Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Kolego kiepski co ty bredzisz?? Tak jak kolega wczesniej pisal nie ma zaciskow hamulcowych bez samoregulacji i koniec! Temat jest wyczerpany! A jesli twoje trzeba doregulowywac to masz uszkodzone zaciski. A jesli sa po regeneracji to oddaj je temu co robil i niech sobie sam podregulowuje.
Osobna sprawa to hamulce bebnowe. Sa dźwignie rozpieraka z samoregulacja oraz bez. Zwykle te bez samoregulacji sa duzo tansze.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co do :grzechotek" to z reguły wyrabia się tam ślimak od regulacji przez to przeskakuje zębatka i "poluzowuje się" grzechotka tak to niby wygląda aw rzeczywistości przeskakuje zębatka i dlatego taka regulacja wystarcza na 3-5 dni czasem w ekstremalnych warunkach wystarczy paro krotnie wcisnąć hamulec i odnowa regulować grzechotki :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

"grzechotke" mozna rowniez nazwac nastawnikiem luzu ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Bijecie piane, jak może byc regulacja w tarczach.Z samej budowy wynika że jest to technicznie niemożliwe.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

co jest technicznie niemozliwe??


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5997
Samochód: Volvo FH

Czemu Ty się Nyta tak pultasz? Nie możesz sie wypowiedzieć normalnie, tylko cwaniakować?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Ponieważ klocki hamulcowe są proste jak konstrukcja cepa i dodanie tam regulacji byłoby zbednym i kosztownym wysiłkiem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Bijecie piane, jak może byc regulacja w tarczach.Z samej budowy wynika że jest to technicznie niemożliwe.
To sobie rozkręć pierwszy lepszy zacisk hamulcowy Lucasa czy Knorra to zobaczysz że jest samoregulacja. W Lucasie jest taki jakby bolec na dźwigience która wypycha tłoczki, jak za daleko się wychyla ta dźwigienka to ten bolec trafia na zębatke a ta zebatka obracając się wysuwa dalej tłoczki na zewnątrz zacisku.

Poza tym poluzuj tłoczki na sprawnym zacisku i naciśnij paro krotnie hamulec to zobaczysz że zostanie automatycznie skasowany luz na klockach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Ale tam się nie ma co zepsuc.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

glaca aby zakończyć twoją bezsensowną dyskusje zamieszczam fragment opisu działania samo regulacji hamulców tarczowych firmy Lucas

Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Czemu Ty się Nyta tak pultasz? Nie możesz sie wypowiedzieć normalnie, tylko cwaniakować?
Ja sie nic nie pultam, tylko denerwuje mnie gdy ktos mysli ze wszystkie rozumy pozjadal a opowiada glupoty.

kolego glaca co powiesz na to??


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

uwazasz ze jestes madrzejszy od inzynierow z MAN??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Może mu chodzi o osobówki hahah :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

O.K. biorę na klate, myślałem że temat jest o regulacji ręcznej i kasowaniu luzów kluczem na tarczach.Jeśli byłem w błędzie to twoje posty są w porządku i bez zarzutu, po prostu człowiek czasami ma zajawkę i nie kojarzy.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ale w tym temacie sie śmietnik zrobił

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Wazne jest to ze potrafisz sie przyznac do bledu. Pozdr


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Cytuj:
... aby mówię jak to wygląda w przypadku naszych samochodów :wink:
czytaj: tak, wiem że mogą być uszkodzone mówię tylko, że muszę sam je podciągać
Cytuj:
To ja mówię że mają uszkodzone grzechotki.
No dokładnie :wink:
Cytuj:
Cytuj:
Ja rozumiem, nie mam doświadczenia, aby mówię jak to wygląda w przypadku naszych samochodów :wink:
Nie dociera do ciebie ze masz skopaną samoregulacje w tych zaciskach :?:
Tak, dociera mówię, że mogą być uszkodzone ;)
Cytuj:
Kolego kiepski co ty bredzisz?? Tak jak kolega wczesniej pisal nie ma zaciskow hamulcowych bez samoregulacji i koniec! Temat jest wyczerpany! A jesli twoje trzeba doregulowywac to masz uszkodzone zaciski. A jesli sa po regeneracji to oddaj je temu co robil i niech sobie sam podregulowuje.
OK, OK ale nie krzycz już :wink: Jak już pisałem, nie mamy doświadczenia z hamulcami tarczowymi (nigdy wcześniej nie mieliśmy samochodu ciężarowego z hamulcami tarczowymi, L2000 kopiliśmy niedawno) a, że regulacja wydawała się prosta, to myśleliśmy, że "tak ma być" :wink:

Przedstawiłem starszemu to co piszecie i mówi, że Man będzie jeździł aż skończą się klocki po czym idzie do regeneracji, aby było "jak ma być" czyli aby działała samoregulacja.

Zrozumcie, że znajomy ma też L2000 i tłumaczył nam jak je podciągać. Wszystko się zgadzało, więc nie widzieliśmy w tym problemu, że trzeba je podciągać ręcznie.
Okej, nie miałem racji, i przepraszam za moje teorie już wiem jak ma być ;)


Nigdy w tym Manie nie podciagalem okladzin i hamulce z tylu zawsze zyleta raz poszla membrana. Tylko przod to szajs bo jest na tarcze i klocki. Jak sprawdzic czy samoregulacja w zacisku z przodu jest dobra. Pisze Ja , ktory zaczal ten temat.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cofnij do oporu tłoczki za pomocą regulacji, naciśnij kilkakrotnie na pedał hamulca jeśli tłoczki się wysuną automatyczna regulacja działa :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Jesli uwazasz ze hamulce tarczowe kiepsko dzialaja a tyl bebny sa "zyleta" to prawdopodobnie cos nie bangla z przodu. Najprostrzym rozwiazaniem jest podjechac na OSKP i sprawdzic sily hamowania na poszczegolnych kolach. Wtedy bedziesz wiedzial czy cos jest nie halo czy tylko ci sie wydaje. Poza tym hamulce tarczowe nie skladaja sie tylko z tarczy, zacisku i klocka. Warto przyjrzec sie silownikom hamulcowym, pomierzyc cisnienie itp.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja tam kiedyś miałem okazje takim bolidem jeździć 8.163 tyle że miał tarcze przód i tył i hamulce prawie tak skuteczne jak w osobówce :D

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: