Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sty 2012, 20:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

witajcie,

nadejszła wielkopomna chwila, jechałem w swoją pierwszą trasę ponad 3,5 t od zdania wszelkich egzaminów. W celach szkoleniowych w podwójnej obsadzie starym MAN`em z analogowym tacho. W tacho jest miejsce na dwie tarczki. Kolega włożył kartę jako '1' a ja na '2'.

Po powrocie okazało się że na mojej tarczce wyrysowane są tylko 'aktywności' bez prędkości. Znalazłem u kolegi gogle że tak bywa.
Doszukałem się również info, że w takim wypadku powinno się przekładać tarczki z miejsca na miejsce w momencie kiedy zmieniają się kierowcy, jednak o ile mnie pamięć nie myli, zabronione jest otwieranie tacho jeśli nie oddalamy się z samochodu na odpoczynek.

Co w takiej sytuacji powinno się robić? Mam skserować tarczkę kolegi, i posiadać ją w dokumentach?

I druga sprawa, czy on musi posiadać kopię mojej tarczki jako potwierdzenie że w aucie było nas dwóch?

EDIT:
znalazłem stary post w tej sprawie... ale niestety nic konkretnego nie da się z niego wywnioskować... viewtopic.php?f=45&t=5169

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Post Wysłano: 12 sty 2012, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Trzeba było przełożyć tarczki jak zmienialiście się za kółkiem. Ten co prowadzi to 1.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 12 sty 2012, 23:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

to kiszka... człowiek się całe życie uczy i widzę, że tutaj jeszcze wieeeele pozostało. Co wyjazd, sytuacja, to nowe pytania.

A co z zasadą że nie otwiera się tacho?

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Post Wysłano: 12 sty 2012, 23:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
A co z zasadą że nie otwiera się tacho?
Nie ma takiego tachografu gdzie nie trzeba przekładać tarczek lub kart.

Nie ma takiej zasady, możesz sobie pauze 45min kręcić na otwartym tachografie, tylko później trzeba na odwrocie narysąwać odręcznie.

Ty już nic nie zrobisz, kolega ma problem, twoja tarcz jest OK.

Swoją drogą Tobie można ten błąd wybaczyć, ale kolega widać do rozgarniętych się nie zalicza.


Post Wysłano: 13 sty 2012, 0:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
kolega ma problem,
Jaki tam problem. Liść do utylizacji i nowy urlop. :mrgreen:


Post Wysłano: 13 sty 2012, 0:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

kolega ma rok dłużej prawko, jeździł w UK, a że angielskiego ani be ani me niekoniecznie musiał tam przestrzegać zasad :)

moja tarcz była cały czas w 'dwójce' a jechałem też... z tym że cała jazda rysowała się na jego tarczce, nie jestem pewien też czy nasz załadunek trwał 45 min (jechaliśmy blisko 4,5 h).

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Post Wysłano: 13 sty 2012, 20:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Kolego zastanawia mnie poziom KW czy co tam kończyłeś. Przecież to są podstawy.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 13 sty 2012, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2011, 20:56
Posty: 124
GG: 211681
Samochód: Megane III GT, Mazda 323 for USA :)

na temat systemu i poziomu szkolenia KW mógłbym pisać wiele... (skończyłem przyspieszoną) ale o podwójnych obsadach to tam akurat nie było nic, oprócz systemu jazdy po 4,5 h, i 'doby' wydłużonej.

_________________
B-'01A-'08C-06.'11
C+E-08.'11 KW przysp.10.'11
http://www.MuzeumKomorek.pl


Post Wysłano: 13 sty 2012, 23:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lis 2010, 21:41
Posty: 16
GG: 0
Samochód: iveco

Tak jak kolega Pazdz napisał te tarczki w las i trudno życie toczy się dalej.
A tak na przyszłość w podwójnej musisz przemieniać tarczki, bo innej możliwości nie ma
ten co aktualnie siedzi za kółkiem ma tarczkę w "1" a ten co siedzi obok to w "2"
pierwszy 4,5h
drugi 4,5h
pauza 45min
pierwszy 4,5h
drugi 4,5h
pauza 9h


Post Wysłano: 20 sty 2012, 2:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2009, 15:22
Posty: 20
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa

Cytuj:
pierwszy 4,5h
drugi 4,5h
pauza 45min
pierwszy 4,5h
drugi 4,5h
pauza 9h
Wskaż mi proszę kolego punkt w rozporządzeniu 561/2006/WE mówiący że w podwójnej robię pauzę 45min.


Post Wysłano: 20 sty 2012, 12:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 cze 2008, 7:33
Posty: 112
GG: 1
Samochód: duży
Lokalizacja: Kraków

Tarczek się nie zmienia..Tachograf to na tyle inteligentna bestia, że sam wykrywa który kierowca prowadzi i podmienia tarczki z automatu...Masakra..kolego bez obrazy ale udaj się ponownie na kwalifikację...


Post Wysłano: 21 sty 2012, 1:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2010, 20:01
Posty: 320
Lokalizacja: Warmińsko=Mazurskie

Cytuj:
Tarczek się nie zmienia..Tachograf to na tyle inteligentna bestia, że sam wykrywa który kierowca prowadzi i podmienia tarczki z automatu...Masakra..kolego bez obrazy ale udaj się ponownie na kwalifikację...
Ja rozumiem, że z twojej strony to czysta ironia wypłynęła, ale uwierz mi tylu takich jak ty tu jest więcej, żeby pomóc i wyjaśnić to śladu nie widać! Ot, taki przywar myślących inaczej, zwłaszcza w Polskim wykonaniu! Trudniej Polakowi coś mądrego napisać, łatwiej skrytykować!

_________________
A;B;C;C+E+ADR...chciało by się więcej, ale nie mam już sił!
CB 6227 Gustaw; SP4HIE


Post Wysłano: 21 sty 2012, 10:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 cze 2008, 7:33
Posty: 112
GG: 1
Samochód: duży
Lokalizacja: Kraków

A co tu pomagać? Czy trzeba być filozofem aby dojść do tego że skoro wkłada się 2 tarczki do tachografu, wypisane na dwie rózne osoby, to przy zmianie szoferów trzeba je zamienić miejscami?
Czy to aż takie skomplikowane?
Ale żeby nie było że jestem zły to napisze otwarcie: Tarczki się zamienia miejscami przy zmianie kierowców,i nie ma tu żadnej zasady o nie otwieraniu tacha ani nic z tych rzeczy!!
A skoro już przy tym jesteśmy to nawet jadąc samemu w KAŻDEJ chwili możesz sie zatrzymać i wyjąć tarczkę aby skontrolować czy dobrze ją wypisałeś lub podliczyć ile masz już wyjechane jeśli nie notujesz na bieżąco i nikt Ci za to łba nie urwie.
Tarczka/karta w drugiej kieszeni NIGDY nie nakreśli jazdy.Dostępne selektory dla drugiego szofera siedzącego z boku to dyspozycja ( kreslona jest w trakcie jazdy),pauza lub inne czynnośći (popularne młotki).
Tyle w temacie..A teraz to najlepiej mieć 28 dni urlopu i żadne ksera itp bo ten kogo była pierwsza tarczka w tachografie ma równo przegięty czas i nic z tym nie zrobisz..


Post Wysłano: 21 sty 2012, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

pozwolę sobie dopisać iż jadąc w podwójnej poza tym że należy przekładać tarczki w trakcie gdy się zmieniacie , należy przede wszystkim pamiętać o operowaniu selektorami !

gdy jedziecie :

Kierowca 1 - prowadzi więc ma automatycznie rejestrowaną "jazdę"
Kierowca 2 - siedzi obok (lub spi nie ważne) ale samochód jest w "ruchu"
selektor ustawimy na "kopertę" KONIECZNIE.

gdy zatrzymujecie się i robicie pauze lub odpoczynek dobowy przestawiamy obywa selektory na "łóżeczko" KONIECZNIE... :)

sytuacja z tachografami cyfrowymi jest o tyle lepsza że tam dzieje się to samo... :shock:
tzn. jak pojazd rusza - Kierowca 2 zostaje automatycznie przełączony na kopert. :wink:

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 22 sty 2012, 1:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2011, 20:02
Posty: 132
GG: 0
Samochód: Peugeot Boxer L3H3/ Audi a4
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
sytuacja z tachografami cyfrowymi jest o tyle lepsza że tam dzieje się to samo...
to rzeczywiście duża różnica i zdecydowanie na lepsze wychodzi ^^

mi w szkółce nic nie mowili że nie wolno wyciągać i zmieniać, mówili jedynie że jak sie tacho otworzy to pozostaje 'ślad' na tarczce po tym otwarciu

jedyne co mówili to że była kiedyś mistrzowska podwójna obsada która miała tacho na jedną tarczke i w kieszeni miał ten który aktualnie jechał a drugi trzymał przy sobie :lol:

_________________
B, BE, C, CE


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: