Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lut 2011, 17:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2010, 18:34
Posty: 187
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Europa

map&guide Truck Navigator

Map&guide to lider na rynku transportowym w dziedzinie oprogramowania do planowania i kalkulacji zadań przewozowych, dystrybucyjnych, zarówno dla transportu ciężkiego jak i dostawczego. Ponad 50.000 użytkowników w Europie korzysta z tych rozwiązań. W Niemczech i w krajach Beneluxu, map&guide jest absolutnym liderem, a stosowanie rozwiązań jest rekomendowane przez niemieckie Ministerstwo Finansów oraz BGL, Stowarzyszenie Niemieckich Przewoźników Drogowych.

Mosty zbyt wąskie, a tunele za niskie dla ciężarówek? Tego typu pomyłki podczas planowania trasy przejazdu zestawu transportowego kosztują kierowców wiele nerwów, a przewoźników – jeszcze więcej pieniędzy. Na dodatek głos z urządzenia do nawigacji mówi, że trzeba skręcić w lewo, ale nie mamy pewności, że to na pewno ta ulica, o którą chodzi. Tego typu problemy mają rozwiązać najnowsze funkcje, o które zostało poszerzone oprogramowanie map&guide truck navigation firmy Planung Transport Verkehr z niemieckiego Karlsruhe.

Z większości urządzeń nawigacyjnych kierowcy dowiadują, się iż mają w określonym miejscu „skręcić w lewo lub prawo” albo „trzymać się lewej lub prawej strony jezdni”. Dzięki zawartej w najnowszej wersji map&guide truck navigation aplikacji Text2Speech, informacja ma następująca treść: „skręć w lewo w Queen Street”, co jest znacznie bardziej precyzyjnym określeniem. To samo dotyczy dróg poza miastami, np. „skręć w prawo na A8 Monachium-Stuttgart”. Komunikaty głosowe podają teraz również orientacyjne czasy dojazdu do celu.

Wszystkie te funkcje mogą być dostępne w komputerze osobistym lub w pokładowym urządzeniu GPS.

Jeżeli pojazd ma specyficzne cechy, które uniemożliwiają jego wjazd do niektórych miejsc, trasa przejazdu zostanie tak zaplanowana, by omijać mosty, tunele, ulice, czy całe dzielnice, w których poruszanie zestawu transportowego jest zakazane lub po prostu niemożliwe. Wszystko to za sprawą edytora trasy, zawartego w oprogramowaniu w module RoadEditor2RRY. RRY jest typowym modułem z danymi, które mogą być odczytywane przez zwykłe urządzenie nawigacyjne.

W najnowszej wersji oprogramowania jest możliwa integracja indywidualnych danych adresowych z elementami systemu nawigacyjnego. Na przykład POI-Importer (POI – Points of Interest – ważne miejsca, jak urzędy, kina, kawiarnie, muzea itp.) dokonuje konwersji geokodowanych danych adresowych przy użyciu oprogramowania map&guide, dzięki czemu użytkownicy oprogramowania map&guide truck navigation mogą gromadzić i zarządzać danymi adresowymi.
Pozostałe nowe dodatki do oprogramowania zawierają alarmy o przekroczeniu przez ciężarówkę dozwolonych prędkości lub alarmy dla kierowcy o zbliżaniu się do miejsc kontroli radarowej. Nie we wszystkich krajach jest to prawnie dopuszczalne, dlatego ostrzeżenia przed radarami są dostępne dla: Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Andory, Belgii, Finlandii, Włoch, Holandii, Polski, Norwegii, Szwecji i Słowenii.

W tym roku weszła na rynek wersja 6 doskonałego systemu nawigacji GPS jakim jest map&guide Truck Navigator.
System oparty jest na najnowszym materiale mapowym firmy Navteq oraz oprogramowaniu firmy map&guide, w którym wykorzystano wieloletnie doświadczenie firmy dotyczące rozwiązań dla transportu i spedycji. W szczególności należy zwrócić uwagę na fakt, że oprogramowanie może współpracować zarówno z odbiornikiem GPS podłączonym do Notebooka, jak również przy wykorzystaniu PDA.
System jest liderem w oprogramowaniu nawigacyjnym. Posiada w sobie ograniczenia dotyczące samochodów ciężarowych, tj. wysokości wiaduktów, obciążenia maksymalne, drogi jednokierunkowe, wysokości skrajni.

TRUCK NAVIGATOR I FLEET NAVIGATOR
to profesjonalne rozwiązania dla transportu i spedycji. Oprócz klasycznej nawigacji umożliwiają także planowanie trasy przed realizacją zadania transportowego. Podstawowa różnica polega jedynie na tym, że w Truck Navigatorze możemy dodatkowo wykorzystywać zawarte w nim ograniczenia dotyczące przejazdu po drogach, po których dopuszczalne jest poruszanie się pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5t .
Zastosowane rozwiązania w przypadku stosowania PC / Notebooka pozwalają także na zaplanowanie trasy od punktu początkowego do punktu końcowego.
W przypadku zastosowania rozwiązania na Pocket PC/PDA, możemy zainstalować mapy szczegółowe państw oraz przeglądową mapę Europy. Doskonale do takiego rozwiązania nadaje się MIO PDA z GPS - em. - np. MIO P360 lub MIO P560
Bardzo przyjazny interfejs oprogramowania pozwala na intuicyjne działanie i korzystanie z tego rozwiązania.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE :
Pocet PC /PDA > PDA z Microsoft Windows Mobile 5 lub wyższy , minimum 64 MB RAM
(w przypadku instalacji wszystkich map niezbędne min 1GB pamięci )
Odbiornik GPS ( NMEA 0183 wersji 2.0 lu wyższej )

W przypadku instalacji na PC Notebooku możliwość instalacji z systemem operacyjnym Windows XP.
Od nowej wersji 6.0 Truck Navigatora, możliwa będzie instalacja w systemie Windows VISTA.

Cena produktu :359 EURO Netto

Bardzo dobry program oraz mapa - polecam każdemu, wg mojej oceny - Nr 1 spośród wszystkich tego typu map.
Miałem przyjemność testować ;) wersję 5.5 nie zawiodła mnie nigdy. Testy ;) były robione na MIO P550.

W celach informacyjnych
: wyszperał dla Was z netu - ziemalok :)

_________________
Piszę poprawnie po polsku
"... więcej słuchać a mniej mówić---moja mądrość życiowa..."
Uriah Heep - July Morning
Uriah Heep - Sunrise


Post Wysłano: 17 lut 2011, 17:58

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 291
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

a wiesz może gdzie można znaleść linki do najnowszej wersji ? Są może udostępnione gdzieś choćby do wersji 30 dniowej ?


Post Wysłano: 17 lut 2011, 18:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3607
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
a wiesz może gdzie można znaleść linki do najnowszej wersji ?
Na stronach które łamią punkt 1 podpunkt 11 regulaminu :twisted:

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 17 lut 2011, 18:17

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 291
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

czy udostępnienie linku do programu w wersji TRIAL jest piractwem ? nie wydaje mi się :>

Nie chciałem żadnych linków z crackami, witaminkami ani serialami. Zapytałem tylko o wersje 30 dniową a Ty robisz dym.


Post Wysłano: 17 lut 2011, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3607
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Spokojnie, bez nerw, nie było moją intencją robienie Tobie złośliwości, a jeżeli tak to odebrałeś to przepraszam ... chciałem tylko z jednej strony zasugerować nie wprost gdzie takie rzeczy można znaleźć, a z drugiej zapobiec sytuacji żeby pojawiły się pod naszymi postami bezpośrednie linki. Jak rzeczywiście jest jakiś TRIAL to sam chętnie bym skorzystał chociaż nie wydaję mnie się żeby był.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 17 lut 2011, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2010, 18:34
Posty: 187
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Europa

Cytuj:
...... a z drugiej zapobiec sytuacji żeby pojawiły się pod naszymi postami bezpośrednie linki .....
Dzięki Rossi za czujność :) , ale .... netem zaczynałem zabawę z modemem 2.400 - po znajomości ( na centrali tel. ), panie mnie łączyły z Warszawą, zatem domyślasz się, ze nie wstawiłbym tu żadnego głupiego ;) linku.
Cytuj:
Jak rzeczywiście jest jakiś TRIAL
Jest 30 dniowy, można zamówić u producenta :), obecnie testuję wersję 6.0 trial już 3 miesiąc ;).
Nie wiem dlaczego tak się dzieje :( bom tylko niedouczony bidny człowieczek ;), cosik musiałem nichcąco zamieszać w tym systemie Mobile 5.0. Łoj ta joj :oops:

_________________
Piszę poprawnie po polsku
"... więcej słuchać a mniej mówić---moja mądrość życiowa..."
Uriah Heep - July Morning
Uriah Heep - Sunrise


Post Wysłano: 17 lut 2011, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3607
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Ziemalok o Ciebie to akurat byłem spokojny :D

Wracając do meritum ... jak ten program sobie radzi w naszym pięknym kraju Polską zwanym, bo w zachodniej Europie znając producenta tego programu podejrzewam, że problemów nie ma.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 17 lut 2011, 19:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2010, 18:34
Posty: 187
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Europa

Cytuj:
Wracając do meritum ... jak ten program sobie radzi w naszym pięknym kraju Polską zwanym
I w tym momencie zaskoczę Ciebie, przykro mi to napisać ( aż mi wstyd :oops: ) - nie wiem , bardzo mało jeżdżę po kraju i nie używam żadnych programów jeśli już jadę. Wolę papier i zazwyczaj testuję sobie AutoMapę ( zawsze cieplutka wersję ).

Natomiast jeżeli chodzi o Europę Zachodnią to - jak napisałem wyżej - Nr 1
Chociaż z przyzwyczajenia bardzo często włączam sobie TomToma, niekiedy AutoMapę, ot jakoś tak ciężko się przestawić.
Generalnie to wygląda tak : włączam Navigatora M&G wytyczam trasę , sprawdzam, na mapie i jadę , po jakimś czasie przechodzę sobie na TomToma.
Chociaż ostatnio dla porównania pracują dwa programy jednocześnie. Może to wydawać się śmieszne, lecz jak można się cokolwiek dowiedzieć i potem pisać o tym jeżeli się tego nie przetestuje dokładnie ?
Na GOC-Locku - Tomek lub AM czasami iGO Primo ( nie mogę się do niego przyzwyczaić, ale jest świetny ), natomiast na Pockecie PC MIO P550 Navigator .
Moje dotychczasowe uwagi ??? Praktycznie to parę razy pojechałem jak mi kazał Navigator M&G nie posłuchałem Tomka i dobrze zrobiłem.
Faktycznie lepiej radzi sobie Navigator. Bardzo dobrze wytycza trasę dla ciężarówek. Jednak proszę sobie nie myśleć, że ja jadę zdany na urządzenia do Nawigacji , nie zawsze pod ręka jest Mapa papierowa w celu wprowadzania korekt do jazdy. Przed wyjazdem sprawdzam sobie jak nawi mnie chce poprowadzić, i potem nanoszę dodatkowych kilka czasem kilkanaście punktów przez które JA chcę jechać, po tym jak sprawdzę mapę. Tak właśnie wygląda nasza współpraca - Nawigacja + JA + Mapy papierowe ;).
Sie rozpisałem, ale to chyba z nudów bo cały dzień dzisiaj przestałem na Zweidorfer Holz, jutro załadunek i w necie będę w weekend.

Pozdrawiam

_________________
Piszę poprawnie po polsku
"... więcej słuchać a mniej mówić---moja mądrość życiowa..."
Uriah Heep - July Morning
Uriah Heep - Sunrise


Post Wysłano: 17 lut 2011, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Ziemalok, miałeś może do czynienia z Sygic Fleet Truck? Wiesz może jak to się spisuje?


Post Wysłano: 17 lut 2011, 23:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2010, 18:34
Posty: 187
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Europa

Nie nie testowałem tej mapy, ale jak zjadę mogę sprawdzić jaki to "wynalazek".
Generalnie nie ma się co rozdrabniać, sporo tego przetestowałem i na dzień dzisiejszy mam już pewne ustalone typy z których warto korzystać.
Coraz więcej się najprzeróżniejszych map ukazuje na rynku, ale zawsze będą "liderzy", i ja takie programy używam do pomocy ;).
Zresztą co by nie powiedzieć każdy ma swoje przyzwyczajenia i dyskusji nad mapami będzie toczyć się tysiące.
Moim zdaniem - najlepsza mapa dla kierowcy ciężarówki to taka która :

- szybko łapie "fixa"
- posiada asystenta ruchu,
- jest dokładna, ma zaznaczone strefy przemysłowe ( łącznie z ich nazwami - to jest bardzo ważne ),
- posiada dobrze rozbudowany zestaw punktów POI,
- szybko i dobrze wytycza możliwie najlepszą trasę dla pojazdu ciężarowego,
- ma możliwość korygowania wytyczonej trasy poprzez dodanie kilku-kilkunastu punktów przelotowych,
- hmmmm...... iiiiiii no nie wiem co by tu jeszcze wymienić ( pustka w głowie ) :roll: :roll:

Pozdrawiam

_________________
Piszę poprawnie po polsku
"... więcej słuchać a mniej mówić---moja mądrość życiowa..."
Uriah Heep - July Morning
Uriah Heep - Sunrise


Post Wysłano: 17 lut 2011, 23:42

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 291
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

Cytuj:
Spokojnie, bez nerw, nie było moją intencją robienie Tobie złośliwości, a jeżeli tak to odebrałeś to przepraszam ... chciałem tylko z jednej strony zasugerować nie wprost gdzie takie rzeczy można znaleźć, a z drugiej zapobiec sytuacji żeby pojawiły się pod naszymi postami bezpośrednie linki. Jak rzeczywiście jest jakiś TRIAL to sam chętnie bym skorzystał chociaż nie wydaję mnie się żeby był.

ach. Przepraszam, że tak zareagowałem ale musiałem błędnie ziinterprotwać Twoją wcześniejszą wypowiedź. :( Mam nadzieję, że nie weźmiesz mi tego za złe :)


PS
ziemalok w jaki sposób można sobie zamówić tego TRIALA M&G Truck Navigator 6.0 i jakie wydanie mapy tam jest ? :)


Post Wysłano: 30 mar 2011, 12:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 maja 2010, 7:45
Posty: 1
GG: 0
Samochód: volvo

Cytuj:
Nie nie testowałem tej mapy, ale jak zjadę mogę sprawdzić jaki to "wynalazek".
Generalnie nie ma się co rozdrabniać, sporo tego przetestowałem i na dzień dzisiejszy mam już pewne ustalone typy z których warto korzystać.
Coraz więcej się najprzeróżniejszych map ukazuje na rynku, ale zawsze będą "liderzy", i ja takie programy używam do pomocy ;).
Zresztą co by nie powiedzieć każdy ma swoje przyzwyczajenia i dyskusji nad mapami będzie toczyć się tysiące.
Moim zdaniem - najlepsza mapa dla kierowcy ciężarówki to taka która :

- szybko łapie "fixa"
- posiada asystenta ruchu,
- jest dokładna, ma zaznaczone strefy przemysłowe ( łącznie z ich nazwami - to jest bardzo ważne ),
- posiada dobrze rozbudowany zestaw punktów POI,
- szybko i dobrze wytycza możliwie najlepszą trasę dla pojazdu ciężarowego,
- ma możliwość korygowania wytyczonej trasy poprzez dodanie kilku-kilkunastu punktów przelotowych,
- hmmmm...... iiiiiii no nie wiem co by tu jeszcze wymienić ( pustka w głowie ) :roll: :roll:

Pozdrawiam
No to podpowiedz jeszcze, jakie nawigacje najlepiej spełniają te warunki.
Powiem szczerze, że nie jestem dobry w komputerach, bo jestem kierowcą ciężarówki, a nie informatykiem. Nie potrafię zrobić wielu rzeczy na PC, które dla innych są czynnościami banalnymi, a bardzo zależy mi na tym, żeby mieć dobrą nawigację, bo to moje narzędzie pracy. Dodam, że chętnie zapłacę za dobry sprzęt i dobre mapy. Jasne, że nie lubię niepotrzebnie wyrzucać pieniędzy, ale jak coś jest warte swojej ceny i dobrze mi służy, nie jestem skąpy. Więc podpowiedzcie mi proszę, bez rad żeby przekopać się przez dotychczasowe posty, jaką nawigację, mapę kupić. Dodam, że 90% mojej pracy spędzam za granicą i jestem, nie do końca szczęśliwym, posiadaczem Garmina 660 z dożywotnią aktualizacją.
Pozdrawiam. Krzysztof.


Post Wysłano: 24 lis 2011, 12:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Czy ktoś potrafi to zainstalować na nawigacji z mapą całej europy? Instalator MG TN 5.5 ma w opcjach albo mało szczegółową mapę całej Europy albo jedynie szczegółowe mapy ale tylko jednego kraju. Natomiast MG TN 6.5 którego posiadam nie ma możliwości instalacji na WinCE.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 25 lis 2011, 15:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Ziemalok a korzystałeś kiedyś z TT Truck?


Post Wysłano: 25 lis 2011, 15:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3316
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Ziemalok a korzystałeś kiedyś z TT Truck?
Nie jestem nim, ale wtrącę swoje 3 grosze..
Jeżeli swędzą Cię pieniądze to możesz sobie to wykupić.
Moim zdaniem nie opłaca się. Na zachodzie masz dobrze oznakowane zakazy i nakazy, a w PL wiadomo - trzeba używać nadprzyrodzonych mocy (np tak jak ja, gdy przejeżdżam zestawem 4,15m pod wiaduktem 3,7m).

Moim zdaniem - po prostu finansowo się to nie opłaca. Mapy TT są same w sobie dobre i bez dodatku dla ciężarówek...


Post Wysłano: 11 gru 2011, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2010, 18:34
Posty: 187
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Europa

Witam :)

[quote=:"Pazdz"]Ziemalok a korzystałeś kiedyś z TT Truck?[/quote]


Nie nie korzystałem, ale... ale .... ;) miałem tą przyjemność instalować na kilku oryginalnych urządzeniach TT. Jednak nie sprawdzałem jak to się sprawuje.
Jak wyżej napisał dies_nefastus - zgadzam się z tym, chyba "wyczuł mnie " ;).

Wersja dla osobówek w 90% spełnia moje wymogi, niemniej jak coś jest nie tak, to ja jako Homo Sapiens staram się nad tym panować i w razie "W" w odpowiednim momencie zareagować w sposób właściwy. Zawsze polegam na oznakowaniu dróg, swojej intuicji oraz mapach papierowych. Nawigacja jest jako techniczna pomoc w końcówce dojazdu.
Resztę odpowiedzi patrz post napisany przez - dies_nefastus - widać że zna temat i wie o czym pisze.

Pozdrawiam

_________________
Piszę poprawnie po polsku
"... więcej słuchać a mniej mówić---moja mądrość życiowa..."
Uriah Heep - July Morning
Uriah Heep - Sunrise


Post Wysłano: 27 gru 2011, 12:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 kwie 2008, 23:08
Posty: 8
GG: 0

Na grupach binarnych pojawił się:

Map&Guide TruckNavigator 7.0 dla PC
oraz
Map&Guide TruckNavigator 7.0 dla PDA.

Oba releasy bez cracka, bez seriala - pozostaje "mrożenie".


Post Wysłano: 25 sty 2012, 12:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2009, 10:13
Posty: 76
Samochód: MB Actros 1846 BLUETEC5 2011
Lokalizacja: South Poland

Czy ktoś testował wersje 7.0?
Teraz nazywa sie ona PTV TruckNaviagator - nazwe map&guide wcieło.
Tylko dlaczego...?
Ma kilka zmian, miedzy innymi poprawiony interfejs graficzny..
No ale, na standardowych ustawieniach prowadzić bardzo okrężnie..
Tam gdzie 5.5 wyliczyła 70km to 7.0 wyliczyła 240km.. :shock:

Wydaje mi się jakby 5.5 prowadziła lepiej, ale ma stare mapy..

Co do reszty nawigacji
AutoMapa nie nadaje się na dlugie trasy ciezarowka po europie, pokazuje takie glupoty ze szok. Za to jest super w europejskich miastach, gdy szukamy dojazdu do firmy.
Navigator 9 Truck, odwrotnie. Wyznacza dokładnie tak jak powinien na długich trasach ale w mieście się gubi i można się dzięku niemu nieźle zamotać..

Po testuje jeszcze 5.5 i 7.0
Najgorsze jest dla mnie to ze nie działają pod Windows CE, nie bede kupował PDA z WM, a z laptopem to wiadomo, nie za bardzo może byc otwarty podczas jazdy. No chyba ze to netbook i ma mniej niz 10"

_________________
sonixsonixsonixsonix truck driver


Post Wysłano: 05 lut 2012, 9:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 paź 2010, 18:34
Posty: 187
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Europa

Witam Panowie :D :) :lol:

W celach informacyjnych postanowiłem napisać parę słów, może jak zwykle trochę więcej aleeeeeee ........... ;)

Dałem sobie spokój z testowaniem Map&Guide oraz innych tym podobnych produktów. Praktycznie na rynku przybywa coraz więcej różnego rodzaju map rożnych firm. Stwierdziłem, że szkoda mojego czasu. Staram się mieć zawsze najnowsze produkty ( jak czas na to pozwoli ) czytać - mapy. Dla mnie najważniejszym jest by mapy z których korzystam były jak najbardziej aktualne.

Po wielu ( tak już mogę spokojnie powiedzieć ) latach "zabawy" z nawigacjami oraz mapami "elektronicznymi" doszedłem do wniosku , że jak dla mnie ( tu kwestia pewnych przyzwyczajeń ) wystarczy następujący komplet:

1. W laptopie zainstalowane:

- Zawsze najświeższa wersja AutoMapy EU
- Najnowsza wersja Map&Guide

2. Na " małym urządzeniu ( w moim przypadku GOCLEVER ) " :

- TomTom - wersja dla osobowych,
- iGo Primo
- AutoMapa

Po otrzymaniu adresu za/lub wyładunku, ( z przyzwyczajenia ) uruchamiam TomToma :
- wbijam adres ( kod pocztowy ) itd.

Jeżeli jest jakiś problem ( czasami tak bywa ) np . źle podany adres , nie ma takiej ulicy, przekręcona nazwa lub jakieś inne przyczyny, to........
Otwieram laptopa, uruchamiam AutoMapę i zaczynam na niej szukać adresu . Najpierw poprzez wpisanie kodu lub nazwy miasta , ulicy itd. Jeżeli okazuje się, że jest problem to :
W rejon gdzie mam dojechać zaczynam szukanie ulicy poprzez powiększenie danego rejonu ( na laptopie ponieważ ekran większy - lepiej widać ), szukam podobnych nazw ulic biorąc pod uwagę , że mogła nastąpić pomyłka bo takie błędy najczęściej się zdarzają.
Poszukiwania zaczynam zawsze w strefach przemysłowych. Jak ustawić kolory oraz oznaczenia takich tref opisałem i pokazałem w innym temacie. Najczęściej jest tak, że znajduję adres , który mnie interesuje ( ooooo dziwo - właśnie na AutoMapie ) w tym miejscu stawia, punkt końcowy. Zawszę potrafię ustalić miejsce swego postoju ( nie mam z tym problemów ). Następnie w tym miejscu ustawiam start i klikam na wyliczenie trasy. Analizuję wytyczoną trasę sprawdzając czy po drodze ( generalnie chodzi tu o miasta ) nie ma torów ( problem z wiaduktami ). Jeżeli takowe są patrzę na plan miasta i szukam alternatywnych przejazdów ( objazdów) i staram się je zapamiętać. Po dokonaniu tych ustaleń, na małym urządzeni w TomTom-ie ustala punkt do którego mam dojechać. Program wytycza mi trasę, analizuję ją z tym co widzę na ekranie laptopa. Wnoszę ewentualne poprawki. I jazda do celu. Jeżeli zdarzy się tak, że ( zawsze zwracam uwagę na znaki - wiadomo nie znam miejscowości ) po drodze jest ograniczenie wysokości omijam je i w tm momencie włącza się u mnie "czwarty zmysł" tzw. intuicja oraz zapamiętany plan miasta ( jestem wzrokowcem i mam bardzo dobrą "pamięć fotograficzną" ). Staram się zawsze wiedzieć i umieć ustalić kierunki stron świata ( północ, południe , wschód, zachód ). Taki nawyk bardzo często pozwala ukierunkować jazdę do celu. Nigdy do końca nie wierzę programowi z którego korzystam w czasie jazdy, staram się by mu pomóc bo to człowiek ( kierowca ) ma myśleć . Program obojętnie jaki by nie był - jest TYLKO programem, który został napisany przez innego człowieka. Zawsze może i powinien mieć błędy oraz błędne wyliczenia, po to by móc go ulepszać i by mogły wychodzić nowe o wyższych numerach wersje. Najważniejsze w tym wszystkim jest to by same mapy danego programu były jak najbardziej aktualne. Na to zawsze radzę zwracać uwagę.
Według mnie ( to jest TYLKO moje prywatne zdanie ) każdy może napisać tutaj wiele słów ( demokracja ;) ), na dzień dzisiejszy AutoMapa jako pomoc do ustalenia miejsca - jest - naprawdę jednym z czołowych map. jeżeli chodzi o wytyczenie trasy sklasyfikowałbym ją w środku wszystkich innych podobnych programów.

Po co tyle słów napisałem ??????????
By skończyć wiele niepotrzebnych dyskusji oraz tematów. By te słowa trafiły do młodszych kierowców oraz do tych co zaczynają "przygodę z elektronicznymi pomocnikami", w skrócie opisałem jak praktycznie korzystać z takiego dobrodziejstwa jakim jest Laptop oraz mapa ( jaka by nie była ) na małym urządzeniu. Myślę, że nie ma co tutaj dyskutować , o Navigator Truck M&G w wersji 1,2,3,4,5,6,7,8 czy innych tym podobnych programach. Człowiek jako istota rozumna powinien nad tym panować i myśleć oraz umieć dedukować , planować itd. Wszystkie mapy są po to by ułatwić życie kierowcy, by nie tracił zbyt wiele czasu i szybko trafił do celu lub pod wskazany adres.
Kiedyś gdy nie było "elektronicznych map" jeździło się na papierowych, kupowało się plany miast, stawało po parę razy pytało o drogę i jakoś się dojeżdżało. Fakt czasu traciło się więcej, zatem teraz cieszmy się i nauczmy się korzystać z takich dodatków jak wszelkiego rodzaju urządzenia oraz programy. Pamiętajmy również i o tym, że każdy program posiada taką opcję jak : PRZEZ lub VIA lub inna nazwa. Nauczmy się z tego korzystać jak planujemy swoją trasę. Nigdy nie polegajcie na tym co program Wam wyliczył ( to jet TYLKO propozycja ) . To wy macie nad tym panować.
Koniec - kropka.

Pozdrawiam i sooory za zbyt długi wywód dziadka ;)

_________________
Piszę poprawnie po polsku
"... więcej słuchać a mniej mówić---moja mądrość życiowa..."
Uriah Heep - July Morning
Uriah Heep - Sunrise


Post Wysłano: 18 lut 2012, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1328
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Skorzystam z okazji ponieważ wyczytałem z twojego posta, że korzystasz z TOM TOM-a, to może podpowiesz mi, czy jest możliwość ustawienia w nim więcej niż jednego miejsca przelotowego. Jeśli to ma jakieś znaczenie to mam TT GO 720.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: