Autor
Wiadomość

Silowniki byly sprawdzane sa dobre. Najwieksze dziadostwo to te zaciski z przodu.Swoja droga kupilem szajsowate klocki i tarcze.


Sprawdzalem sile hamowania przodu na rolkach na OSKP lewe kolo wynik 5,7 do 6,1 prawe kolo wynik 10,15. Czyli lewe znacznie za slobo hamuje. Co innego jakby prawe i lewe mialo po okolo 6 to sila hamowania mniej wiecej rowna a tu za duza roznica miedzy lewym i prawym i wtym jest problem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W tym masz problem że masz zardzewiałą tarcze co wskazuje na to że klocki nie dociskają z odpowiednia siłą do tarczy albo zjechane klocki albo skopany docisk. Poza tym sprawdzałeś grubość tarczy?.
Lub masz założone za miękkie klocki i się sypią zamiast hamować

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Podczas jazdy na drodze zadnego sciagania i odczucie dobrego dzialania hamulcy. Te wyniki wykazuja rolki na stacji po calkowitym wcisnieciu pedalu do oporu. Sprawdzalem na dwoch roznych stacjach po cztery razy na kazdej i ten sam wynik. Czyli zregenerowac lewy zacisk. Wymienic tarcze i klocki lewe i prawe. Tylko jakie kupic te tarcze i jakie klock. Czy sa jakies rozne twardosci i gatunki tarcz i klockow. Zawsze kupowalem wedlug nr WIN. Jakiego producenta sa dobre.


I drugi problem przy tym samym aucie. Pekaja opony tuz przy felgach na bocznych scianach. Pekniecia dlugosci 10-20cm 1cm od felgi wzdluz felgi naokolo. Opony byly nowe rozmiar prawidlowy auto nigdy nie przeladowane w ruchu mieszanym. Bieznik dobry zostalo go 70%.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

To ja mam takie pytanko.
Man F2000 26-464 przód tarcze 2 tylne mosty na bębnach, zwolnica plus resor.
Podczas hamowania wręcz wyrywa kierownicę z rąk. Ściąga na lewo dość mocno.
Hamulce dobrze biorą ale dopiero jak się pedał hamulca wciśnie do końca prawie.
Zrobione są nowe bębny, nowe grzechotki z samoregulacja (jakiś tam oryginał, działają dobrze), nowe okładziny itp. Czy to wina zaworu że hamulce dobrze łapią dopiero przy mocnym naciśnięciu hamulca? Czy ma to związek z niesprawnym ABS? Dlaczego przód ściąga na lewo?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

VeRay tak na 90% masz skopany zacisk i po otworzeniu zacisku nie zdziwiłbym się że środku jest jeden wielki gnój, te zaciski w F2000 Lucasa to totalne nie porozumienie po jakimś czasie dostaje się woda do środka i robi totalne spustoszenie jak nie tłoczki zacierają się na prowadnicy to łożyskowanie tej dźwigienki którą pcha siłownik szlak trafia takie łożyska igiełkowe w plastykowym koszyku. Miałem podobny problem wymieniłem zacisk i problem ustał.
Dlatego pewnie po paru latach produkcji w TGA wycofali się z tych zacisków i montują Knorra zaciski

Co do klocków to na pierwsze wyposażenie fabryka zakłada Textary
To nie jeździj po krawężnikach lub wada fabryczna opon, taką wadę miały goodyear naczepowe pękała tak samo przy obręczy felgi :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Nie jezdze po kraweznikach. Opony pekaja od srodka i od zewnatrz szczegolnie przod i mam wlasnie wszedzie goodyear. Raz nawet zrobila sie bula na bierzniki od czola opony i wybila galke w ukl. kier. A Lewe kolo jezdzilo chocby mialo kamien w bierzniku. Jakie sa dobre opony 215 75r17,5 124/126m lub mocniejsze ale nie goodyear.


I zaznacze jeszcze ze te przody pekaly zawsze przy feldze i przez 3 kolejne wymiany zawsze bralem goodyear i zawsze to samo. Jakie tarcze do klockow textar i o jakiej twardosci maja byc jedne i drugie.


Man . Z tym syfem w zacisku i dostawaniem sie wody masz 100% racji. Te zaciski to dno. Ciezko wybrac nowy zacisk. Ja na razie regenerowalem stare .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z tego co widzę to tarcze FEBI sa w przystępnej cenie potem ciut droższe BREMBO a najdroższe Textar po siedem stówek.
Jedne klocki mogą być twardsze drugie miększe ale niema takiego odpowiednika dla tarczy. Czy tarcza długo wytrzyma zależy w pewnym stopniu od klocków a najbardziej z jakiego żeliwa została odlana a to wie jedynie producent tarczy. Najlepiej zapytać sprzedawcy jakie tarcze najlepiej schodzą i niema reklamacji a nie sugerować się najniższą ceną

VeRay ściągnij zaślepkę od śruby regulacyjnej lub pewniejsza metoda jak masz nowszy model zacisku w którym siłownik jest przykręcony bezpośrednio do zacisku, odkręć siłownik od zacisku i zobacz czy w środku niema śladu wody lub rdzy pomieszanej z smarem.
Czasami wystarczy pokręcić śrubą regulacyjną jeśli stawia opór i nie idzie kręcić to na pewno jest skopany zacisk

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
To ja mam takie pytanko.
Man F2000 26-464 przód tarcze 2 tylne mosty na bębnach, zwolnica plus resor.
Podczas hamowania wręcz wyrywa kierownicę z rąk. Ściąga na lewo dość mocno.
Hamulce dobrze biorą ale dopiero jak się pedał hamulca wciśnie do końca prawie.
Zrobione są nowe bębny, nowe grzechotki z samoregulacja (jakiś tam oryginał, działają dobrze), nowe okładziny itp. Czy to wina zaworu że hamulce dobrze łapią dopiero przy mocnym naciśnięciu hamulca? Czy ma to związek z niesprawnym ABS? Dlaczego przód ściąga na lewo?
Mam dokładnie to samo nie dość że jest duże opóźnienie to przy mocnym depnięciu na pedał hamulca ucieka mi na lewo auto próbowałem to regulować ale nic to nie dało chyba regeneracja mnie czeka :wink:
Nie ma to jak w f 90 wszystko na bębnach i 0 problemów a heble ostre jak brzytwa :wink:

_________________
MAN


No wlasnie. Bebny to bebny. A klocuszki tarczki powinny byc w osobowych.Zawsze przody w l2000 byly liche a szczegolnie zaciski.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
No wlasnie. Bebny to bebny. A klocuszki tarczki powinny byc w osobowych.Zawsze przody w l2000 byly liche a szczegolnie zaciski.
Chłopie wsiądź w sprawny samochód ciężarowy z hamulcami tarczowymi to zobaczysz różnice w hamowaniu na plus dla hamulców tarczowych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Dlatego nowe Many maja przod i tyl tarcze. Mi tu chodzi o stare zlomki. Zawsze hamulce tarczowe sa sprawniejsze ale wymagaja wiekszej dbalosci a bebny dluzej wytrzymuja ale hamulce nie sa tak skuteczne.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Dzięki za rady Panowie.
Auto stoi na razie więc jest czas się za to zabrać.
A co z tym opóźnieniem hamowania? Da się to jakoś wyregulować?

Cytuj:
Chłopie wsiądź w sprawny samochód ciężarowy z hamulcami tarczowymi to zobaczysz różnice w hamowaniu na plus dla hamulców tarczowych
Potwierdzam. VOLVO FH 12 na tarczach i nie ma mocnych. Osobowe się może schować :mrgreen:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podobnie miałem u siebie w F2000 z tym opóźnieniem gdy podłączyłem naczepę wystarczyło lekko nacisnąć hamulec żeby zaczął hamować bez naczepy trzeba było mocniej dusić na hamulec. Widocznie zawór daje pierw powietrze na naczepę/przyczepę żeby ta pierwsza hamowała

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

a mierzyles cisnienie w przednich siłownikach hamulcowych??


Jezeli chodzi o Mana L2000 to mierzylem. Jest maks.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Co to oznacza max ? Max jest tak szeroko objętą miarą jak piz**. :shock: Nie chciał bym sie spotkać z tym autem w którym ty wymienisz te klocki na drodze :oops:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: