Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 28 sty 2011, 15:49

Cytuj:
do tego zamieszał mi mój ojciec tym że można jezdzić cały czas na łuzku....tak mu tłumaczyli na uzupełnieniu kursu...że ponoć inspekcji to wystarczy i nie bedą sie czepiać....
Nie można i tyle. Przecież podczas załadunku nie masz przerwy ani odpoczynku, tylko pracujesz więc musisz włączyć "młoteczki".


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 28 sty 2011, 17:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Tata gdy jeździł autem na tarczki również jeździł z tachografem ustawionym na łóżko - miał wiele kontroli i nigdy do niczego się nikt nie przyczepił jeśli chodzi o tacho.

Być może się mylę, ale aby takie coś było "dozwolone" trzeba mieć elektroniczne tacho (nie mylić z cyfrowym) które gdy samochód ruszy automatycznie przestawi sobie w pamięci rodzaj czynności jaką wykonuje kierowca.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 28 sty 2011, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2007, 15:52
Posty: 223
GG: 0
Samochód: Rudy 102
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Cytuj:
Cytuj:
do tego zamieszał mi mój ojciec tym że można jezdzić cały czas na łuzku....tak mu tłumaczyli na uzupełnieniu kursu...że ponoć inspekcji to wystarczy i nie bedą sie czepiać....
Nie można i tyle. Przecież podczas załadunku nie masz przerwy ani odpoczynku, tylko pracujesz więc musisz włączyć "młoteczki".
A co mam zaznaczyc jak np podstawiłem sie pod rampe i nic nie robie??

_________________
[B+E] [C] [C+E]


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 28 sty 2011, 20:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2010, 16:03
Posty: 226
GG: 11516920
Samochód: DAF CF 440 Euro 6 Space Cab
Lokalizacja: Starzyny [SZA]

Cytuj:
Cytuj:
do tego zamieszał mi mój ojciec tym że można jezdzić cały czas na łuzku....tak mu tłumaczyli na uzupełnieniu kursu...że ponoć inspekcji to wystarczy i nie bedą sie czepiać...
Można jeździć cały czas na "łóżku" nikt się do tego nie przyczepi. Oczywiście mowa tu o otwieranym analogu nie szufladzie. Wiadomo, że przy załadunku te parę minut musisz dać na "młoteczki", żeby było widoczne, że był zał/rozł.
Ojciec jak jeździł na analogu tak robił i nikt się nie przyczepił nigdy.
Po za tym jak robiłem 2 lata temu kurs na przewóz rzeczy, gościu też tak tłumaczył.

_________________
Nie ma lipy, same dęby!
DAF XF 105 Super Space Cab - nie ma większego.
Lubię Actrosy... Wyprzedzać pod górę :mrgreen:


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 28 sty 2011, 20:29

Cytuj:
Nie można i tyle. Przecież podczas załadunku nie masz przerwy ani odpoczynku, tylko pracujesz więc musisz włączyć "młoteczki".
A co mam zaznaczyc jak np podstawiłem sie pod rampe i nic nie robie??[/quote]
Miałem na myśli załadunek, przy którym uczestniczy kierowca. Jeśli czekasz na załadunek, to powinieneś włączyć "kopertę" bo masz wtedy przerwę, a nie odpoczynek.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 28 sty 2011, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

to ja kolejne głupie pytanie pewnie co dla nie których wyjadaczy(bez obrazy)...
,,gdy mam na młoteczkach czyli inna praca to powiedzmy te przykładowo 30 min na młoteczkach to jest wliczane w czas jazdy czyli w te 9h???czy to jest cos innego???


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 28 sty 2011, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 sty 2007, 18:53
Posty: 623
GG: 6032020
Lokalizacja: Czchów

Cytuj:
to ja kolejne głupie pytanie pewnie co dla nie których wyjadaczy(bez obrazy)...
,,gdy mam na młoteczkach czyli inna praca to powiedzmy te przykładowo 30 min na młoteczkach to jest wliczane w czas jazdy czyli w te 9h???czy to jest cos innego???
Sama nazwa Ci mówi: jest to INNA PRACA. Nie zaliczasz tego do jazdy. Chyba, że podczas tej pracy masz jakieś podjazdy, np przejazd z hali X do hali Z.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 28 sty 2011, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 sty 2010, 16:03
Posty: 226
GG: 11516920
Samochód: DAF CF 440 Euro 6 Space Cab
Lokalizacja: Starzyny [SZA]

Cytuj:
Miałem na myśli załadunek, przy którym uczestniczy kierowca. Jeśli czekasz na załadunek, to powinieneś włączyć "kopertę" bo masz wtedy przerwę, a nie odpoczynek.
Wydaje mi się, że źle mówisz, bo "koperta" to gotowość do pracy, a nie przerwa. Tak jak w załodze dwuosobowej, kiedy jeden jedzie ma "kierownicę", a drugiemu zaś wyświetla "kopertę".
Przynajmniej tak jest na cyfrówce i zawsze daję "łóżko". Miałem 2 dokładne kontrole tacha w Niemczech i się nie przyczepili, więc dobrze robię.
Chyba, że na analogu inaczej się tym steruje, ale nie wiem, bo nie jeździłem nigdy na nim.

_________________
Nie ma lipy, same dęby!
DAF XF 105 Super Space Cab - nie ma większego.
Lubię Actrosy... Wyprzedzać pod górę :mrgreen:


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 29 sty 2011, 16:05

Czekając na załadunek jesteś w stanie gotowości więc "koperta". Robiąc pauzę 45 min również możesz ją zaznaczyć przy pomocy "koperty". Wszystko rozchodzi się o to, aby odróżnić przerwę od odpoczynku.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 29 sty 2011, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Wydaje mi się, że źle mówisz, bo "koperta" to gotowość do pracy, a nie przerwa.
Właśnie w tym momencie Ty nie masz całkowitej racji.
Bo "koperta" to okres dyspozycji traktowany również jako przerwa (nie mylić z odpoczynkiem), dlatego ja już powiedział Wolfzan można 45min odwalić na kopercie.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 09 mar 2012, 11:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2010, 18:57
Posty: 54
GG: 0
Samochód: actros 2640
Lokalizacja: Z-ne

Odkopuje;p Powiedzcie mi koledzy bo na to pytanie nie dostalem odpowiedzi. Kto ma wypisac mi ze samochod stal wtedy i wtedy,samochod zarejejstrowany jest prywatnie nie ma zadnej firmy.,czasem samochod stoi 3 miesiace czasem co drugi dzien, i teraz powiedzmy ze jade sobie po piasek po 3 miesiecznej przerwie kontroluje mnie itd i tarczki z miesiaca prosi, a mowie ze stal samochod w garazu cala zime to mi zapewne nie uwierza, wiec co mam sam wypisac sobie na kartce takie zaswiadczenie i tylko sie sam podpisac ?? tak samo jak np co drugi dzien gdzies jade to co??zolte tarczki wypelniac?Jak by samochod byl na firme to by problemu nie bylo bo wlasciciel by wypisal


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 12 mar 2012, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 16:08
Posty: 48
GG: 1699214
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Police

Żółte tarczki już nie obowiązują. Po ten piasek jeździsz prywatnie? Masz firmę jednoosobową? Jeździsz u kogoś? Więcej info podaj.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 12 mar 2012, 11:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

Cytuj:
Odkopuje;p Powiedzcie mi koledzy bo na to pytanie nie dostalem odpowiedzi. Kto ma wypisac mi ze samochod stal wtedy i wtedy,samochod zarejejstrowany jest prywatnie nie ma zadnej firmy.,czasem samochod stoi 3 miesiace czasem co drugi dzien, i teraz powiedzmy ze jade sobie po piasek po 3 miesiecznej przerwie kontroluje mnie itd i tarczki z miesiaca prosi, a mowie ze stal samochod w garazu cala zime to mi zapewne nie uwierza, wiec co mam sam wypisac sobie na kartce takie zaswiadczenie i tylko sie sam podpisac ?? tak samo jak np co drugi dzien gdzies jade to co??zolte tarczki wypelniac?Jak by samochod byl na firme to by problemu nie bylo bo wlasciciel by wypisal
Może źle rozumuję ale ja bym wziął ze sobą ostatnią tarczkę. Masz na niej wypisany stan licznika bodajże także chyba to jakiś argument za tym że auto stało.

Mam inne pytanie. Gdy jadę na tachografie do którego wkładam kartę kierowcy to po każdym cyklu 24h muszę robić wydruk czy dopiero kiedy ITD zatrzyma do kontroli to się drukuje ?

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 12 mar 2012, 12:59
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

a co będzie inspektora obchodzić to czy auto stało czy nie? TOBIE ma się czas zgadzać a auto może i 24/7 jeździć. No ale kogoś to auto musi być? Twoje? Pracujesz u kogoś? Czy może pożyczyłeś od "śwagra"?

A co do wydruków, robisz jak musisz coś opisać lub podczas kontroli. Na zakończenie dnia wydruk jest niepotrzebny, bo i po co jak wszystko sie zgadza.

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 12 mar 2012, 18:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2010, 18:57
Posty: 54
GG: 0
Samochód: actros 2640
Lokalizacja: Z-ne

Tak prywatnie,na ojca jest zarejejstrowana a ja jestem wspolwlasciciel, Nie ma zadnej firmy ojciec figuruje jako rolnik ,powiedzmy ze np jade po wegiel dla siebie ,nie zarobkowo dla znajomego auto stoi czasem pare miesiecy jest jakis wypad np przed zima .Ja jestem zarejejstrowany znowu na bezrobociu .


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 12 mar 2012, 22:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sie 2011, 16:08
Posty: 48
GG: 1699214
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Police

W zaświadczeniu o nie prowadzeniu ojciec wispuje się jako firma bo jest właścicilem pojazdu, ty jako kierowca i ojciec wystawia Ci zaświadczenie podpisując się jako pierwszy, a Ty jako drugi. Tak to powinno wyglądać wg mnie.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 24 kwie 2012, 9:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 paź 2005, 21:43
Posty: 79
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Witam. Mam pytania dotyczące tachografu cyfrowego. W samochodach o masie powyżej 3,5 t są montowane tachografy (teraz w nowych cyfrowe) - pytanie - czy musi być tachograf zamontowany (jak jest musi przejść legalizację), czy w przypadku cyfrowego kierowca jest zobowiązany do posiadania karty kierowcy ?? Chodzi mi o podstawę prawną - wskazanie jej.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 31 maja 2012, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Wcześniej nie jeździłem z tacho cyfrowym, jednak teraz będę miał okazję w związku z tym mam kilka pytań.
1. Kiedy prawidłowo robić zakończenie dnia ? Przed pauzą 9 / 11 czy po ?
2. Kiedy robię rozpoczęcie / zakończenie dnia tacho wyświetla godz. w czasie UTC, tak powinno być ?
3. Przed wyjęciem karty z tacho robić zakończenie dnia czy tacho samo zapyta o zakończenie gdy nacisnę klawisz do wyciągnięcia karty ?

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 31 maja 2012, 19:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2011, 20:02
Posty: 132
GG: 0
Samochód: Peugeot Boxer L3H3/ Audi a4
Lokalizacja: Kraków

koledzy, niedługo zaczne prace i w samochodzie będzie tacho cyfrowe
niestety samochody nie są przypisane do kierowców, a codziennie jest powrót do domu.
nigdy jeszcze nie miałem okazji pracować z tego typu sprzętem więc mam pytanie:

jak poprawnie zakończyć dzień pracy.czy wyciągając kartę, robie wydruk i opisuję coś<jeśli tak to co i gdzie?>, wiedząc, że na następny dzień będę jeździł innym autem ? czy robię to może przed rozpoczęciem pracy, czy nie robię wcale ?

_________________
B, BE, C, CE


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 31 maja 2012, 20:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Robisz wydruk tylko jak coś masz nie tak, np. przekroczony czas jazdy czy pracy i wtedy opisujesz przyczynę na wydruku. Jeśli wszystko jest ok nie musisz robić wydruku po wyjęciu karty.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: