Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 sty 2012, 12:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2012, 11:26
Posty: 2
GG: 0
Samochód: daf

witam, czy ktos wie dlaczego blokada mostu sie nie wylacza? mam dafa xf 2003 rok, zalczyl kierowca blokade mostu jednak sie nie wylacza


Post Wysłano: 18 sty 2012, 13:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Jesteś pewien że załączona?,czy tylko kontrolka świeci?Miałem to w Scanii,przyczyną było zwarcie przy czujniku w moście.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 05 lut 2012, 14:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324

Trzeba odkręcić pokrywę tego siłownika od załączania blokady z tyły na mości bo pewnie naszło wody zamarzło.


Post Wysłano: 09 lut 2012, 21:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2012, 21:32
Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN

jak by w moście nie rozłączyło blokady to na suchej drodze ukręciło by półośki. Na pewno czujnik żle pokazuje.


Post Wysłano: 09 lut 2012, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Cytuj:
jak by w moście nie rozłączyło blokady to na suchej drodze ukręciło by półośki. Na pewno czujnik żle pokazuje.
Kiedys tez tak myslalem a okazuje sie ze na pusto mozna zrobic kilkaset km (Sc.4) i poszarpie tylko boki opon. Półośki sprawdzone-zadnych oznak, niebylo nawet opiłków w oleju...


Post Wysłano: 10 lut 2012, 15:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

to sprawdz czy blokada trzyma

podnies jedna strone kola lewarkiem i pruboj ruszyc
jak podniesione kolo bedzie sie krecic to znaczy ze blokada nie jest zalaczona
jezeli auto ruszy z lewarka blokada jest zalaczona

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Post Wysłano: 10 lut 2012, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Nie znam auta, które by przetrwało taką patologię.

W Volvach (nie wiem jak w pozostałych markach) blokada mimo tego, że jest klawiszem włączona, automatycznie się rozłącza jeśli jest taka potrzeba (przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół). W scanii w podobnej sytuacji półośki dawno w częściach...
Nie wiem jak do tego ma się Daf, ktoś kto ma takie auto, niech się wypowie.


Post Wysłano: 10 lut 2012, 23:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Cytuj:
Nie znam auta, które by przetrwało taką patologię.
A ja znam az 2
Cytuj:
W scanii w podobnej sytuacji półośki dawno w częściach...
Obydwie maja teraz rocznice wyczynu i nic.
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 12 lut 2012, 12:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Też znam jeden samochód który wytrzymał taka jazdę, po 2 dniach wyłaczył blokadę ojciec, którego zainteresowała świecąca się kontrolka gdy wsiadł do samochodu...

Kierowcy... :roll:


Post Wysłano: 12 lut 2012, 12:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

ALE :!:
Blokada była faktycznie włączona, czy tylko klawisz był przełączony?

Owszem, nie pourywa półosiek nawet przez te dwa dni, bo po prostu blokada zostanie automatycznie rozłączona ( mimo tego, że klawisz będzie ciągle w pozycji "ON").


Post Wysłano: 12 lut 2012, 12:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

U nas to stary Mercedes NG, gdzie blokada była faktycznie włączona. Ponieważ nie ma żadnego komputera, jest tylko włącznik pneumatyczny, który idzie bezpośrednio do mostu, włączając blokadę :)


Post Wysłano: 18 lut 2012, 0:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
witam, czy ktos wie dlaczego blokada mostu sie nie wylacza? mam dafa xf 2003 rok, zalczyl kierowca blokade mostu jednak sie nie wylacza
Kolego może byś naświetlił jak rozwiązałeś u siebie problem z tą blokadą.
Ja jestem świeżo po naprawie dyfra w swoim Dafie, zima ostatnio dopisała, śniegu mnóstwo, ślisko, a więc i blokadę zdarza się załączyć. Blokadę załącza się klawiszem, który poprzez elektrozawór, powietrzem steruje membraną która przesuwa blokadę półośki. Na moście znajduje się czujnik, który monitoruje stan blokady włą/wył. A więc jeśli kontrolka blokady się załączy tzn. iż przesuwka spięła mech. różnicowy. Wyłączając blokadę mostu jest ona rozłączona jeśli kontrolka zgaśnie- proste.
Ja, jadąc autem -zgaszona kontrolka blokady mostu- przy pełnym obciążeniu, na suchej drodze podczas skrętu 90st wydawało mi się że się coś urywa , coś zadzwoniło poszarpało pare razy tylnym mostem. Po analizie wyszło iż most jest spięty i nie działa mech. różnicowy. Klawisz blokady załączał blokadę( bardziej kontrolkę) i ją rozłączał, szarpanie autem przód/tył ( w celu brutalnego rozłączenia mostu ) nic nie dawał. Efekt prac warsztatowych wykazał iż jedno z zębatek satelit się rozleciało i zablokowało mechanizm różnicowy.
Cytuj:
jak by w moście nie rozłączyło blokady to na suchej drodze ukręciło by półośki. Na pewno czujnik żle pokazuje.
140km z pełnym ładunkiem przejechałem 4zakręty ciasne 90st i jedno ciasne rondo 3/4 na sucho i półośki całe - ale to co szarpało autem to rozpacz, na łukach było to nie odczuwalne.
Cytuj:
W Volvach (nie wiem jak w pozostałych markach) blokada mimo tego, że jest klawiszem włączona, automatycznie się rozłącza jeśli jest taka potrzeba (przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół).
A niby skąd Volvo wie iż jest "przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół"- jeśli są one zablokowane i obracają się z tą samą prędkością, a jeśli przednie koła miały by coś do powiedzenia w tej kwestii, to kręcąc fajerą w prawo/lewo by się wyłączała blokada?-bezsens.


Post Wysłano: 18 lut 2012, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
A niby skąd Volvo wie iż jest "przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół"- jeśli są one zablokowane i obracają się z tą samą prędkością, a jeśli przednie koła miały by coś do powiedzenia w tej kwestii, to kręcąc fajerą w prawo/lewo by się wyłączała blokada?-bezsens.
Kręcąc "fajerą" jak to mówisz, wcale nie musisz mieć podłączonych żadnych czujników etc. Robiąc skręt kierownicą, most dostaje dodatkowe obciążenie = natychmiastowa reakcja.
Nie wierzysz?
Zapraszam do mojego wehikułu , przejedziemy się, zobaczymy, możesz go testować jak chcesz.
Dodam, że w starych volvo serii F działa to identycznie. Takie rozwiązania używane są często/gęsto w rolnictwie.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 19 lut 2012, 1:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
Robiąc skręt kierownicą, most dostaje dodatkowe obciążenie = natychmiastowa reakcja.
Nie wierzysz?
Zapraszam do mojego wehikułu , przejedziemy się, zobaczymy, możesz go testować jak chcesz.
Dodam, że w starych volvo serii F działa to identycznie.
Jeździłem Fką, pierwszymi modelami FH i tam były normalne blokady , tzn jak chciałem zblokować most to był zblokowany i już. Może martinfh mylisz jakieś wspomagacze typu ASR z blokadą- albo ja się nie znam :lol:
Cytuj:
Efekt prac warsztatowych wykazał iż jedno z zębatek satelit się rozleciało i zablokowało mechanizm różnicowy.
ObrazekObrazekObrazek
A tak to wyglądało, mechanizm rozleciał się najprawdopodobniej jak ślizgałem się pod górkę na 6tym biegu bez blokady i nagle złapały oba koła, motor zdusiło i tylko wciśnięcie sprzęgła sprawiło iż nie zgasł.


Post Wysłano: 19 lut 2012, 1:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

Cytuj:
Nie znam auta, które by przetrwało taką patologię.

W Volvach (nie wiem jak w pozostałych markach) blokada mimo tego, że jest klawiszem włączona, automatycznie się rozłącza jeśli jest taka potrzeba (przekroczona dopuszczalna prędkość, skręt kół). W scanii w podobnej sytuacji półośki dawno w częściach...
Nie wiem jak do tego ma się Daf, ktoś kto ma takie auto, niech się wypowie.

pierwszy raz slysze ze volvo ma elektronicznie sterowany most chyba jeszcze nie wszystko w VOLVO widzialem moze jakas nowa wersja rocznik 2037

kolega kilka postow wyzej dosc dokladnie opisal dzialanie blokady CZYSTA MECHANIKA a jak sama blokada wyskakuje TO JEST ZLE WYREGULOWANA !!! sama w czasie jazdy moze sie zalaczyc np jak masz zwarcie na zasilaniu elektrozaworu i rozwali most jak w przypadku powyzej inne prawdopodobienstwo to jak poluzuje sie sruba regulacyja wypadnie sworzen widelek na przesowce i widelki nie trzymaja moze sie tez samo zalaczyc

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, 12:53 przez tszpak, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 19 lut 2012, 10:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Martinfh ma trochę racji. Blokada w volvie rozłącza się sama po przekroczeniu 40km/h, ale ruchy kierownicą / skręcanie nie ma żadnego wpływu na nią (poza ryzykiem zerwania mostu oczywiście).

Można ją włączać podczas jazdy, nawet na zakręcie. Komputer i tak załączy ją dopiero w momencie kiedy koła będą się obracać z tą samą prędkością.

A czy to sterowane elektronicznie czy nie, nie wiem. Działa tak jak opisałem, testowane 10tki razy pod wywrtoką :wink: .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 lut 2012, 17:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
Martinfh ma trochę racji. Blokada w volvie rozłącza się sama po przekroczeniu 40km/h, ale ruchy kierownicą / skręcanie nie ma żadnego wpływu na nią (poza ryzykiem zerwania mostu oczywiście).

Można ją włączać podczas jazdy, nawet na zakręcie. Komputer i tak załączy ją dopiero w momencie kiedy koła będą się obracać z tą samą prędkością.

A czy to sterowane elektronicznie czy nie, nie wiem. Działa tak jak opisałem, testowane 10tki razy pod wywrtoką :wink: .
Co do rozłączania po osiągnięciu jakiejś określonej prędkości to żadna sztuka, w Dafie tego nie ma. Klawisz jest na stałe załączony i nie odskakuje, również blokada działa do końca ( coś dla świadomego kierowcy). Blokada działa tak że przesuwka musi się zazębić z frezami na obudowie kosza mech. różnicowego a tam nie ma synchronizatorów , frezy dość grube i dość to pasownie się zazębia. Jeśli załącza ktoś blokadę jadąc w skręcie lub gdy jedno koło stoi a drugie szaleje (obraca się na śliskim) to się blokada nie zazębi gdyż obudowa koła obraca się z inną prędkością niż półośka(przesuwka blokady)- nie ma w tym żadnej elektroniki, tylko czysta mechanika. A więc nie proponowałbym załączać blokady jadąc skręcie (ewentualnie się zatrzymać), a jeśli "boksuje" jedno koło w jeździe na wprost to wystarczy odjąć nogę z gazu wówczas wyrównają się prędkości kół i blokada zaskoczy. Również blokada jeśli jest załączona nie rozłączy się gdy jedziemy w skręcie, chodzi o to aby nie było naprężeń w moście i wówczas sprężyna będzie mogła odsunąć przesuwkę by odłączyć blokadę.


Post Wysłano: 19 lut 2012, 18:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Temat był o blokadzie w dafie, a nie o rozłączającej sie blokadzie w volvie. Niezły burdel sie zrobił.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 lut 2012, 15:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Cytuj:
Martinfh ma trochę racji. Blokada w volvie rozłącza się sama po przekroczeniu 40km/h, ale ruchy kierownicą / skręcanie nie ma żadnego wpływu na nią (poza ryzykiem zerwania mostu oczywiście).

Można ją włączać podczas jazdy, nawet na zakręcie. Komputer i tak załączy ją dopiero w momencie kiedy koła będą się obracać z tą samą prędkością.

A czy to sterowane elektronicznie czy nie, nie wiem. Działa tak jak opisałem, testowane 10tki razy pod wywrtoką :wink: .
Co do rozłączania po osiągnięciu jakiejś określonej prędkości to żadna sztuka, w Dafie tego nie ma. Klawisz jest na stałe załączony i nie odskakuje, również blokada działa do końca ( coś dla świadomego kierowcy). Blokada działa tak że przesuwka musi się zazębić z frezami na obudowie kosza mech. różnicowego a tam nie ma synchronizatorów , frezy dość grube i dość to pasownie się zazębia. Jeśli załącza ktoś blokadę jadąc w skręcie lub gdy jedno koło stoi a drugie szaleje (obraca się na śliskim) to się blokada nie zazębi gdyż obudowa koła obraca się z inną prędkością niż półośka(przesuwka blokady)- nie ma w tym żadnej elektroniki, tylko czysta mechanika. A więc nie proponowałbym załączać blokady jadąc skręcie (ewentualnie się zatrzymać), a jeśli "boksuje" jedno koło w jeździe na wprost to wystarczy odjąć nogę z gazu wówczas wyrównają się prędkości kół i blokada zaskoczy. Również blokada jeśli jest załączona nie rozłączy się gdy jedziemy w skręcie, chodzi o to aby nie było naprężeń w moście i wówczas sprężyna będzie mogła odsunąć przesuwkę by odłączyć blokadę.
Aha...
Ale czy na pewno?
:mrgreen:

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 10 lut 2021, 16:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2019, 15:16
Posty: 110

Czy to możliwe na blokadzie wspolosiowej przejechać ponad 1100km? Z czego 130km zaladowany 24t ? Daf 106 .

Sprawa wygląda tak, że blokady używałem 2 dni temu a na desce nie było żadnej kontrolki. Dzisiaj przy sprzataniu kabiny zauważyłem , że klawisz jest wcisniety.
Dzisiaj na postoju włączam blokadę i również nie pokazuje się żadna kontrolka.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: