witam.
Śmigam sobie MANem TGX. Jest to 3 osiowy ciągnik siodłowy. Potrzebuję informacji gdzie i jak mogę podnieść właśnie 3 oś...
Jest przycisk do tego w kabinie ale on działa tylko wtedy jeśli jest mniej niż około 8 ton na siodle...natomiast powyżej oś automatycznie opada. Dlatego stąd moje pytanie.
Czy jest być może jakiś bezpiecznik który obsługuje tą oś lub co zrobić by ona nie opadała.
Ponieważ teraz w zimie gdy spadnie śnieg lub pojawi się lód na drogach, na placach załadowców lub rozładowców, parkinach pojawi się lód jeśli będę załadowany można praktycznie zapomnieć o ostrych skrętach.
Dla niewtajemniczonych ta oś jest "sztywna"(tzn nie skręca z ruchem kierownicy) i idzie pomiędzy kołem zewnętrznym a wewnętrznym "bliźniaczek" co jest ogromnym minusem tego auta
_________________ Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie
Przebadaj dobrze klawisze na desce rozdzielczej, od dawna stosowane jest dociążanie osi napędowej w konfiguracjach 6x2 i właśnie to by spełniło twoje oczekiwania.
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Dociazenie osi tzw "moving off aid" jest chyba opcjonalny , jak go masz to na kokpicie bedziesz mial drugi przycisk ,podobnego oznaczenia jak podnoszenie osi .Jak go nie masz to lipa .
Mozesz zamowic dorobienie takiej funkcji , zamontowanie dodatkowego przycisku troche przewodu i programowanie systemu lecz zalozylismy wiele systemow "moving off aid" wlasnego projektu .
Potrzeba troche komponentow ( zawory pneumatyczne 2/3 na poduszki x2, zawor pneumat zasilajacy , troche przewodow , rurkek zlaczek ) ,lecz cena.... skoro zakladamy to musi byc to tansze niz programowanie oryginalne i masz nad tym pelna kontrole ( oryginal wylaczy Ci system "moving off" po jakiejs chwili lub przekroczeniu odpowiedniej predkosci).
W serii F były 2 przełączniki jeden do chwilowego odciążania a drugi do podniesienia na stałe
Czyżby w nowych autach aż tak oszczędzali nie dając odciążania osi
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Szczegolow na temat konfiguracji pojazdow MAN nie znam , lecz patrzac ogolnie Niemcy kazda blachostke uwazaja jako opcjonalne wyposazenie i kaza sobie za to slono placic .
Np. podswietlenie popielniczek... taka opcje trzeba zaznaczyc a jak nie to i tak montuja te same podswietlane popielniczki tylko odlaczone , wystarczy tylko podpiac w przewody .
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę