Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Witam. Przy czwartej głównej panewce są półksiężyce centrujące wał korbowy. Jak je dobrać bo w serwis dysponuję 3 wymiarami a wiadomo ,że to już poważna sprawa. Patrzy się na luz osiowy czy mierzy szczelinę na stopie z lewej i prawej. Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

nie wiem jak akurat jest w silnikach Renault ale np Scania podaje dla silnika 11, 12 i 14 litrowego luz osiowy od 0,138 do 0,380 mm.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

witam. zawsze dajesz oryginalne.
W praktyce nawet jeśli wał jest szlifowany ( s1, s2 itd...) to szlifierze nie szlifują pierścieni ustawiających.

podr

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

zazwyczaj nie szlifuja ale ZDARZA sie ze jednak wyszlifuja.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

co to wogole oznacza ???????
jak dajesz wal do obrobki to wykonuje sie najpierw pomiary !!!!!!!! i na ich podstawie prowadzi sie obliczenia i porownania z danymi fabrycznymi, planuje sie szlif ze zmiana gradacji panewk zarono glownych jak i korbowodowych ( dobiera nadwymiar i do niego sie szlifuje a nie odwrotnie) DOKLADNIE TAK SAMO Z POLPIERSCIENIAMI ( nie powinno byc sytuacji ze szlifujesz najpierw a potem probujesz cos dopasowac DO DOOPY TAKA NAPRAWA ......oraz powtarza sie procedure pomiaru po szlifie !!!!
NIE SZLIFUJE SIE WALU NA BOLKA OKO BO TO MOZE SIE UDAC A NIE MUSI ...PRZEWAZNIE NIE UDAJE SIE !!!
nie powinno byc sytuacji ze pan BOLEK po godzinach w zakladzie xxx zostal i za pol litra oskrobal mi wal a ze flaszke napoczal w trakcie roboty i beret mu sie osunal na czolo wycharatal sam nie wie ile i gdzie .... wnioski kolego sa jednoznaczne wal pomierzyc i porowanc z danymi nowego .... jak nie jestes wstanie ustalic co i jak to BOLBEK sknocil robote i moze cie to kosztowac nowy ( lub uzywany ) wal teraz lub naprawe glowna z wymiana walu i panewk korbowodowych za nascie kilometrow z powodu NIEROWNOMIERNEGO NACISKU GORNYCH PANEWEK KORBOWODOWYCH !!! PRZY NIEPRAWIDLOWYM USTALENIU WALU LUB NIESAMOWITE ILOSCI WYCIEKOW OLEJU z powodu bicia osiowego ( o drganiach i halasie oraz niemilosiernym rzecholeniu podczas przeciazen nie wspomne ) m in przez przedni i tylny uszczelniacz ( z konsekwenja zalania olejem sprzegla i wymiana minimum tarczy ciernej, nie mowiac o duzym prawdopodobienstwie utraty wiekszej ilosci oleju ( i jak niedoswiadcziny kierowca ) nawet jazda z niskim cosnieniem oleju i waszystkimi jego konsekwencjami ....


z opisu jaki podales wynika ze dales do zrobienia wal i ktos gdzies nie do konca zrobil co nalezalo bedziesz mial dosc ciezki orzech do zgryzienia jak to auto klienta i pojdzie cos nie tak ..
PRZEDE WSZYSTKIM POMIERZ NAWET KILKUKROTNIE WAL I POROWNAJ Z DANYMI FABRYCZNYMI !!!! to Ci da odpowiiedz czego i gdzie sie spodziewac przy montarzu ewentualni zastanow sie czy nie warto " doszlifowac" do konkren=tnego nadwymiaru ( najnizszego z mozliwych ) !!!

( z mojego doswiadczenia na silnikach VOLVO a bylo ich niemalo niektore polksiezyce nawet przy odbudowie na fabrycznie nowych czesciach wchodza ciezko ... po poskladaniu - z sowitym olejeniem - obraca sie wal ( bez glowicy lub z wyjetymi wtryskami ) kilkunastokrotnie recznie i mierzy jaka sile musisz uzyc do obrotu takie dane tem masz w specyfikacji TAK MOWI PROCEDURA PRODUCENTA SILNIKOW w praktyce warsztatowej jak sie obraca plynnie i bez zaciec oraz po 20- 30 obrotach pomier luzu osiowego jest w granicach tolerancji to powinno byc ok jak nie to wyjmujesz DELIKATNIE I Z WYCZUCIEM polpierscienie jeden po drugim ( nie pamietam ile ich jest w Renault ) i dokladnie ogladsz na ktorym sa otarcia lub zarysowania ...( za ciasne polpierscienie powoduja przegrzewanie punktowe walu co powoduje ekspansje trmiczna matrialu i zacieranie panewk glownych, konsekwencja jest stres walu mogacy doprowadzic do ukrecenia na podporze glownej )


pozdrowienia i powodzenia

ps podpowiedz z reguly gradacja panewk glownych powinna odpowidac polpierscieni ustalajacych

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: