Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2011, 23:43
Posty: 26
GG: 0
Samochód: VOLVO FL6 10

Witam Was serdecznie w nowym roku :U

Mam problem z moim Volvo i już sam nie wiem co robić. Sprawa niby banalna, przymarzło mi paliwo, letnia ropa :/ Samochód uruchamia się na jakieś 20 sekund i gaśnie. Każda kolejna próba daje coraz krótszy czas działania silnika aż do kompletnej ciszy...

Działania:
- spuściłem całą ropę ze zbiornika
- nalałem świeżego paliwa z dodatkiem denaturatu
- wymieniłem filtry paliwa (zalałem filtry ropą przed zamontowaniem)
- sprawdziłem przepływ przez podstawę filtrów (drożna)
- poodkręcałem kolejno wszystkie nakrętki od rurek paliwowych przy wtryskach i kręciłem rozrusznikiem aby przepompować ewentualne powietrze

i ... DU $^& PA ...!!! :(

Może źle się zabrałem do odpowietrzania?? Sam już nie mam pomysłów :roll:
A może samą pompę się odpowietrza w jakiś sposób??
Podpowiedzcie coś proszę bo szlak mnie trafia już tyle czasu z tym walcze :/

Z góry dzięki za wszelką pomoc,
mAlIbOr


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

zadzwon jak masz problem
+447897936222
nie wiem jaka masz pompke elektryczna czy reczna ???? i jaki typ filtra paliwa pojedynczy czy podwojny ?? bo nie podales rocznika i typu silnika Vin- u tez nie .......

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2011, 23:43
Posty: 26
GG: 0
Samochód: VOLVO FL6 10

Już kiedyś pisałem dlatego nie dublowałem się, jest to stare FL6 10 z początku lat 90' tych. Pompa mechaniczna, podwójne filtry paliwa, nr VIN YB1E5A118PB106829

masz może jakieś wskazówki bądź nawet swoistą instrukcją dla mnie jak poprawnie odpowietrzyć cały ten układ?? Mam go odpowietrzać kręcąc rozrusznikiem czy tą pompką co jest przy pompie??

P.S. - znalazłem fotkę silnika z pompą, daj maila to Ci podeśle jak to wygląda u mnie bo nie mam jak wrzucić tutaj zdjęcia.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

odpowietrza sie reczna pompka popuszczajac odpowietrznik na obudowie filtrow - GORNY - jak juz pozbedziesz sie powietrza to krecisz rozrusznikiem ( najlepiej z 2 osoba ) i popuszczasz przewody na wtryskach w kolejnosci zaplonu jak zamiast piany zacznie leciec ropa to masz szanse odpalic

ps mam nadzieje ze wyjales i przeplukales zaworki bezpowrotne na przewodach paliwowych mogly przymarznac ... !!! przy okazji sprawdz czy masz sprawny podgrzewacz na kolektorze ssacym

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2011, 23:43
Posty: 26
GG: 0
Samochód: VOLVO FL6 10

Jutro bede kombinowal tak jak powiedziales. Dwa pytania, gdzie znajduja sie te zaworki a drugie to czy kolejnosc zaplonu to 1-5-3-6-2-4

P.s. czy dyzo ropy powinno leciec z przewodu w czasie odpowietrzania?

P.s.2 podgrzewacz tez dziala bo silnik sie uruchamia tylko tyle ze zaczyna mu brakowac paliwa po kilku chwilach.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2011, 23:43
Posty: 26
GG: 0
Samochód: VOLVO FL6 10

Problem rozwjazany :U

Jak zwykle najbardziej banalne rozwjazania sa tymi poprawnymi tylko nigdy o nich sie nie mysli na poczatku :/ a najwiekszym wrogiem auta jest jego poprzedni wlasciciel, ktory narobil jakiejs rzezby przy zaworze gaszacym silnik. Sadzilem ze sie poprostu zepsul a okazalo sie ze to wylacznik bezpieczenstwa tzw. STOP byl przypadkowo wcisniety i dlatego permanentnie blokowal zawor. Po wszystkim auto odpalilo idealnie :P


Dziekuje serdecznie za pomoc :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: