Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Strona 5 z 15 [ Posty: 287 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 715 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 mar 2012, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 gru 2008, 16:28
Posty: 74
Samochód: Duży
Lokalizacja: Kalisz

Cytuj:
... zawrze ...
Cytuj:
... tatem ...
:roll:
Można wiedzieć na ile masz kaganiec ustawiony??

_________________
W życiu piękne są tylko chwile...


Post Wysłano: 28 mar 2012, 8:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Sory za ortografie. 2x w tygodniu przejezdzam 19, jak wyjezdzam z kraju i jak wracam. Co do naczepki to nam sie podoba, wiadomo ze z nowka bylo by lepiej ale na razie nie stac nas na nowa.

Dzieki za foto W123. Konkretny masz ten aparat jak widzialem xD


Post Wysłano: 28 mar 2012, 18:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2012, 9:38
Posty: 5
GG: 11338130
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Łuków [LLU]

Lulek Lulek :)
Nic się nie odzywa żeby z nim w trasę jechać :) Auto jak widać konkretne. A Michał jak dobrze widziałem to pod domem to tt-ka stała pomarańczowa?


Post Wysłano: 28 mar 2012, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 paź 2010, 20:55
Posty: 133
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Cytuj:
Zgadza się-naczepa przy tej maszynie wygląda trochę biednie i jakby nie z tej epoki :wink:


Zapewne chłodnia super by się prezentowała :)

_________________
INTERCOOLER


Post Wysłano: 28 mar 2012, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 mar 2009, 22:42
Posty: 10
GG: 7074486
Samochód: Scania
Lokalizacja: Łuków

Ta czerwono-żółta Kronka (?) co z czerwonych Actrosem lata by pasowała do niego .

Najlepiej dobrany zestaw u was to ten złoty Actros z Kaessbohrer-em. Cudo :D
Pozdrawiam


Post Wysłano: 29 mar 2012, 8:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Cytuj:
Lulek Lulek :)
Nic się nie odzywa żeby z nim w trasę jechać :) Auto jak widać konkretne. A Michał jak dobrze widziałem to pod domem to tt-ka stała pomarańczowa?
Bo nie mam już gg i dlatego sie nie odzywam. Nie TT a 350Z.
Cytuj:
Zapewne chłodnia super by się prezentowała :)


I nie móc spać po nocach? Dziekuje nie trzeba :)
Cytuj:
Najlepiej dobrany zestaw u was to ten złoty Actros z Kaessbohrer-em. Cudo :D
Pozdrawiam
Jak sie zamawia naczepe strikte pod dany ciągnik to jest git, ale jak narazie mamy 3 naczepy więcej to nie bedziemy do tego specjanie dokupywać. A naczepka ma 3 lata więc dobrze jest ;) polski TRAILIS.


Post Wysłano: 29 mar 2012, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2007, 10:29
Posty: 878
GG: 5761457
Samochód: Actros 4141
Lokalizacja: Nysa

Zaczął tirować to i gg się pozbył :D Fajnie się prezentuje Mesiek, czekam na więcej fotek :wink:


Post Wysłano: 09 kwie 2012, 13:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 gru 2008, 16:28
Posty: 74
Samochód: Duży
Lokalizacja: Kalisz

A powiesz wkońcu jak ma kaganiec ustawiony?? Z tego co słyszałem to na 85 i jestem ciekawy czy to prawda, bo tak się chwalą tym spalaniem a przy takiej prędkości to się nie dziwię :)

_________________
W życiu piękne są tylko chwile...


Post Wysłano: 09 kwie 2012, 15:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Cytuj:
A powiesz wkońcu jak ma kaganiec ustawiony?? Z tego co słyszałem to na 85 i jestem ciekawy czy to prawda, bo tak się chwalą tym spalaniem a przy takiej prędkości to się nie dziwię :)
Zależy jaki tryb skrzyni wybierasz, są 2: A i A economy. Na A leci 90 km/h a na A economy odcina mu na 85 km/h. Ja jeżdżę zazwyczaj na A bo jak masz ten tryb eco to tylko puścisz gaz i zaraz wyrzuca ci na luz :evil: mnie to wkurza i nie moge z tym jeździć.

Może ktoś wie na czym polega ta jego ekonomika przy wyrzucaniu na luz? (nawet na cząstkowym spalaniu gdy toczy sie na biegu pokazuje że nic nie pali a na luzie coś tam zawsze pokazuje że spala) bo dla mnie nie ma w tym nic ekonomicznego a jeszcze skrzynia dostaje po dupie bo non stop przerzuca na luz.

Jak narazie auto nie przekracza mi 30l. Zazwyczaj wychodzi 29l, przy raczej ciężkich tonażach. W jedną średnio 18t a w drugą 24t. Teraz bedzie cieżko w jedną i drugą stronę to ciekawe ile opędzluje.


Post Wysłano: 09 kwie 2012, 17:58

Chodzi o to, że przy skrzyni na luzie, możesz się toczyć dłużej, niż przy zapiętym biegu. Skrzynia ma pewnie swoje smarowanie i tak, więc nie ma możliwości jej uszkodzenia, a ktoś mądrze policzył, że lepiej dłużej się toczyć trochę paląc, niż dłużej jechać z zapiętym biegiem spalając dużą ilość paliwa, a potem stosunkowo szybko się zatrzymać, nie paląc nic.

Tutaj wychodzi chyba jednak nie dostosowanie pojazdu do naszych warunków, gdzie rzeczywiście, jadąc na autostradzie dojeżdżając chociażby do bramek możemy zaoszczędzić sporą ilość paliwa, to latając po naszych drogach gdzie często musimy hamować, rozpędzać się, to rozwiązanie może irytować. Chociaż pewnie jakaś oszczędność się pokaże.


Post Wysłano: 10 kwie 2012, 11:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 gru 2008, 16:28
Posty: 74
Samochód: Duży
Lokalizacja: Kalisz

No i taka odpowiedź mnie zadowala :D
Każda marka ma jakiś swój patent na bycie ECO. Także musisz się przyzwyczaić ;)
Udanej eksploatacji tego Robura ;P

_________________
W życiu piękne są tylko chwile...


Post Wysłano: 13 kwie 2012, 17:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Cytuj:
Chodzi o to, że przy skrzyni na luzie, możesz się toczyć dłużej, niż przy zapiętym biegu. Skrzynia ma pewnie swoje smarowanie i tak, więc nie ma możliwości jej uszkodzenia, a ktoś mądrze policzył, że lepiej dłużej się toczyć trochę paląc, niż dłużej jechać z zapiętym biegiem spalając dużą ilość paliwa, a potem stosunkowo szybko się zatrzymać, nie paląc nic.
Sprzeczne treści dwóch grup jajogłowych. uważam, ze ta różnica w długości toczenia na biegu wcale nie jest taka duża w porównaniu do toczenia się na "luzie" i wartości te sięgają kilku %, toteż toczenie na biegu przy całkowitym odcięciu dopływu paliwa jest korzystniejsze.

Poza tym jeśli np auto zjeżdża z lekkiego wzniesienia, to wtedy puszcza się gaz by samochód nie przyspieszał. Jeśli wtedy skrzynia przeżuci na luz, to żeby auto nie przyspieszało na pewno odzywają się hamulce... Jak wiemy hamulec silnikowy nie działa na luzie, to zapewne w grę wchodzą albo zwykłe hamulce albo jakieś turbinowo-olejowe (nie wiem jak je fachowo nazwać) w tylnym moście. Oba rozwiązania generują większe koszty serwisowania pojazdu, także oszczędność na paliwie zostawi się w serwisie.

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Post Wysłano: 13 kwie 2012, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Ty chyba właśnie utworzyłeś kolejną, tym razem jedno osobową grupę jajogłowych / jajogłowego.

Jeśli auto z góry przyspiesza, są na to inne sposoby niż używanie hamulca zasadniczego, może robur włącza sam bieg, co by nie przyspieszało, może i do tego załącza jakiś hamulec silnikowy, w ostateczności jakiś hamulec turbinowo - olejowy ( :mrgreen: ).
Głupia ta twoja teorie i już.

Idąc twoim tokiem rozumowania, nie opłaca się kupować auta z retarderem, bo on waży np 100kg, i co z tego że zaoszczędzi hamulce, kiedy nawożenie dodatkowych 100kg poszło paliwo.

Bądź pewien, że stado inżynierów tworząc Robura opierało się na konkretnych danych, wyliczeniach, symulacjach itp, Ty swoje teorie opierasz tylko na swoim "widzi mi sie", które po zwrocie "hamulece turbinowo-olejowe", mało ma wspólnego z cięzkimi samochodami.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 kwie 2012, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Gdyby wyrzucanie na luz nie przynosiło korzyści to po chuj w I-Shiftach (nie wszystkich) jest ten sam system w trybie Eco+? Lecisz na tempomacie i samochód poczuje, że ma trochę lżej i od razu wyrzuca na luz i nie tracisz w ogóle prędkości. Można też ustawić margines zwiększania prędkości. Po jego przekroczeniu pojazd hamuje samoczynnie hamulcem silnikowym do zadanej prędkości. Kierowca kiedyś sprawdzał ten system i wg wskazań na komputerze wychodzi mniejsze spalanie.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 14 kwie 2012, 19:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Panie matkojebco, myślałem że ludzie tu są na tyle inteligentni, ze zrozumieją iż chodzi mi o RETARDER HYDRODYNAMICZNY, ale jak widać myliłem się...

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Post Wysłano: 23 kwie 2012, 19:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2009, 9:26
Posty: 641
Samochód: Man TGA XXL 18.430,Peugot Boxer 2.2

Do czego służy ten klawisz po prawej stronie obrotomierza . Chodzi mi o ten z ikoną kabiny. Czuje on nie jest czasem od otwierania maski

_________________
Pilnie sprzedam zbiornik 250l aluminiowy seryjny od mana .
Zainteresowanych proszę o kontakt pw w celu dogadania się.


Post Wysłano: 23 kwie 2012, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2010, 9:55
Posty: 44
Samochód: Niebieskie Volvo
Lokalizacja: Reda

Cytuj:
Do czego służy ten klawisz po prawej stronie obrotomierza . Chodzi mi o ten z ikoną kabiny. Czuje on nie jest czasem od otwierania maski
Kolego, to jest klawisz do podnoszenia kabiny.
Klikasz sobie na niego i pod maską masz pilota i podnosisz kabinę elektrycznie.


Post Wysłano: 24 kwie 2012, 7:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2009, 9:26
Posty: 641
Samochód: Man TGA XXL 18.430,Peugot Boxer 2.2

Dzięki Denek za informacje ten pilot pewnie wygląda podobnie jak ten od sterowania poduszkami tylko wersja minimalistyczna :P

_________________
Pilnie sprzedam zbiornik 250l aluminiowy seryjny od mana .
Zainteresowanych proszę o kontakt pw w celu dogadania się.


Post Wysłano: 24 kwie 2012, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2008, 15:56
Posty: 189
GG: 11914484

Z tego co wiem to ten pilot jest podluzny i posiada przelacznik, jak z jednej strony nacisniesz to sie kabina podnosi, jak z drugiej nacisniesz to sie opuszcza :)


Post Wysłano: 06 maja 2012, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2009, 9:26
Posty: 641
Samochód: Man TGA XXL 18.430,Peugot Boxer 2.2

Jak auto się sprawuje , były jakieś awarie do tego czasu.

_________________
Pilnie sprzedam zbiornik 250l aluminiowy seryjny od mana .
Zainteresowanych proszę o kontakt pw w celu dogadania się.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 5 z 15 [ Posty: 287 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 715 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: