Ale coz nasza praktyka tez swoje kosztowala kiedys

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 kwie 2011, 7:08
Posty: 14

Może powiem coś o sobie, ponieważ zakładałem taką firmę robiąc totalnie wszystko od początku, tzn. nie miałem nawet prawa jazdy na C :)

Wszystko tzn zrobienie prawa jazdy, kwalifikacji, wszelkie badania oraz założenie firmy zajęło mi ok 6 miesięcy pracy z której oczywiście nie było żadnych zysków a wręcz przeciwnie - koszty.

Oczywiście największy koszt to zakup ciężarówki, ale są też koszty poboczne typu OC przewoźnika, licencja, certyfikat kompetencji zawodowych, OC+AC za ciężarówkę (ogromna kwota), ważne żeby przedstawić do licencji gwarancję finansową (może być na przykład akt notarialny na mieszkanie - ja tak zrobiłem).

Generalnie ja udałem się najpierw do wydziału komunikacji w urzędzie miejskim i dowiedziałem się co będzie potrzebne do otrzymania licencji i punkt po punkcie załatwiałem...

No i sporo kasy na początek jest potrzebne. Paliwo coraz droższe a przygotuj się że dwa miesiące będziesz jeździć bez żadnych wpływów na konto, i te dwa miesiące to jest niestety absolutne minimum...

Natomiast szczerze mówiąc będzie Ci bardzo ciężko zarobić jakieś normalne pieniądze jeśli sam nie zamierzasz jeździć tylko zatrudniać na tą jedną ciężarówkę kierowcę. Koszty wstępne jakie będziesz musiał poczynić przy założeniu działalności, a potem koszty miesięczne - stałe absolutnie nie będą wprost proporcjonalne do zysków. Nawet jak sam będziesz jeździł to z jednym autem nie spodziewaj się szału. Sam jeździsz na jednym + dwa, trzy samochody z kierowcami to już ma jakiś sens.

Podsumowując: gdybym miał to wszystko robić od początku jeszcze raz z tą wiedzą jaką teraz posiadam po 8 miesiącach jazdy to raczej bym się nie zdecydował, no... ale coś w życiu trzeba robić. Zawsze to lepsze niż siedzenie w domu przed telewizorem albo tyranie na magazynie za 9 zł netto z debilnym kierownikiem nad głową dyktującym Ci co masz robić :)
Powodzenia!

Aha... i jeszcze jedno: ktoś zadał pytanie czy przy jednym aucie leasingowanym da się wyjść na swoje jeżdżąc samemu pod spedycją... Zależy co kto ma na myśli przy wychodzeniu na swoje :) Powiem tak: pieniądze zarobisz, nawet odłożysz na drobne remonty auta, ale o tym żeby odkładać na nowy samochód, czy o tym że będziesz miał kasę na grubą naprawę jeśli nagle coś poważnego w aucie się stanie to absolutnie zapomnij.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Czy certyfikat kompetencji zawodowych można zrobić przed założeniem działalności gospodarczej?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Czy certyfikat kompetencji zawodowych można zrobić przed założeniem działalności gospodarczej?
Tak.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 kwie 2011, 7:08
Posty: 14

Cytuj:
Czy certyfikat kompetencji zawodowych można zrobić przed założeniem działalności gospodarczej?
Jak najbardziej. Ja robiłem przed założeniem działalności. Jedyna strata jaką poniesiesz w tym przypadku to brak możliwości odliczenia VATu, bo skoro nie masz działalności to nie wystawisz faktury.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2011, 19:36
Posty: 52
GG: 0

Mam jeszcze jedno pytanko, a właściwie ponowić jednak zdecyduję się na prowadzenie samemu bardzo mi się nie śpieszy więc przegrzebuję wszystko wypytuję kierowców. Znalazłem już opcję żeby smyknąć 8000Km/mies. Jak doradził kolega za co jestem niezmiernie wdzięczny.
Jednak nie wiem ile paliwa pożre samochód typu magnum, premium, czy TGA jako solówka z ład do 11t czy jest możliwość zamknięcia się w 23L/100km jeżdżąc samemu.

_________________
http://www.youtube.com/user/2rasek?feature=mhee


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 kwie 2011, 7:08
Posty: 14

Cytuj:
Mam jeszcze jedno pytanko, a właściwie ponowić jednak zdecyduję się na prowadzenie samemu bardzo mi się nie śpieszy więc przegrzebuję wszystko wypytuję kierowców. Znalazłem już opcję żeby smyknąć 8000Km/mies. Jak doradził kolega za co jestem niezmiernie wdzięczny.
Jednak nie wiem ile paliwa pożre samochód typu magnum, premium, czy TGA jako solówka z ład do 11t czy jest możliwość zamknięcia się w 23L/100km jeżdżąc samemu.

Nie wiem jakie trasy będziesz robił, czy będzie to cykl mieszany, czy tylko trasa, czy tylko miasto? Mi na przykład Midlum pali ok 27 litrów/100km teraz jak się zimniej zrobiło. 90% to jazda po mieście. Także nie jest za wesoło...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2011, 19:36
Posty: 52
GG: 0

Tylko po trasie, pomijając dojazdy zał./rozł. midluma troszkę mniejsza więc inna charakterystyka no i miasto jak dobrze załadowana to ma prawo chociaż moim zdaniem powinna ją być stać na mniej.

_________________
http://www.youtube.com/user/2rasek?feature=mhee


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 kwie 2011, 7:08
Posty: 14

Cytuj:
Tylko po trasie, pomijając dojazdy zał./rozł. midluma troszkę mniejsza więc inna charakterystyka no i miasto jak dobrze załadowana to ma prawo chociaż moim zdaniem powinna ją być stać na mniej.
No moja dosyć duża jest - 24 paletowa także w sumie nie ma sie co dziwić...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2011, 19:36
Posty: 52
GG: 0

Jednak nadal pragnę ponowić pytanie czy wykonalne jest zejście do 23l/100km solówką 6x2 (typu magnum, premium, scania V8, TGA) w rocznikach koło 2002. Po kraju z ładunkami do 10t.
pozdraiwam

_________________
http://www.youtube.com/user/2rasek?feature=mhee


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Jednak nadal pragnę ponowić pytanie czy wykonalne jest zejście do 23l/100km solówką 6x2 (typu magnum, premium, scania V8, TGA) w rocznikach koło 2002. Po kraju z ładunkami do 10t.
pozdraiwam
nie jest możliwe tak niskie zużycie paliwa.
realnie licz ok 25-26 litrów

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ja jadąc na pusto (zestaw waży niecałe 13t), potrafię zejść do 23 bez większego problemu (po dobrej drodze). Ale solówka z DMC 24t, połowa ładownych, kilka miejsc rozładunku to raczej ciężko będzie. Myślę, że jeśli kalkulacja opłacalności ma sie opierać na 23l/100km, to daj sobie spokój.

Realnie to bym liczył i do 28l/100km. Lepiej sie potem pozytywnie zaskoczyć, niż nie miło rozczarować.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2011, 19:36
Posty: 52
GG: 0

Hmmm, ładowne bd najprawdopodobniej wszystkie a przynajmniej 80% z czego wszystkie płatne. Nurtuje mnie tylko dobór auta. Większości spedycji doradzają żeby wziąć auto starsze ale myślę że 2002 to optymalny rocznik tylko co wybrać żeby oszczędzić i jaki silnik. Na forum te samochody znajduję tylko jako ciągniki pracujące po 24 tonowym ładunkiem. A solówki jakie są opisane to atega, midlumki. A mnie interesują troszkę większe. Prosze o poradę pozdrawiam.

_________________
http://www.youtube.com/user/2rasek?feature=mhee


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ja kiedyś szukałem takiego auta, chłodni solówki z osia podwieszaną miała miec chyba 21 palet min i mozliwość zapięcia tandema. Sama taka solówka z lat 2003 - 2005 kosztowała nie całe 40k euro, z tandemem ceny zaczynały się od 50k, przebiegi od 700k wzwyż.

Dałem sobie spokój jak usłyszałem stawkę za takie autko.

Jak chcesz pogadać wal na PW.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Do takich jazd na pewno nie szukaj duzych silnikow - nie wiem jak w konkretnych modelach jakie maja gamy silnikow producenci,ale w zupelnsci wystarczy ci ok 340KM - moc z powietrza sie nie bierze - trzeba ja napoic by byla ;)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

A Rosja... Czy jest ktoś na forum kto jeździ na własnej działalności na RUS ?
Wiem załatwienie papierów, kolejki na granicach itp. sprawy.
Frachty na RUS są wyższe niż na UE czy PL, no i cena ropy, w okol. 50 eurocentów / 1 litr.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2011, 19:36
Posty: 52
GG: 0

Mam zamiar startować po zimie nogi nie mam ciężkiej. Tylko pytanie jaki pojazd wybrać w rocznikach 2002 - 2003. I na co zwracać uwagę wiem, że to temat do działu mechanika jednak kontynuując wątek. Piszę tu. I czego się spodziewać przy przebiegu ca. 700 000 Km. jaką markę wybrać wiem, że bd. to ogromna sprzeczka miłosników, sam lubowałbym scanie, volvo, a ze względu na cenę myślę jeszcze o premium.

_________________
http://www.youtube.com/user/2rasek?feature=mhee


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

FM 12 340

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2011, 19:36
Posty: 52
GG: 0

Seba a jak spala ??? w Dmc 24t z ładunkiem solo.
pozdrawiam.

_________________
http://www.youtube.com/user/2rasek?feature=mhee


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Czy bedzie to Volvo, Scania, Daf czy inne ustrojstwo, żaden z DMC24t nie pociagnie 23l.


Ps. Jak robota jest pod spedycją, to już całkowicie odpuść. Dasz się nabić w butelkę, jak wszyscy ci którzy jeżdżą pod różnymi spedycjami. Mądrzejsi od Ciebie, tak skalkulowali stawkę dla Ciebie, że jest to za dużo że się zawijać, a za mało żeby cos na tym zarobić. Inaczej, będziesz zarabiał na paliwo, opłaty i małe usterki. Położy Cię, albo grubsza awaria, lub kiedy zjeździsz sprzęt i zoorientujesz się, że nie zarobiłeś na nastepny.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: