Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 sty 2012, 11:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2012, 11:15
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Merc 1722, Volvo FL 614

Jestem nowy na forum, więc na wstępie wszystkich serdecznie chciałbym powitać.

Postanowiłem poprosić Was o pomoc w następującej kwestii.
Moja firma zakupiła pojazd specjalistyczny na podwoziu Volvo FL 614 – na którym zamontowano zbiornik + wysięgnik koszowy.
Pojazd jest używany i pochodzi z importu. Urząd Dozoru Technicznego dopuścił mi zabudowę do użytku, ale dokonując odbioru, urzędnik zapytał mnie czy posiadam zaświadczenie dotyczące typu opon jakie powinienem stosować po tym jak pojazd został wyposażony w zbiornik i wysięgnik????
Przyznam że wcześniej nie zajmowałem się "wagą ciężką", ale zadzwoniłem do rzeczoznawców PZM, następnie do ITD, oraz rozmawiałem z diagnostą który dokonywał przeglądu podwozia – wspomniane osoby nie za bardzo wiedziały o jakim zaświadczeniu mówię…
Do UDT próbowałem się dodzwonić, ale mam za słabe nerwy na rozmowę z tymi ludźmi :?

Stosuję rozmiar opon wskazany przez producenta a zabudowa nie spowodowała przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej określonej dla tej ciężarówki.

Może ktoś wie o czym mówił Pan z Urzędu Dozoru Technicznego, będę wdzięczny za pomoc i ewentualne sugestie gdzie takie zaświadczenie można zdobyć…


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Urząd Dozoru Technicznego dopuścił mi zabudowę do użytku, ale dokonując odbioru, urzędnik zapytał mnie czy posiadam zaświadczenie dotyczące typu opon jakie powinienem stosować po tym jak pojazd został wyposażony w zbiornik i wysięgnik????
jeżeli urządzenie zostało dopuszczone do eksploatacji to mógł Cię równie dobrze zapytać o kolor oczu.
na PW dałem kontakt celem informacji.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

już wiem o co chodzi.

takie zaświadczenie może dotyczyć różnych maszyn.
jeżeli maszyna może pracować bez podpór (nie wszystkie tak mogą), to w tym wypadku producent lub firma montującą urządzenie na podwoziu podaje dokłanie jakie ma być ogumienie.

jeżeli instrukcja dopuszcza maszynę do pracy tylko z rozłożonymi podporami takie zaświadczenie nie jest wymagane.

chodzi o to, że przy pracy na podporach większość obciążenia spoczywa na tych stabilizatorach (tach fachowo nazywają się podpory). natomiast gdy może pracować na samych kołach to ogumienie jest niezwykle istotne.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2012, 11:15
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Merc 1722, Volvo FL 614

Cytuj:
producent lub firma montującą urządzenie na podwoziu podaje dokładnie jakie ma być ogumienie.
I w tym właśnie sęk, podpory nie są wymagane, ale niestety urządzenie było montowane w Niemczech przez firmę której już nie ma, lub zmienili nazwę, w każdym razie nie udało mi się z nimi nawiązać kontaktu...

W każdym razie samo dopuszczenie przez UDT dla mnie jest ok, ale w razie kontroli przez np: ITD lub w razie wypadku, boję się że ktoś mnie o takie zaświadczenie zapyta i może być kucha...

Próbuję ustalić, jak dotąd niestety bezskutecznie, czy w Polsce ktoś może przeprowadzić badanie, pomiary, czy co tam jeszcze trzeba a następnie takie zaświadczenie wydać...


P.S. Dziękuję Cyryl za namiary, skorzystam :D


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

wiele nie dowiesz się od tego inspektora UDT, bo rozmawiałem z nim i wie on o co chodzi - zna przepis prawny, ale jeszcze się z tym nie spotkał w praktyce.

nie masz czego obawiać się pytając o informacje w UDT, bo tak jak wszędzie są tam ludzie nie użyci, ale są też normalni, którzy chetnie udzielają informacji.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

podejrzewam że w twoim wypadku jeśli urządzenie może pracowac bez podpór jest podniesiony wymagany indeks nośności opony


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2012, 11:15
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Merc 1722, Volvo FL 614

Cytuj:
podejrzewam że w twoim wypadku jeśli urządzenie może pracowac bez podpór jest podniesiony wymagany indeks nośności opony
A wiesz może kto może mi określić ten indeks?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Podejrzewam że tylko producent urządzenia, lub ta firma która je montowała.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

pracowałem kiedyś na żurawiu,który był przystosowany do pracy bez podpór...nigdy z tego nie korzystałem...po za tym opony,które były zalecane przez producenta już dawno nie są produkowane...

w takiej sytuacji występujesz oficjalnie do UDT o wyznaczenie typu lub pomoc w ustaleniu charakterystyki zamiennika i nie ma problemu...
inspektor UDT to nie żaden papież...ludzie mający sporadycznie kontakt z UDT mają takie odczucia lecz wbrew pozorom to całkiem przyjazny urząd...

P.S.szczerze powiedziawszy nigdy nie widziałem podnośnika przystosowanego do pracy bez podpór...możesz dac fotkę?jaki to producent wypuścił taki bubel?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sty 2012, 11:15
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Merc 1722, Volvo FL 614

Cytuj:
w takiej sytuacji występujesz oficjalnie do UDT o wyznaczenie typu lub pomoc w ustaleniu charakterystyki zamiennika i nie ma problemu...
Dziękuję za odpowiedź. zamierzałem wystąpić właśnie z takim wnioskiem ale nie byłem pewien do kogo taki wniosek kierować..
Cytuj:
inspektor UDT to nie żaden papież...ludzie mający sporadycznie kontakt z UDT mają takie odczucia lecz wbrew pozorom to całkiem przyjazny urząd...
wiem, wiem... nie generalizuję, widocznie nie miałem szczęścia i wcześniej trafiłem na "ciężki" egzemplarz :-)
Cytuj:
P.S.szczerze powiedziawszy nigdy nie widziałem podnośnika przystosowanego do pracy bez podpór...możesz dać fotkę?jaki to producent wypuścił taki bubel?
Łoj tam, łoj tam zaraz bubel - całkiem porządny i profesjonalny sprzęt :mrgreen: ....
Nie mam fotki ale wygląda mniej więcej tak:

Obrazek

Pozdrawiam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

jak na moje oko(odnoszę się do tego egzemplarza ze zdjęcia) jest niemożliwym to przeciążyć - podejrzewam,że nawet nie ma ogranicznika,a moment wywracający jest obliczony na masę własną nosnika...więc uwaga inspektora odnośnie opon jest nieuzasadniona...
możliwe,że chciał zwrócić twoja uwagę na opony-bo faktycznie to jedyny punkt podparcia...

jeśli nie masz zaleceń/uwag w protokole z odbioru UDT polecam olać takie słowne wytyczne...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: