Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 gru 2011, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2010, 11:54
Posty: 25
GG: 0
Samochód: daf xf95

witam koledzy mam problem z hamulcem ręcznym w dafie a mianowicie po puszczeniu hamulca recznego hamulec trzyma dłuszą chwilę i dopiero odpuszcza z góry dziękuję za pomoc


Post Wysłano: 10 gru 2011, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
witam koledzy mam problem z hamulcem ręcznym w dafie a mianowicie po puszczeniu hamulca recznego hamulec trzyma dłuszą chwilę i dopiero odpuszcza z góry dziękuję za pomoc
może się zdarzyć że zacisk lub dźwignie lub wałki rozpieraka sa zatarte to uwaga bardziej ogólna ale odnosząca sie do wszystkich pojazdów w zależności od układu hamulcowego.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 gru 2011, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Ja w swoim mam tak samo też mi trzyma ale nic z tym nie robie :/


Post Wysłano: 10 gru 2011, 23:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
może się zdarzyć że zacisk lub dźwignie lub wałki rozpieraka sa zatarte to uwaga bardziej ogólna ale odnosząca sie do wszystkich pojazdów w zależności od układu hamulcowego.
W takim przypadku hamulce powinny 'trzymać' nawet po krótkim hamowaniu w czasie jazdy.

Ja bardziej obstawiał bym któryś z zaworów.


Post Wysłano: 11 gru 2011, 11:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2010, 11:54
Posty: 25
GG: 0
Samochód: daf xf95

kolego tak wogóle to jakie zawory mogą uszkodzone


Post Wysłano: 11 gru 2011, 12:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2010, 23:10
Posty: 11
GG: 0

kolego ja bym raczej stawiał na siłownik.


Post Wysłano: 11 gru 2011, 13:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

zmierz cisnienie w komorze ze sprezyna w momencie puszczania recznego i bedziesz wiedzial czy zawory czy silownik. Cisnienie powinno pojawic sie natychmiast. A jesli w tym momencie trzyma to znaczy ze cos nietak od tego miejsca w strone kola. Jesli natomiast cisnienie bedzie pojawiac sie powoli albo z opoznieniem to na pewno cos z pneumatyka. Wtedy idz po przewodach "w gore" i sprawdzaj po koleir


Post Wysłano: 11 gru 2011, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

Kolego jesli daf na ebs-sie to sprawdź najprostszą rzecz to znaczy sitka pod zaworem ebs-u takie czarne korki od dołu to są one...często jest tak ,że jest tam pełno soli...i powietrze nie jest spuszczane od razu tylko schodzi wolniej...

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 11 gru 2011, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

kolego daj na moje gg 3958206


Post Wysłano: 11 gru 2011, 22:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Kolego nie napisałeś o jakiego Dafa ci chodzi , w temacie postu masz 95xf (Euro 2), a w awatarze masz xf95(Euro3). Kiedyś spotkałem się z czymś takim w E2 że zawór przytrzymywał powietrze po odpuszczeniu hamulców jeszcze ok 2-3s (nawet hamulców roboczych) a winą był zawór na błotniku pod kabiną po stronie kierowcy. Popatrz na żółty kabel sterujący hamulcami na naczepę i idź po tekalanie w stronę auta to cię doprowadzi do tego zaworu.


Post Wysłano: 12 gru 2011, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2008, 18:44
Posty: 224
GG: 3958206

wymien zawor przy podstawie osuszacza i bedzie git, jakbys potrzebowal taki to mam nowy, pozdro


Post Wysłano: 13 gru 2011, 7:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

A jak długo Ci przytrzymuje?

Normalnym jest, w "nowszych" autach, że po puszczeniu ręcznego hamulce jeszcze trzymają ( "wspomaganie ruszania na wzniesieniach" ). Tylko to jest kwestia ja wiem może 2sekund.


Post Wysłano: 18 gru 2011, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2010, 11:54
Posty: 25
GG: 0
Samochód: daf xf95

czy może być uszkodzony zawór w kabinie od ręcznego


Post Wysłano: 18 gru 2011, 16:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

moze byc uszkodzony zawor w kabinie. Ale moze byc tez uszkodzony jakis inny zawor. Sprawdziles cokolwiek czy w ciemno podejrzewasz zawor??


Post Wysłano: 02 sty 2012, 0:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2008, 9:11
Posty: 15
GG: 0

Cytuj:
wymien zawor przy podstawie osuszacza i bedzie git, jakbys potrzebowal taki to mam nowy, pozdro
popieram


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: