Cytuj:
Witam
Panowie mam pytanie odnosnie mozliwości wymiany opon na napędowej osi z rozmiaru 295/60/22,5 na 285/60/22,5.
Cytuj:
hmm a moze lepiej wymienić 315/60/22,5?
Kolego napisz o co ci właściwie chodzi. Każda z wyżej wymienionych opon ma inną wysokość. Jeśli chodzi o wytrzymałość opony, to lepiej kopić nowe lub jakieś regenerowane ale z pewnego źródła to nie będzie wystrzałów, drugą metodą jest nie przekraczanie obciążania ośki pow. 11ton.
Wracając do opon 285/
60R22,5 jest niższą oponą, ponieważ te
60 w rozmiarówce opony to procent szerokości. Jeśli zmieniasz szerokość opony to także musisz odpowiednio dobrać profil opony, bo inaczej zwiększą się lub zmniejszą obroty silnika (w całym zakresie) co do prędkości, a najwyraźniej to będzie widoczne przy granicznej prędkości 90km/h gdy obrotomierz będzie pokazywał ciut więcej.
Cytuj:
zmieniałem 295 na 315 i na bliźniaku problemu nie było
Problemu nie ma, da się jeździć,tyle że przy szerokości 295 felga jest cieńsza od 315 o 1cal
Cytuj:
Sa troche slabsze bo 295 maja indeks ladownosci ok 3300kg a 285 ok 3100kg na jedna opone - teoretycznie nie wiele - co wozisz i ile sam wiesz najlepiej.
Tacho wg prawa trzeba od nowa zalegalizowac.
Co do nośności, to bym się najmniej przejmował , byle były dobre opony.
Tacho , przy zmianie rozmiaru opon oczywiście trzeba zalegalizować od nowa , bo na naklejce z legalizacji jest wpisany rozmiar opon z ciągnącej osi.