Strona 14 z 18 [ Posty: 347 ] Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1618 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 cze 2011, 10:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 12:53
Posty: 318
GG: 11187010
Samochód: BMW E36 M52b20
Lokalizacja: k. Łańcuta

Cytuj:
Jest w mercu taka opcja w tempomacie, żeby ustawić prędkość np. 85. Później tempomat załóżmy że się rozłączy i żeby nie musieć od nowa go programować. Czyli tak jak np. w dafie wcisnąć jeden przycisk (RES) i żeby on sam sobie wrócił do tej prędkości :?:
Na prawej dźwigni przy kierze dokładnie ta od rotardera masz na niej z czoła okrągły przycisk LIM.


Post Wysłano: 05 cze 2011, 10:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Cytuj:
Na prawej dźwigni przy kierze dokładnie ta od rotardera masz na niej z czoła okrągły przycisk LIM.
Jego też używałem, ale prędkości nie trzymał. Ten LIM to nie jest przypadkiem taki dodatkowy kaganiec :?:


Post Wysłano: 05 cze 2011, 10:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 mar 2006, 2:00
Posty: 198
Samochód: szybki ;)
Lokalizacja: STWua

Cytuj:
W kierunku podłogi to jest hamulec silnikowy :)
Według mnie hamulec silnikowy jest w kierunku kolan równolegle do kierownicy, a powracanie do ostatnio zapamiętanej prędkości jest prostopadle do kierownicy czyli przeciwnie jak programowanie prędkości.

_________________
MB :)


Post Wysłano: 05 cze 2011, 10:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Cytuj:
Na prawej dźwigni przy kierze dokładnie ta od rotardera masz na niej z czoła okrągły przycisk LIM.
Jego też używałem, ale prędkości nie trzymał. Ten LIM to nie jest przypadkiem taki dodatkowy kaganiec :?:
Dokładnie tak, tempomat załącza się odpychając od siebie dźwignię. Wtedy samochód będzie jechał z wcześniej ustaloną prędkością (widoczną na ekranie komputera).

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 05 cze 2011, 11:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Do dołu jest hamulec silnikowy. Do góry wyłączanie silnikowego. Do siebie programowanie prędkości +, do tyłu programowanie -. Z boku jest LIM.

Bajzel Podziękował, wypróbuję, bo akurat odpychać nie próbowałem. Odpychałem tylko jak chciałem zmniejszyć prędkość na już zaprogramowanym tempomacie.


Post Wysłano: 05 cze 2011, 11:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 22:32
Posty: 145
GG: 7751267
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Poznań

Co Wy gadacie tutaj??
Do siebie jest retarder / hamulec silnikowy
od siebie w stronę szyby jest wyłączenie / zmniejszenie mocy retardera / hamulca silnikowego
do góry jest tempomat, zwiększanie prędkości
na dół zmniejszanie prędkości (tego nie jestem pewien)

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.


Post Wysłano: 05 cze 2011, 11:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Cytuj:
Co Wy gadacie tutaj??
Ja gadam to co widziałem i czym jeździłem. A Ty :?:


Post Wysłano: 24 lip 2011, 17:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 9:55
Posty: 402
GG: 12223752
Lokalizacja: Suwałki (DK8)

Pozdrowienia dla Kierowcy ;)
Obrazek

_________________
http://www.flickr.com/photos/dk8/


Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 23:42 przez Szaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Wyczyściłem resztę, a i "znawca" został nagrodzony.


Post Wysłano: 16 lis 2011, 18:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2007, 0:09
Posty: 70

Dwie fotki z niemieckiej autostrady :)

Obrazek

Obrazek

_________________
Posiadam kat: A, B, C


Post Wysłano: 16 lis 2011, 23:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2011, 21:07
Posty: 5
GG: 2672438
Samochód: mercedes actros mp3 1841

witajcie, czytam tak wasze wypowiedzi i korci mnie zeby dodac swoje 5 groszy, jezdze actrosem w wersji L czyli z tunelem w srodku i jednym lozkiem, przejechalem nim w rok 160tys, jezdze w biedronce w koszalinie i niestety ale nie mam najlepszego zdania o tym samochodzie, nie tylko ja bo i moi koledzy ktorzy lataja takimi actrosami, a jest ich ponad 60. w zime non stop jest problem z ad blue, zamarza tylko pojawi sie lekki mroz i jest problem bo nie pobiera macznika, po przejechaniu 160tys, kazdego naszego actrosa sciaga na prawa strone nie wiem czy to wina opon czy wada fabryczna, w skrzyniach biegow padaja czujniki polozenia czy cos takiego w kazdym razie skrzynia blokuje i nie ma mozliwosci wylaczenia jej na N, na koleinach nie trzyma sie drogi tak jak Bog przykazal tylko "miota nim jak szatan" jezdzilem premiumka, fh12, r420, i kamazem ale zandym tak nie "miotalo" a webasto zamiast grzac kabine to niestety grzeje ale kanaly dolotowe od dmuchawy, ale powoli konczy sie gwarancja wiedz bedziemy poprawiac fabryke:D


Post Wysłano: 17 lis 2011, 9:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Cytuj:
witajcie, czytam tak wasze wypowiedzi i korci mnie zeby dodac swoje 5 groszy, jezdze actrosem w wersji L czyli z tunelem w srodku i jednym lozkiem, przejechalem nim w rok 160tys, jezdze w biedronce w koszalinie i niestety ale nie mam najlepszego zdania o tym samochodzie, nie tylko ja bo i moi koledzy ktorzy lataja takimi actrosami, a jest ich ponad 60. w zime non stop jest problem z ad blue, zamarza tylko pojawi sie lekki mroz i jest problem bo nie pobiera macznika, po przejechaniu 160tys, kazdego naszego actrosa sciaga na prawa strone nie wiem czy to wina opon czy wada fabryczna, w skrzyniach biegow padaja czujniki polozenia czy cos takiego w kazdym razie skrzynia blokuje i nie ma mozliwosci wylaczenia jej na N, na koleinach nie trzyma sie drogi tak jak Bog przykazal tylko "miota nim jak szatan" jezdzilem premiumka, fh12, r420, i kamazem ale zandym tak nie "miotalo" a webasto zamiast grzac kabine to niestety grzeje ale kanaly dolotowe od dmuchawy, ale powoli konczy sie gwarancja wiedz bedziemy poprawiac fabryke:D
A w czym masz problem że ci zamarza adblue? Przecież nie dość że nie pobiera adblue to jeszcze nie ogranicza mocy, więc czego chcesz więcej? :) w Volvie dla porównania musiał byś wymienić wtrysk adblue który nie jast tani.


Post Wysłano: 18 lis 2011, 21:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2011, 21:07
Posty: 5
GG: 2672438
Samochód: mercedes actros mp3 1841

a i tu sie kolego mylisz, nie wiem jak jest w przypadku innych robowo tej seri ale moj jesli nie pobiera ad blue to jest spadek mocy i widac to bardzo mocno na trasie


Post Wysłano: 19 lis 2011, 14:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2009, 21:31
Posty: 108

Jeżeli temperatura spada do ok minus9st to AdBlue nie jest pobierane bo komputer odłącza i nie ma to wpływu na moc silnika, jeżeli układ wtrysku adblue szwankuje w wyższych temp to zapala się błąd i wtedy zostaje ograniczona moc silnika. Nie zapominajcie że w systemie adblue też jest filtr jeżeli lejemy chrzczone adblue to potem są takie wyniki że przy minus 2 jest kłopot :D Aha jeszcze jedno-kolega pisze ze tańczy w koleinach- może to nie wina auta a tych biedronkowych naczep dwuosiowych ze skrętnymi osiami co pływają po całej drodze :lol: A ogrzewanie też trza umieć ustawić :!:

_________________
http://mb.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=13330


Post Wysłano: 20 lis 2011, 9:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sty 2011, 12:35
Posty: 35
GG: 0
Samochód: Volvo

Cytuj:
witajcie, czytam tak wasze wypowiedzi i korci mnie zeby dodac swoje 5 groszy, jezdze actrosem w wersji L czyli z tunelem w srodku i jednym lozkiem, przejechalem nim w rok 160tys, jezdze w biedronce w koszalinie i niestety ale nie mam najlepszego zdania o tym samochodzie, nie tylko ja bo i moi koledzy ktorzy lataja takimi actrosami, a jest ich ponad 60. w zime non stop jest problem z ad blue, zamarza tylko pojawi sie lekki mroz i jest problem bo nie pobiera macznika, po przejechaniu 160tys, kazdego naszego actrosa sciaga na prawa strone nie wiem czy to wina opon czy wada fabryczna, w skrzyniach biegow padaja czujniki polozenia czy cos takiego w kazdym razie skrzynia blokuje i nie ma mozliwosci wylaczenia jej na N, na koleinach nie trzyma sie drogi tak jak Bog przykazal tylko "miota nim jak szatan" jezdzilem premiumka, fh12, r420, i kamazem ale zandym tak nie "miotalo" a webasto zamiast grzac kabine to niestety grzeje ale kanaly dolotowe od dmuchawy, ale powoli konczy sie gwarancja wiedz bedziemy poprawiac fabryke:D

160tys km w rok....po polsce...po biedronce... NIE MA CH*** WE WSI a skrzynia sie blokuje jak sie kombinuje przy niej neodymami wiec juz jeden problem rozwiazalem :)


Post Wysłano: 21 lis 2011, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Z tymi czujnikami położenia sprzęgła były problemy ale ostatnio wymieniali w naszym na akcji serwisowej ten czujnik. Także pewnie i w jego musi pojechać na akcje i po kłopocie.


Tytuł: Re
Post Wysłano: 22 lis 2011, 8:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2009, 21:31
Posty: 108

Akurat magnes nie ma tu nic wspolnego, a czujnik odpowiedzialny za "dopasowanie biegow" to czujnik predkosci walu korbowego i znajduje sie od strony sprzegla i dlatego niektorzy pisza czujnik sprzegła :shock:

_________________
http://mb.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=13330


Post Wysłano: 08 gru 2011, 17:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

dzisiaj wróciłem z trasy testowej zespołem pojazdów ciągnik siodłowy/naczepa niskopodwoziowa.
jechałem na trasie Stargadr Szczecińki - Oława.
ładunkiem była maszyna budowlana o masie ponad 32t (zespół pojazdów 48t), czyli ładunek ponadnormatywny.
mimo, że ciągnikiem siodłowym był Mercedes Actros 2648 3-osiowy, każda górka (podjazd niezauważalny dla pojazów osobowych) była udręką, wymagała zejścia o 4-5 przełożeń w dół.
trasa 418km i zużycie 46,65l/100km więc całkiem przyzwoite, przy tej masie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 08 gru 2011, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
dzisiaj wróciłem z trasy testowej zespołem pojazdów ciągnik siodłowy/naczepa niskopodwoziowa.
jechałem na trasie Stargadr Szczecińki - Oława.
ładunkiem była maszyna budowlana o masie ponad 32t (zespół pojazdów 48t), czyli ładunek ponadnormatywny.
mimo, że ciągnikiem siodłowym był Mercedes Actros 2648 3-osiowy, każda górka (podjazd niezauważalny dla pojazów osobowych) była udręką, wymagała zejścia o 4-5 przełożeń w dół.
trasa 418km i zużycie 46,65l/100km więc całkiem przyzwoite, przy tej masie.
Źle dobrane przełożenie główne?


Post Wysłano: 09 gru 2011, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

wszystko OK, po prostu ciężko, po zużyciu wychodzi że jest dobrze.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 14 gru 2011, 19:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 mar 2009, 21:31
Posty: 108

Cytuj:
dzisiaj wróciłem z trasy testowej zespołem pojazdów ciągnik siodłowy/naczepa niskopodwoziowa.
jechałem na trasie Stargadr Szczecińki - Oława.
ładunkiem była maszyna budowlana o masie ponad 32t (zespół pojazdów 48t)
Niemożliwe żeby merc z niskopodwoziówką o minimum 4osiach ważył 16 t :shock:
Cytuj:
Źle dobrane przełożenie główne?
No kolega to tak napisał jakby dzieci w przedszkolu merca z klocków składali ha ha

_________________
http://mb.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=13330


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 14 z 18 [ Posty: 347 ] Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1618 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: