Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 mar 2012, 23:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lut 2012, 19:16
Posty: 20
GG: 0
Samochód: magnum 385/440

Witam chciałbym przedstawic moj problem z renault magnum i prosic o pomoc. Dzisiaj kierowca jechał i silnik nagle zaczął nierówno chodzic i kopcic na niebiesko. Znalazłem serwis oddalony o 50 km i kazałem kierowcy tam zjechac na diagnostyke komputerem (swieciła sie pomaranczowa kontrolka z zygzakiem) i jakies 10 km przed warsztatem zaczął wyzucac olej z wlewu! dolał olej odpalił i zaczeło cos stukac w silniku! dodam ze jest to 2001 r jeszcze E2. Z góry dziekuje za podpwiedz.


Post Wysłano: 09 mar 2012, 23:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Oj chyba silnik wystawił kopyto skoro zaczął palić olej a kompresja poszła do miski olejowej i na dodatek zaczęło coś stukać być może korbowód. Bez ściągnięcia miski olejowej nie dowiesz się co stuka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 mar 2012, 1:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Nie wesoła sprawa kolega man już powiedział jakie są możliwe skutki, Teraz albo remont silnika, lub poszukiwania jakiegoś sprawnego. Pozdrawiam Łukasz

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 10 mar 2012, 8:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Może dziurę w tłoku wypaliło. Najprościej ściągnąć miskę i zobaczyć od dołu co się stało.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 10 mar 2012, 10:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lut 2012, 19:16
Posty: 20
GG: 0
Samochód: magnum 385/440

mi sie tez wydaje ze to bedzie od wtrysku dziura w tłoku wypalona i cisnienie poszło dołem i wypluło przez wlew... :(


Post Wysłano: 10 mar 2012, 17:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

prawdę mówiąć tłoki są żeliwno aluminiowe zatem bardziej odporne na wypalenia tak mi się wydaje. Stawiam na zatarte pierścienie i kompresje w układzie korbowym silnika.Czy przed tym zdarzeniem nie było problemu z przegrzewającym się silnikiem lub wręcz zagotowaniem ????


Post Wysłano: 10 mar 2012, 17:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
prawdę mówiąć tłoki są żeliwno aluminiowe
ciekawa teoria zawsze zdawało mi się że tłok jest stopem aluminim i krzemu tak w skrócie, a wracając do tematu prawie na pewno jest to dziura w denku tłoka i sądząc po objawach trzeba rozebrać silniczek i robić remont.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 mar 2012, 19:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lut 2012, 19:16
Posty: 20
GG: 0
Samochód: magnum 385/440

powiem szczerze ze był troszke zagrzany ale czy przegrzany to nie wiem mianowicie 2 tygodnie predzej szczeliła uszczelka pod glowiczka kompresora i walił płynem gdzie tylko sie dało (pneumatyka, olej, filtr powietrza) i przez to sie grzał ale kierowca dolewał płynu tylko ze gasił silnik i wydaje mi sie ze przez to mogły złapac pierscienie. wszystko zrobione auto zrobiło ok 500- 600 km i stało sie to co sie stało... :(


Post Wysłano: 10 mar 2012, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lut 2012, 19:16
Posty: 20
GG: 0
Samochód: magnum 385/440

wydaje mi sie tez ze mogł pojsc zawór na jednym z cylindrów i tłok po nim bił i zrobiła sie dziura i od tego cisnienie poszło w dół... i by sie to zgadzało z nierowna praca i kopceniem na niebiesko...


Post Wysłano: 10 mar 2012, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

do zzx
Masz racje ale nie do końca.
Tradycyjny tłok jest stopem aluminium z czyms tam lub nie natomiast w silnikach macka zastosowano kompromis polegający na dwuczęsciowym tłoku ( tu mogę wysunąc teorię bo do końca nie jestem pewień być może aby wyeliminować przepalenia - wypalenia )Polega to na tym ze tłok skałda sie z dwóch elementów- częsci górnej żeliwnej w której osadzone są pierścienie tłokowe oraz dolnej aluminiowej nazwijmy ją prowadnicą. Oba te elemęty zespolone połaczone są wachliwie ze sobą za pomocą sworznia tłokowego.Po złorzeniu wygląda to jak tradycyjny tłok jednakrze jest żeliwno aluminiowy.
Zatem nie jest to teoria tylko fakt.
A co do auta wychodzi ze problem jest złorzony bo występowało kilka awari po sobie w krótkim czasie ,
przegrzewanie niewiadomo na jaką skalę jazda z płynem w oleju , ubytki płynu wywalenie oleju no i najpoważniejsze jak dla mnie stuki w silniku.

Jesli chodzi o wywalanie oleju miałem 2 razy przypadek wywalenia oleju przez etecha miarką oleju kiedy zimą zamarzła odma od silnika.
Co do stukania to możliwości wiele panewki korb wału sworznie a nawet rozrząd.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: