KRAZ auto na polskim rynku już prawie zapomniane, już go zobaczyć to tylko w wojsku lub bardzo rzadko na drodze ale to jak jakiś Ukrainiec używa go jako TIR-a. Jeszcze u nas go stosują w kopalniach odkrywkowych, ale już i tak to rzadkość. Fabryka nadal istnieje ale to już holding company ,,AVTOKRAZ'' i jest produkowany na kraje byłego związku radzieckiego. Produkowany jest jako wywrotka, ciągnik siodłowy, samochód skrzyniowy oraz jako pojazd specjalistyczny.
FOTKI KRAZ
Kabina pojazdów KRAZ jest w pojazdach przeważnie kabina krótka ale występuje opcja kabiny sypialnej a do transportu międzynarodowego jest tez możliwość podwyższenia dachu.
Pojazdy tej marki są bardzo prosta konstrukcja jak i wszystkie marki byłego związku radzieckiego.
Oferowany jest w układach jezdnych od 4x2, do 8x4. Silniki to rosyjski YAMZ o mocach 240, 300 i 330 koni mechanicznych, skrzynia biegów to 8 biegów do przodu i 1 do tyłu.
Jest jeszcze taki KRA3 silnik koledz z Krakowa włożyli z czołgu i dołożyli dwie turbiny z super MA3A a tu na mecie zawsze mają coś do roboty koledzy z OSP
A tak po zatym to niczym sie nia różnią od siebie nowy model i stary jedno jest pewne są to samochody z plasteliny i daja sobie niezle radę, zero potrzeb servisowych byle WAHA była
Ostatnio zmieniony 20 gru 2005, 16:19 przez Big-u, łącznie zmieniany 1 raz.
Ludzie Ukraińcy używają ten pojazd do każdego zadania i dlatego ma tyle wersji i to podczyciwy truck tylko niestety bardzo ciężki.
[ Dodano: Sro, 21.12.2005, 17:12 ]
Kilka fotek kraza ciągników.
SPODOBAŁA MI SIĘ TA MARKA !!!
--------------------------- Po pierwsze pisanie dużymi literami oznacza Krzyk-proszę nie krzyczeć po drugie proszę napisać żródło skąd pochodzą zdjęcia KRAZA
Moderator AREK
[ Dodano: Wto, 27.12.2005, 15:47 ]
Fotki pochodza z firm zajmójących się sprzedażą KRAZ-ów w rosji i z stronki producęta
Podczas zlotu pojazdów militarnych "Operacja Południe 2003" w Bielsku- Białej miałem okazję przejechać się takim krazem na pace (jestem na drugim zdjęciu). Wrażenia niesamowite.
Ja też pamiętam jak mój ojciec miał Krazy wywrotki Pamiętam że była to fura nie do zdarcia. I 15000 cm3 pod maska i V8 - robi wrażenie tak samo jak spalanie 100/100 w ciągniku balastowym Kraz
U mnie nad Jeziorem Żywieckim jest żwirownia,która używa Krazów 256 jako wozideł technologicznych.Ładują na nie ze 20 ton pospóły,potem jazda ok.1 km w błocie,czasem po osie do żwirowni,wyładunek i tak całymi dniami.I Krazy znoszą bez problemów taką eksploatację,ani metra drogi po asfalcie.Najbardziej podoba mi się silnik Kraza,klasyczny V8 wzorowany na starych amerykańskich silnikach,kręci się powoli i jest niezniszczalny.
Krazy dlatego znikły z naszych dróg z wyjątkiem pojedynczych egzemplarzy ponieważ mają 275 cm szerokości i po 1989 roku
nie można już ich było normalnie rejestrować.
35l/100km to on pali po asfalcie i jak się nie przekracza 50km/h, a w terenie to faktycznie 80-90l/100km, chociaż Tatra wcale nie pali mniej. W ciężkim terenie to już się raczej powinno liczyć na motogodziny. Ostatnio byłem świadkiem jak na żwirowni niedaleko mojego domu Kraz 256 wjechał do takiego błota, że zakrylo mu mosty. Kierowca włączył reduktor, jedynkę i powoli wyjechał z tego. Oczywiście na skrzyni miał z 15t. pospóły. To niewiarygodne co te auta potrafią i ile są w stanie wytrzymać.
no niestety coś za coś wezcie pod uwage że obecnie cięzko znaleźć tanie dobre w teren auto.......a co do łomotu nie wydaje mi sie żeby było głośniej niż w starze 200+przyczepa autosan podjeżdżającym pod stromą górke załadowanym cegłami :D:D:D:D:D
ja osobiście w tatrze widze 3 wady przy czym jedna jest do wyeliminowania :słabe grzanie brak synchronizacji i hałas własnie ten hałas cięzko zlikwidować słyszałem że ludzie wytłumiają jakoś okolice tunelu ja jeżdziłem niewytłumionym 200 i fakt jest faktem że po 6h człowiek słyszał tylko wrooooooooooo :D:D jak sie przesiadłem na kamaza to oaza ciszy :D:D:D
pozostaje jeżdzić bez cb radia w tzw ochronnikach (takie wielkie słuchawki z gąbka co używają np do młotów pneumatycznych żeby nie ogłuchnąc )idiotycznie to wygląda ale ja jakiś czas tak robiłem bo mnie ten łomot do k...cy doprowadzał
ja sie teraz nie orientuje jaka jest dobra terenowa wywrotka.......Iveco eurotrakker niby ma 6x6 ale słyszałem że tak sobie to radzi w terenie ..........no ale napewno nic zachodniego 6x6 nie kupi sie za cenę tatry..........
bo ten 255 ma w danych technicznych podane że może bodajrze holować przyczepe do 64 ton czy jakoś tak także załadowana ciężarówka z naczepą (żeby nikt sie nie czepiał że pisze TIR )ważaca 40 ton to żadne obciązenie.......
mnie tylko zawsze zastanawiało dlaczego firma kraz nie produkowała 255 w wersji wywrotki ........to jest dopiero pojazd przy którym tatra 815 sie chowa :D:D wiem bo widziałem w akcji......
ukraińcy to wszystko z tym 255 robią hakowce ciągniki marnują to autko na drogach :D:D
Produkują je w mieście Kremieńczug na Ukrainie. W nowych Krazach właściwie oprócz kabiny niewiele zmodernizowali. W podstawowych wersjach układ napędowy jest taki sam. Trudno żeby w XXIw. robić jeszcze kabinę na drewnianym szkielecie.
Z tego co wiem KRAZÓW jeszcze używają firmy zajmujące się wydobyciem nafty i gazu Grupa Naft-Gaz Wołomin ma jeszcze na skłdzie z 30 takich maszyn i PNiG Jasło też duzo posiada tych maszyn Tylko KRAZ zabudowany jest całkem inaczej Poszukuje narazie jego foty ale jakos mi to nie wychodzi:D Może ktoś ma?
Może ktoś z Was mógłby podzielić się zdjęciami Kraza 255B (ten na kołach balonowych) w wersji używanej przez nasze wojsko? Szczególnie interesują mnie oznaczenia, tzn numer namalowany na drzwiach, informacja o szerokości zestawu malowana na zderzaku przednim. Fajnie byłoby, gdyby znalazła się fotka tyłu pojazdu.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 15 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę