Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 kwie 2012, 18:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Najnowsza interpretacja form jakie moga stanowić zabezpieczenie do licencji w/g rozporządzenia 1071.

http://www.gitd.gov.pl/content/stanowis ... 10712009-w

http://www.gitd.gov.pl/sites/default/fi ... prawna.pdf

Zapraszam do dyskusji.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 maja 2012, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Z tego co się orientuję aktualnie organ wydający licencje uznaje jako środki zabezpieczenia do licencji:

- sprawozdanie finansowe
- poręczenie bankowe
- polisa AC samochodu, który jest naszą własnością.

Przynajmniej tego życzą sobie w Szczecinie.

Sprawozdanie finansowe - małe firmy odpadają. Poręczenie bankowe - OK, gdyby banki oferowały takie usługi. Owszem teoretycznie wpłacamy 9.000 EUR, zamrażamy tę kwotę i bank udziela nam gwarancji, ale... proszę sprawdzić, który bank udziela poręczenia konkretnie w celu zabezpieczenia licencji transportowej. Jest sporo poręczeń na inne cele, ale na licencję nie znalazłem. Być może za niedługo się to zmieni i banki będą miały to w swojej ofercie. Polisa OC - ok., ale zapomnijmy o tym jeżeli samochód jest kredytowany lub leasingowany.


Jednym słowem ktoś, kto chciałby zacząć pracować na siebie jako tzw. "owner" musi mieć sporo pieniędzy na początek. :)


Ostatnio zmieniony 02 maja 2012, 21:36 przez Pazdz, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 02 maja 2012, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

dziś byłem w BOTM w sprawie wypisu.
złożyłem dokumenty i okazało sie że problemem jest właśnie zabezpieczenie.
najlepsze jest top że w lutym odbierałem licencje krajową i jako zabezpieczenie składałem polise OCP i nie było problemu.
w mojej ocenie BOTM popełnia błąd nie uznając polisy OCP jako formy zabezpieczenia za to uznaje polise AC która ewentualnemu klientowi firmy transportowej nie zapewnia NIC dosłownie ponieważ polisa AC jest wypłacana wyłącznie właścicielowi pojazdu i to tylko wyłącznie wtedy kiedy jest szkoda w ubezpieczonym pojeździe.
cp wiecej BOTM obecnie przyejmuje wyłącznie polisy AC na pojazdy zgłoszone do licencji więc nawet nie ma obecnie mozliwości złożenia AC na naczepę ponieważ takowa nie jest zgłaszana do licencji.
dzis też rozmawiałem w jednym z banków miła Pani zadała mi kilka pytań np;
na kogo ma być wystawiona gwarancja czyli kto ma być beneficjentem?
na jakich warunkach ma byc uruchomiona ta gwarancja i w jakich przypadkach może nastąpić wypłata?
na jaki okres ma być wystawiona?
sądzę że BOTM nie ma pojęcia na temat produktów bankowych dlatego porusza się po omacku.

może byśmy zebrali się w grupę i napisali do ministra o problemach jakie nam stworzyli urzędnicy więcej podpisów pod pismem ma wiekszą siłę przebicia.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 maja 2012, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ja mogę się podpisać pod pismem z prośbą o zaprzestanie wydawania licencji na np 5 lat. Aż sytuacja sie wyklaruje.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: