Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 gru 2011, 16:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2011, 19:36
Posty: 52
GG: 0

Odświeżam temat, Czy już coś wiadomo ??? Przeglądam internet i nic nie mogę znaleźć ??? :shock: A jeśli przejdzie to wychodzi na to, że bd mógł zapomnieć o swojej wymarzonej ciężarówce. :x :? :(
pozdrawiam

_________________
http://www.youtube.com/user/2rasek?feature=mhee


Post Wysłano: 10 gru 2011, 16:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2011, 19:36
Posty: 52
GG: 0

znalazłem tylko coś takiego : CYTUJĘ : "Nie stosuje się go również do wykonujących przewóz na potrzeby własne osób, pojazdów wolnobieżnych nie przekraczających 40 km/h oraz do wykonujących przewozy krajowe, które mają jedynie nikły wpływ na rynek transportowy z uwagi na rodzaj przewożonych rzeczy lub niewielką odległość. " czyli ma ona dotyczyć tylko transportu międzynarodowego ???
źródło : http://logistyka.infor.pl/transport/art ... udnia.html

_________________
http://www.youtube.com/user/2rasek?feature=mhee


Post Wysłano: 10 gru 2011, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
znalazłem tylko coś takiego : CYTUJĘ : "Nie stosuje się go również do wykonujących przewóz na potrzeby własne osób, pojazdów wolnobieżnych nie przekraczających 40 km/h oraz do wykonujących przewozy krajowe, które mają jedynie nikły wpływ na rynek transportowy z uwagi na rodzaj przewożonych rzeczy lub niewielką odległość. " czyli ma ona dotyczyć tylko transportu międzynarodowego ???
źródło : http://logistyka.infor.pl/transport/art ... udnia.html
przeciez to artykuł z 25 lipca a więc stary jak swiat.
co do pytania i stosowania.
nie sadzę byś podpadał pod ten przepis no chyba że jeździsz traktorem lub kombajnem :D .

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 gru 2011, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Ta czesc zapisu cos jednak oznacza

"oraz do wykonujących przewozy krajowe, które mają jedynie nikły wpływ na rynek transportowy z uwagi na rodzaj przewożonych rzeczy lub niewielką odległość"

napewno nie jest to furtka dla firm strikte transportowych ale moze jak ktos dla przykladu ciagnie naczepe ktora pelni tylko funkcje reklamy (nie przewozi zadnych ladunkow) bedzie mogl cos takiego podciagnac pod przewoz na potrzeby wlasne.


Post Wysłano: 10 gru 2011, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Ta czesc zapisu cos jednak oznacza

"oraz do wykonujących przewozy krajowe, które mają jedynie nikły wpływ na rynek transportowy z uwagi na rodzaj przewożonych rzeczy lub niewielką odległość"

napewno nie jest to furtka dla firm strikte transportowych ale moze jak ktos dla przykladu ciagnie naczepe ktora pelni tylko funkcje reklamy (nie przewozi zadnych ladunkow) bedzie mogl cos takiego podciagnac pod przewoz na potrzeby wlasne.
wydaje mi się że mylisz pojęcia .
jeżeli naczepa ma byc tylko reklamą to nie podlega pod te przepisy(dotyczące licencji i zawodu przewoźnika drogowego).
w przytoczonym przepisie tak naprawde nie wiadomo o co chodzi, ale na pewno nioe dotyczy on firm gdzie transport jest podstawowym zajęciem ( chociaż diabli wiedzą) trzeba by mądrali z Brukseli zapytac.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 gru 2011, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2011, 19:36
Posty: 52
GG: 0

Jak na razie jeżdżę tylko jako kierowca, ale myślałem o jeździe sam na siebie, i po zagłębieniu się w te przepisy, zauważyłem, że jedyna zmiana to posiadanie siedziby, w której musisz przetrzymywać swoje dokumenty, ale nieokreślony jest rodzaj lokalu. Więc może być to wszędzie. No i wychodzi też na to, że zabezpieczeniem może być ubezpieczenie. Wolał bym jeździć swoim samochodem. :wink:

_________________
http://www.youtube.com/user/2rasek?feature=mhee


Post Wysłano: 11 gru 2011, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Zapomniales o bazie eksploatacyjnej.
Rozumiem zamysl tego wymogu (auto powinno miec mozliwosc sprawdzenia i usuniecia usterek przed kazdym wyjazdem) ale jak to sie ma do firm ktore jezdza na dlugich dystansach i nie maja mozliwosci na codzien korzystac ze swojego zaplecza. Jak czytam o takich zmianach w prawie ktore rzekomo ma poprawic konkurencyjnosc to robi mi sie slabo, smierdzi to komunizmem gdzie urzednicy siedzacy za biurkami daja wytyczne jak ma wygladac praktyka. Moze lepiej skupic sie na kontrolowaniu stanu technicznego i zwracania uwagi gdzie sa ciezarowki parkowane niz wymagac na dzien dobry zeby przedsiebiorca zwiazal sie z okreslonym miejscem co w tej branzy nie jest takie oczywiste.


Post Wysłano: 11 gru 2011, 13:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Zapomniales o bazie eksploatacyjnej.
Rozumiem zamysl tego wymogu (auto powinno miec mozliwosc sprawdzenia i usuniecia usterek przed kazdym wyjazdem) ale jak to sie ma do firm ktore jezdza na dlugich dystansach i nie maja mozliwosci na codzien korzystac ze swojego zaplecza. Jak czytam o takich zmianach w prawie ktore rzekomo ma poprawic konkurencyjnosc to robi mi sie slabo, smierdzi to komunizmem gdzie urzednicy siedzacy za biurkami daja wytyczne jak ma wygladac praktyka. Moze lepiej skupic sie na kontrolowaniu stanu technicznego i zwracania uwagi gdzie sa ciezarowki parkowane niz wymagac na dzien dobry zeby przedsiebiorca zwiazal sie z okreslonym miejscem co w tej branzy nie jest takie oczywiste.

w przypadku bazy chodzi o wykazanie się że prowadzi sie działalność i ma się stałem miejsce postoju pojazdu w danym państwie unijnym, na temat "obowiazku" wyposażenia bazy w kostke koloru ........, posiadania warsztatu o powierzchni....., myjni samochodowej o wysokości........, cieciówki o powierzchni.......,stacji paliw ze zbiornikami o pojemności........., nawet nie warto pisać,
polecam lekturę wypowiedzi dyrektora departamentu transportu drogowego w sprawie bazy.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 gru 2011, 16:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Cytuje wypowiedz ze strony
http://www.transport.gov.pl/2-48203f1e2 ... 23-p_1.htm
Ocena warunków dotyczących siedziby i bazy eksploatacyjnej oraz warunków w zakresie posiadania dobrej reputacji odbywać się będzie wyłącznie na podstawie oświadczenia przedsiębiorcy – do czasu określenia sposobu dokumentowania ww. warunków w przepisach krajowych (projektowana nowelizacja ustawy o transporcie drogowym). Należy przy tym zaznaczyć, iż złożenie niezgodnego ze stanem faktycznym oświadczenia w tym zakresie zgodnie z art. 7 ust. 2 lit b. rozporządzenia nr 1072/2009 WE lub art. 21 ust 1 lit. b. rozporządzenia nr 1073/2009 WE, skutkować będzie odmową udzielenia uprawnienia lub cofnięciem licencji wspólnotowej
zapis ten nie precyzuje dokladnie wymogow jakie ma spelniac siedziba i baza eksploatacyjna jedyne zobowiazuje nas ze nasze oswiadczenie a co za tym idzie nasza interpretacja jakie warunki spelniamy moze odbiegac od interpretacji jaka powstanie w projektowanej nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Napewno wielu malych przewoznikow jako baze eksploatacyjna uzywa swojej prywatnej posesji ktora zaadoptowali do tych potrzeb co prawdopodobnie bedzie nie zgodne z nowymi wymogami.


Post Wysłano: 11 gru 2011, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Jak na razie jeżdżę tylko jako kierowca, ale myślałem o jeździe sam na siebie, i po zagłębieniu się w te przepisy, zauważyłem, że jedyna zmiana to posiadanie siedziby, w której musisz przetrzymywać swoje dokumenty, ale nieokreślony jest rodzaj lokalu. Więc może być to wszędzie. No i wychodzi też na to, że zabezpieczeniem może być ubezpieczenie. Wolał bym jeździć swoim samochodem. :wink:
To nie jest ubezpieczenie a gwarancja ubezpieczeniowa, a to jest różnica. Jej udzielenie trochę od Ciebie wymaga, mianowicie tego, żebyś nie był "gołodupcem" i jeśli nie spełnisz warunków jakie Ci firma ubezpieczeniowa postawi to nie dostaniesz tej gwarancji.


Post Wysłano: 11 gru 2011, 20:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Jak na razie jeżdżę tylko jako kierowca, ale myślałem o jeździe sam na siebie, i po zagłębieniu się w te przepisy, zauważyłem, że jedyna zmiana to posiadanie siedziby, w której musisz przetrzymywać swoje dokumenty, ale nieokreślony jest rodzaj lokalu. Więc może być to wszędzie. No i wychodzi też na to, że zabezpieczeniem może być ubezpieczenie. Wolał bym jeździć swoim samochodem. :wink:
To nie jest ubezpieczenie a gwarancja ubezpieczeniowa, a to jest różnica. Jej udzielenie trochę od Ciebie wymaga, mianowicie tego, żebyś nie był "gołodupcem" i jeśli nie spełnisz warunków jakie Ci firma ubezpieczeniowa postawi to nie dostaniesz tej gwarancji.
A czym się różni ubezpieczenie OCP (np.) od gwarancji odpowiedzialności zawodowej lub od gwarancji ubezpieczeniowej?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 11 gru 2011, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Jak na razie jeżdżę tylko jako kierowca, ale myślałem o jeździe sam na siebie, i po zagłębieniu się w te przepisy, zauważyłem, że jedyna zmiana to posiadanie siedziby, w której musisz przetrzymywać swoje dokumenty, ale nieokreślony jest rodzaj lokalu. Więc może być to wszędzie. No i wychodzi też na to, że zabezpieczeniem może być ubezpieczenie. Wolał bym jeździć swoim samochodem. :wink:
To nie jest ubezpieczenie a gwarancja ubezpieczeniowa, a to jest różnica. Jej udzielenie trochę od Ciebie wymaga, mianowicie tego, żebyś nie był "gołodupcem" i jeśli nie spełnisz warunków jakie Ci firma ubezpieczeniowa postawi to nie dostaniesz tej gwarancji.
A czym się różni ubezpieczenie OCP (np.) od gwarancji odpowiedzialności zawodowej lub od gwarancji ubezpieczeniowej?
Mówię na podstawie PZU.
OCP wykupisz kiedy chcesz, kwestia opłacenia składki, bez większych warunków.
Natomiast aby dostać gwarancję ubezpieczeniową, musisz przejść weryfikację cuś jak na przyznanie kredytu. I to, że chcesz płacić składkę wcale nie znaczy, że ktoś za Ciebie będzie ręczył taką a taką kwotą. Po prosu jeśli nie spełnisz ich wymagań, nie dostaniesz udzielą Ci gwarancji.

Nie wierzę, żeby Polska cofnęła się do czasów, kiedy honorowano OCP.


Post Wysłano: 11 gru 2011, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

napisz jeszcze co powinno być w gwarancji odpowiedzialności zawodowej konkretnie jakie warunki bo w mojej ocenie nie wie nawet tego ministerstwo, ale podpowiem ci że jak tak poczytasz OWU z polisy OCP to wyjdzie ci dokładnie to samo taka sama odpowiedzialność
miałem pytanie od jednego z ubezpieczycieli jakie ryzyka ma gwarantować ta gwarancja odpowiedzialności zawodowej po sprecyzowaniu co w mojej ocenie ma zapewniać odpowiedź była jedna -przecież ma pan polisę OCP która to samo zapewnia to po co panu gwarancja??

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 12 gru 2011, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
napisz jeszcze co powinno być w gwarancji odpowiedzialności zawodowej konkretnie jakie warunki bo w mojej ocenie nie wie nawet tego ministerstwo, ale podpowiem ci że jak tak poczytasz OWU z polisy OCP to wyjdzie ci dokładnie to samo taka sama odpowiedzialność
miałem pytanie od jednego z ubezpieczycieli jakie ryzyka ma gwarantować ta gwarancja odpowiedzialności zawodowej po sprecyzowaniu co w mojej ocenie ma zapewniać odpowiedź była jedna -przecież ma pan polisę OCP która to samo zapewnia to po co panu gwarancja??
Jutro zadzwonię "do władzy" i zobaczymy co powiedzą.
Jeśli faktycznie takie coś by wyszło, to będzie to raczej krok w tył...


Post Wysłano: 14 gru 2011, 17:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
napisz jeszcze co powinno być w gwarancji odpowiedzialności zawodowej konkretnie jakie warunki bo w mojej ocenie nie wie nawet tego ministerstwo, ale podpowiem ci że jak tak poczytasz OWU z polisy OCP to wyjdzie ci dokładnie to samo taka sama odpowiedzialność
miałem pytanie od jednego z ubezpieczycieli jakie ryzyka ma gwarantować ta gwarancja odpowiedzialności zawodowej po sprecyzowaniu co w mojej ocenie ma zapewniać odpowiedź była jedna -przecież ma pan polisę OCP która to samo zapewnia to po co panu gwarancja??
Jutro zadzwonię "do władzy" i zobaczymy co powiedzą.
Jeśli faktycznie takie coś by wyszło, to będzie to raczej krok w tył...
dzis zadałem sobie trudu i zadzwoniłem do BOTM.
pogadałem z Pania od licencji efekt rozmowy był taki :
sami nie wszystko wiemy i radcy prawni szukają rozwiązania z zaistniałej sytuacji.
co do OCP to Pani twierdziła że nie może być ale na pytanie jakie ryzyka ma obejmować gwarancja też nie umiała dać odpowiedzi.
co więcej jak juz znajdziesz chętnego na wystawienie takiej gwarancji to nie ma beneficjenta bo BOTM nie może takim byc i kółko sie zamyka.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 gru 2011, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
napisz jeszcze co powinno być w gwarancji odpowiedzialności zawodowej konkretnie jakie warunki bo w mojej ocenie nie wie nawet tego ministerstwo, ale podpowiem ci że jak tak poczytasz OWU z polisy OCP to wyjdzie ci dokładnie to samo taka sama odpowiedzialność
miałem pytanie od jednego z ubezpieczycieli jakie ryzyka ma gwarantować ta gwarancja odpowiedzialności zawodowej po sprecyzowaniu co w mojej ocenie ma zapewniać odpowiedź była jedna -przecież ma pan polisę OCP która to samo zapewnia to po co panu gwarancja??
Jutro zadzwonię "do władzy" i zobaczymy co powiedzą.
Jeśli faktycznie takie coś by wyszło, to będzie to raczej krok w tył...
dzis zadałem sobie trudu i zadzwoniłem do BOTM.
pogadałem z Pania od licencji efekt rozmowy był taki :
sami nie wszystko wiemy i radcy prawni szukają rozwiązania z zaistniałej sytuacji.
co do OCP to Pani twierdziła że nie może być ale na pytanie jakie ryzyka ma obejmować gwarancja też nie umiała dać odpowiedzi.
co więcej jak juz znajdziesz chętnego na wystawienie takiej gwarancji to nie ma beneficjenta bo BOTM nie może takim byc i kółko sie zamyka.
Przyznam szczerze, że z braku czasu nie dzwoniłem.

Najbardziej niepokoi mnie "radcy prawni szukają rozwiązania z zaistniałej sytuacji".
Co by Polska nie chciała być lepsza od reszty przez przypadek...


Post Wysłano: 15 gru 2011, 23:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
(...) miałem pytanie od jednego z ubezpieczycieli jakie ryzyka ma gwarantować ta gwarancja odpowiedzialności zawodowej po sprecyzowaniu co w mojej ocenie ma zapewniać odpowiedź była jedna -przecież ma pan polisę OCP która to samo zapewnia to po co panu gwarancja??
Odpowiedź jest w miarę prosta: po to, by zadowolić wymagania bubla prawnego, którym uraczyli nas, wybrani przez nas samych, mądrzy inaczej rządzący. Tylko i wyłącznie po to.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 22 gru 2011, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2011, 19:36
Posty: 52
GG: 0

Jeszcze przed nowym rokiem wybiorę się do urzędu. I o wszystko wypytam. Jednak gwarancja byłaby tylko dodatkowym wydatkiem na rzecz PZU czy innego ubezpieczyciela, ponieważ dobre OCP zapewnia zabezpieczenie finansowe przewoźnika we wszystkich akceptach łącznie z kradzieżą. Jeśli jest "pełne". A są firmy w których ma naprawdę są naprawdę duże możliwości rozbudowania polisy. A pojęcie bazy nie istnieje, czytałem, że chodzi o siedzibę w której są przetrzymywane dokumenty firmy. Baza jako teren na którym jest warsztat nie miała by sensu firmy które mają nowe pojazdy i tak mogą tylko korzystać z serwisów więc nie miało by to miejsca bytu. W jakim celu ktoś miałby zatrudniać mechanika, ew. utrzymywać warsztat korzystając z serwisu, zarazem tracąc gwarancję na zakupiony pojazd.

_________________
http://www.youtube.com/user/2rasek?feature=mhee


Post Wysłano: 27 gru 2011, 10:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Nie wiem czy ktoś to śledzi na bieżąco.

Pojawiła się informacja na stronce GITD.

http://gitd.gov.pl/botm/index.php


Dokumenty potwierdzające posiadanie przez przedsiębiorcę zdolności finansowej:
roczne sprawozdanie finansowe potwierdzone przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę,
gwarancja bankowa,
ubezpieczenie w tym ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej

Art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady WE nr 1071/2009:

„W celu spełnienia wymogu określonego w art. 3 ust. 1lit. c) przedsiębiorca musi być w stanie w każdym momencie roku finansowego spełnić swoje zobowiązania finansowe. W tym celu przedsiębiorca wykazuje na podstawie poświadczonych przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę rocznych sprawozdań finansowych, że co roku dysponuje kapitałem i rezerwami o wartości co najmniej równej 9 000 EUR w przypadku wykorzystywania tylko jednego pojazdu i 5 000 EUR na każdy dodatkowy wykorzystywany pojazd.

Do celów niniejszego rozporządzenia wartość EUR ustala się co roku w walutach krajowych państw członkowskich, które nie uczestniczą w trzecim etapie unii gospodarczej i walutowej. Stosowane kursy odpowiadają opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej kursom z pierwszego dnia roboczego października. Kursy te obowiązują od dnia 1 stycznia następnego roku kalendarzowego.

Pozycje księgowe, o których mowa w akapicie pierwszym, odpowiadają pozycjom określonym w czwartej dyrektywie Rady78/660/EWG z dnia 25 lipca 1978 r. wydanej na podstawie art. 54 ust. 3 lit. g) Traktatu, w sprawie rocznych sprawozdań finansowych niektórych rodzajów spółek(1) Dz.U. L 222 z 14.8.1978, s. 11. (1).2.

W drodze odstępstwa od ust. 1 właściwy organ może zgodzić się lub wymagać, aby przedsiębiorca wykazał swoją zdolność finansową za pomocą zabezpieczenia, takiego jak gwarancja bankowa lub ubezpieczenie, w tym ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej z jednego lub kilku banków lub innych instytucji finansowych, w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, składających solidarną gwarancję za przedsiębiorstwo na kwoty określone w ust. 1 akapit pierwszy.3.

Sprawdzeniu podlegają roczne sprawozdania finansowe, o których mowa w ust. 1, oraz gwarancja, o której mowa w ust. 2, jednostki gospodarczej posiadającej siedzibę w państwie członkowskim, w którym został złożony wniosek o zezwolenie, a nie innej jednostki posiadającej siedzibę w innym państwie członkowskim”.

Dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego (na całość taboru) (wymagana forma: oryginał lub kopia potwierdzona : przez organ wydający odpis lub upoważnionego pracownika Organu za okazaniem oryginału lub notariusza), w wysokości:

9000 euro – na pierwszy pojazd,
5000 euro na każdy następny pojazd.
W roku 2011 wartość euro przeliczana jest po średnim kursie NBP obowiązującym w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym składana jest gwarancja finansowa tj. po 3,9603 zł.


Post Wysłano: 27 gru 2011, 10:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Nie wiem czy ktoś to śledzi na bieżąco.

Pojawiła się informacja na stronce GITD.

http://gitd.gov.pl/botm/index.php


Dokumenty potwierdzające posiadanie przez przedsiębiorcę zdolności finansowej:
roczne sprawozdanie finansowe potwierdzone przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę,
gwarancja bankowa,
ubezpieczenie w tym ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej

Art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady WE nr 1071/2009:

„W celu spełnienia wymogu określonego w art. 3 ust. 1lit. c) przedsiębiorca musi być w stanie w każdym momencie roku finansowego spełnić swoje zobowiązania finansowe. W tym celu przedsiębiorca wykazuje na podstawie poświadczonych przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę rocznych sprawozdań finansowych, że co roku dysponuje kapitałem i rezerwami o wartości co najmniej równej 9 000 EUR w przypadku wykorzystywania tylko jednego pojazdu i 5 000 EUR na każdy dodatkowy wykorzystywany pojazd.

Do celów niniejszego rozporządzenia wartość EUR ustala się co roku w walutach krajowych państw członkowskich, które nie uczestniczą w trzecim etapie unii gospodarczej i walutowej. Stosowane kursy odpowiadają opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej kursom z pierwszego dnia roboczego października. Kursy te obowiązują od dnia 1 stycznia następnego roku kalendarzowego.

Pozycje księgowe, o których mowa w akapicie pierwszym, odpowiadają pozycjom określonym w czwartej dyrektywie Rady78/660/EWG z dnia 25 lipca 1978 r. wydanej na podstawie art. 54 ust. 3 lit. g) Traktatu, w sprawie rocznych sprawozdań finansowych niektórych rodzajów spółek(1) Dz.U. L 222 z 14.8.1978, s. 11. (1).2.

W drodze odstępstwa od ust. 1 właściwy organ może zgodzić się lub wymagać, aby przedsiębiorca wykazał swoją zdolność finansową za pomocą zabezpieczenia, takiego jak gwarancja bankowa lub ubezpieczenie, w tym ubezpieczenie odpowiedzialności zawodowej z jednego lub kilku banków lub innych instytucji finansowych, w tym przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, składających solidarną gwarancję za przedsiębiorstwo na kwoty określone w ust. 1 akapit pierwszy.3.

Sprawdzeniu podlegają roczne sprawozdania finansowe, o których mowa w ust. 1, oraz gwarancja, o której mowa w ust. 2, jednostki gospodarczej posiadającej siedzibę w państwie członkowskim, w którym został złożony wniosek o zezwolenie, a nie innej jednostki posiadającej siedzibę w innym państwie członkowskim”.

Dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego (na całość taboru) (wymagana forma: oryginał lub kopia potwierdzona : przez organ wydający odpis lub upoważnionego pracownika Organu za okazaniem oryginału lub notariusza), w wysokości:

9000 euro – na pierwszy pojazd,
5000 euro na każdy następny pojazd.
W roku 2011 wartość euro przeliczana jest po średnim kursie NBP obowiązującym w ostatnim dniu roku poprzedzającego rok, w którym składana jest gwarancja finansowa tj. po 3,9603 zł.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: