Witam,
Chciałbym Was spytać jaki inny sposób połączenia zbiorników paliwa jest możliwy poza połączeniem ich za pomocą węża przelewowego od spodu? Ta opcja nie wchodzi w grę. Jeździ się po kopalniach i w trudnych warunkach wąż mógłby ulec zerwaniu, rozerwaniu.
Pozdrawiam
leoTir
Chyba raczej nie ma innego sposobu. mógłbyś pokombinować nad jakąś metalową rurką lun też zwykłą winklówką która zadziałała by jako osłona dla oryginalnego przewodu:D
Dowiedziałem się, że Renówki a i przypuszczam, że inne marki też moją połączenie od góry, gdzie z obu zbiorników idą przewody do łącznika, który to przekazuje paliwo dalej.
W obu zbiornikach zamontowane są wtedy smoki. Ale to rozwiązanie ma wady w postaci zapowietrzania układu.
Czy ktoś może to potwierdzić?
pozd
Leotir
Dowiedziałem się, że Renówki a i przypuszczam, że inne marki też moją połączenie od góry, gdzie z obu zbiorników idą przewody do łącznika, który to przekazuje paliwo dalej.
W obu zbiornikach zamontowane są wtedy smoki. Ale to rozwiązanie ma wady w postaci zapowietrzania układu.
Czy ktoś może to potwierdzić?
pozd
Leotir
Tak, vovlo ma takie rozwiązanie ale wtedy jest odpowietrznik z tego ci widziałem
mozesz sobie podciągnąć rurki do góry pod rame po czym nainasz rure wstawiasz pompke i przepompowywujesz paliwo z jednego do drugiego zbiornika wstawiając klawisz na konsoli. Jest to jakieś rozwiazanie chociaz troche czarodziejskie
łączysz zbiornik główny z zbiornikiem rezerwowym 1 przewodem , zbiornik rezerwowy ma odpowietrzenie zbiornik główny nie, paliwo w 1 kolejności idzie z zbiornik rezerwowego
i przelewa się do głównego gdy się tam skończy i zostanie powietrze schodzi ci paliwo
z zbiornik głównego, takie rozwiązanie widuje w scaniach ,
rozwiązanie stosowane w renówkach volvach charakteryzuje się wysoką awaryjnością,
dlatego często przy bakach montowane są kurki "do ręcznego" sterownia przepływu paliwa.
Z tego co wiem nie wolno już łączyć zbiorników od spodu.
_________________ Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych
Nowy Sącz i okolice - Zapraszam DPTacho.pl
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
Z tego co wiem nie wolno już łączyć zbiorników od spodu.
Toż ciekawostka musisz udać się do fabryki MANa i im to powiedzieć żeby nie łączyli zbiorników od spodu
Co do połączenia od góry robiłem to tak w czterech samochodach bierzesz dwa smoki na połączeniu z smokiem zakładasz zawory kulowe od hydrauliki które odporne są na ropę po jednym na zasilanie i powrót. Oba zbiorniki łączysz trójnikami a z tych trójników wyprowadzasz zasilanie na silnik
Z tym łączeniem to faktycznie coś jest na rzeczy. znalazłem stronę gdzie proponują rozwiązanie łączenia zbiorników od góry i też podają informację, że w Unii zaczynają krzywo patrzeć na łączenie od dołu. Pytanie czy jest na to jakiś przepis, rozporządzenie?
A masz może jakieś zdjęcia takich połączeń? Jeśli tak to porosiłbym na priv.
pozd
leoTir
Witam, mam 2 zbiorniki połączone wg scaniowskiego systemu i jest problem bo gdy zamykam odpowietrznik w glownym zbiorniku ze smokiem to przeciska mi paliwo do prawego zbiornika,potrafi w caigu godziny jazdy przecisnac ok 100 litrów. oprócz tego jak otwieram zbiornik ten glowny to jest w nim cisnienie, od czego to? smok nowy...
Rejestracja:11 maja 2010, 21:32 Posty: 56
GG: 4015060
Samochód: Magnum 480 DXI
a ja właśnie w mojej magnumce chce odłożyc jeden baniak bo chcę założyc hydraulike i nie wiem czy są jakieś oryginalne zawory badz zaślepki ,bo nie chcę tak bezsensownie odcinac instalscji bo kto wie czy nie wróci kocioł jeszcze na swoje miejsce
Które kórki? Chodzi ci o "krany" na zasilaniu paliwem.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 8 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę