Cytuj:
Chwalą sobie bardzo. Poukładana praca, dobre pieniążki (niestety nie wiem ile, ale na pewno więcej niż 1500 zł w PKS-ie
).
Aktualne wiadomości
Byłem na rozmowie o Pracę w
Polskim
Busie ......
Kiedyśtam się dziwiłem, że nie chcą przyjmować Kierowców z W-wy
Teraz już wiem dlaczego
Aby uniknąć płacenia pracownikom (Kierowcom) tzw. Delegacji, to zatrudniają Kierowców z całej Polski (głównie) z miast i okolic przystanków pośrednich pomiędzy W-wą , a przystankiem docelowym.
Dowcip polega na tym, że Kierowca (aby nie przekroczyć godzin pracy) wsiada na przystanku pośrednim i jedzie do Warszamy lub gdzieśtam w polsce i po krótkim odpoczynku wraca następnym kursem do "domu".
Jest tylko kilka tras, gdzie musi być obowiązkowe nocowanie w Hotelu.
Zarobki dla pełnoetatowego Kierowcy, to 2000.oo do 2800.oo (netto).
Oglądałem "grafiki" kilku Kierowców i przeważnie jest to nie więcej niż 6-7 godzin dziennie plus ewentualny "dyżur".
Miesięcznie
około 130 godzin za kierownicą.
Autobusy mają "kaganiec" na 99km/h.
Oficjalnie nie zatrudniają wogóle nowych Kierowców, ale prawda jest taka, że co jakiś czas ktoś sam odchodzi (z uwagi na zarobki) lub zostaje zwolniony DYSCYPLINARNIE
Na jego miejsce wchodzi ktoś, kto pracował dla
"P.B." na umowę-zlecenie....
W tym momencie "umowa zlecenie" jest traktowana jako okres próbny
(Ostatnio) Kilku Kierowców straciło pracę za zabranie klienta BEZ BILETU
Klient oczywiście zapłacił Kierowcy i myślał, że wszystko jest OK! , ale później okazało się, że jakoś wyszło, że został zabrany, a Kierowca wylany.
Po prostu Pasażer ma sam sobie kupić bilet przez Internet lub w Upoważnionym Biurze Podróży lub
"P.B." .
Bilety za 1 zł są do kupienia na 90 dni przed podróżą
Jednakże prawie nikt prywatnie takiego biletu nie kupi, ponieważ jest ich TYLKO 5 sztuk na każdy kurs
No i przeważnie są zarezerwowane przez "stałych pasażerów"
Rozmawiałem z jednym Gościem, który brał udział w sprowadzaniu Autobusów od Producenta (wraz ze szkoleniem technicznym).....
Wersja którą zakupili do Polski, to jest wersja "najtańsza"
Dlatego nie ma wielu bajerów.
Kabina Kierowcy jest pod podłogą zasadniczego pokładu podróżnego.
Obok Kierowcy są dwa miejsca np. dla zmiennika oraz trzy za plecami (służbowe lub dla Inwalidy - nawet na wózku inwalidzkim).