Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Czyli jakie Twoim zdaniem jest wyjście z sytuacji? Zarówno jeśli stoimy za autobusem, czy też zwykłym osobowym, który nie wiadomo kiedy odjedzie, albo na naszym pasie trwają roboty drogowe, pasy oddziela linia ciągła, co w takiej sytuacji powinniśmy zrobić?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Ostrożnie ominąć oczywiście. Niezgodnie z przepisami, ale życie to życie.
Jeśli zaś nie chcemy łamać przepisów, to trzeba dzwonić na policję i poprosić, aby pokierowali ruchem, jako że polecenia policjanta w hierarchii stoją wyżej od przepisów ogólnych oraz znaków (w tym poziomych) i sygnałów drogowych.
Taki policjant nakaże Ci ominąć pojazd, najechać na linię ciągłą i wszystko będzie w zgodzie z przepisami. :wink:

_________________
---


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2011, 0:06
Posty: 12
GG: 0

Cytuj:
Ostrożnie ominąć oczywiście. Niezgodnie z przepisami, ale życie to życie.
Jeśli zaś nie chcemy łamać przepisów, to trzeba dzwonić na policję i poprosić, aby pokierowali ruchem, jako że polecenia policjanta w hierarchii stoją wyżej od przepisów ogólnych oraz znaków (w tym poziomych) i sygnałów drogowych.
Taki policjant nakaże Ci ominąć pojazd, najechać na linię ciągłą i wszystko będzie w zgodzie z przepisami. :wink:
podoba mi się jak ludzie/kierowcy, (zwłaszcza zawodowi) w tych czasach też ( choć to powinno być naturalne) analizują takie kwestie . jak gdzieś tam, tutaj przypomnę się, że kwestie omijania autobusu, przy często występującej linii ciągłej/podwójnej ciągłej, poruszyłem na nowym szkoleniu na przewóz rzecz/os. . w przypadku omijania autobusu (w w/w okolicznościach), wykładowca stwierdził, że można go omijać gdy ma on włączone światła awaryjne (np. defekt) i tylko wtedy - wydaje się logiczne . o możliwości zaistnienia sytuacji gdzie nie ma spełnionego warunku świateł awaryjnych, kierowca zawodowy może sobie wyobrazić sporo, wtedy na straży stoi/ma stać właśnie prawo/kodeks drogowy - tutaj ukłon w stronę bruno666, jego cytat powyżej .
adn . jak prawo ma stać na straży bezpieczeństwa wszystkich (także tych o mniejszych predyspozycjach i doświadczeniu), to my spieszący się musimy być wyrozumiali ; taki pojazd z włączonymi światłami awaryjnymi, znajdujący się na naszym pasie ruchu, jest też widoczny dla nadjeżdżających z przeciwka i w jakimś stopniu wytęża ich czujność, co nieco obniża poziom zagrożenia przy przekraczaniu przez nas lini ciągłych, podczas omijania np. autobusu . naturalnym też jest że kierujący powinien użyć w razie potrzeby świateł awaryjnych, jeśli tego nie robi , to czyni wykroczenie jak każde inne podlegające każe i które też nie zwalnia nas z respektowania KD lub ma usprawiedliwienie .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Może dotąd żyłem w niewiedzy ale wydawało mi się że linia ciągła oznacza zakaz wyprzedzania, a czy omijanie jest tym samym manewrem?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Cytuj:
Może dotąd żyłem w niewiedzy ale wydawało mi się że linia ciągła oznacza zakaz wyprzedzania, a czy omijanie jest tym samym manewrem?
Nie jest, ale:
Cytuj:
§ 86. 1. Znak P-1 "linia pojedyncza przerywana", w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom, wyznacza pasy ruchu.
2. Znak P-1 o podwójnej szerokości, w którym kreski i przerwy są równe, informuje ponadto, że wyznaczony pas ruchu jest pasem:
1) ruchu powolnego,
2) zanikającym albo
3) przeznaczonym wyłącznie dla pojazdów wyjeżdżających na inną drogę lub jezdnię.
3. Znak P-2 "linia pojedyncza ciągła" oddziela pasy ruchu o tym samym kierunku i oznacza ponadto zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią.
4. Znak P-3 "linia jednostronnie przekraczalna" oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię od strony linii ciągłej i najeżdżania na nią, z wyjątkiem powrotu po wyprzedzaniu na położony przy linii przerywanej pas ruchu zajmowany przed wyprzedzaniem.
5. Znak P-4 "linia podwójna ciągła" rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią.
6. Znak P-5 "linia podwójna przerywana", znajdująca się między skrzyżowaniami po obu stronach pasa ruchu, oznacza pas o zmiennym kierunku ruchu otwieranym i zamykanym sygnałami świetlnymi nadawanymi przez sygnalizator S-4.
7. Znak P-6 "linia ostrzegawcza", w której kreski są dłuższe od przerw, rozdziela pasy ruchu i uprzedza o zbliżaniu się do linii, przez którą przejeżdżanie jest zabronione, lub do miejsca niebezpiecznego.
8. Umieszczone przy krawędzi jezdni znaki:
1) P-7a "linia krawędziowa przerywana",
2) P-7b "linia krawędziowa ciągła"
wyznaczają krawędź jezdni; znak P-7b oznacza ponadto zakaz wjazdu na pobocze kierującemu pojazdem samochodowym.
A że, w obydwu przypadkach, czy to wyprzedzania, czy omijania, musisz albo najechać na linię, tudzież ją przekroczyć, sprawa zostanie potraktowana tak samo. Jednak jeśli przy linii ciągłej będzie stał zepsuty samochód, albo będą trwały prace remontowe, nie będziesz czekał przez dwa dni, aż problem zostanie rozwiązany, wówczas możesz przekroczyć linię (przy zachowaniu szczególnej ostrożności). Z innej strony, nie możesz zatrzymać się tak, aby zmusić pozostałych kierujących do najechania na linię.

Więc autobus zatrzymujący się na przystanku przy linii ciągłej, zatrzymuje się w niedozwolonym miejscu, czyli możesz go ominąć. Z drugiej strony, zazwyczaj autobus po krótkim postoju odjedzie, ale Ty tego teoretycznie nie wiesz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: