Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 maja 2012, 14:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 gru 2010, 16:20
Posty: 39
GG: 0
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Myszków [SMY]

Szkoda, że fotka nie jest dobrej jakości :( Mniej więcej nie ma takiej różnicy wg. mnie.


Post Wysłano: 18 maja 2012, 20:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Ja dostrzegam kilka różnic:
-nowy panel (półka?) nad drzwiami kierowcy tam gdzie wmontowane jest oświetlenie. Widać, że teraz jest tak kilka cm szerzej niż w obecnym FH,
-czyżby nowe oparcie fotela? wydaje się sporo szersze i masywniejsze
- zwróćcie uwagę na oświetlenie nóg kierowcy w drzwiach oraz pozycję butelki. Tunel jest albo tak nisko, albo jest tam płaska podłoga. Nastawiam się na pieszą opcję,
- o desce raczej nic nie można powiedzieć bo jest cała zakryta maskownicami nie mniej jednak odległość od łóżka do deski wydaje się większa,
- środkowa część materaca może być składana jak to ma miejsce w erkach

Zastanawia mnie tylko tak głęboko cofnięty do tyłu fotel. Czyżby, aby się wyspać trzeba regulować położenie fotela?. Wygląda to tak jakby było tam po prostu za mało miejsca na nogi stąd jest w takie a nie innej pozycji.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 18 maja 2012, 21:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Post Wysłano: 18 maja 2012, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

To wszystko jakoś poszło do tyłu, a na tym filmiku co go tu umieściłem było, że ten wystająca część wyrka się składa.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 23 maja 2012, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2011, 0:15
Posty: 53
GG: 0

Kilka kolejnych foto:

na początek FH16

Obrazek

Obrazek

Zwykły FH z kabiną L2H1
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 26 maja 2012, 11:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Wyprzedzałem wczoraj na E20 w stronę Kopenhagi nowe Volvo w największej kabinie. Tak jak na zdjęciach kabina wcale nie wydaje się z zewnątrz duża, tak na żywo jest baaardzo spora. Niestety nie zdążyłem zrobić zdjęcia, a na dodatek jeszcze miałem pasażera więc mi zasłaniał... :roll:
Wydawało mi się jakieś takie mniej zamaskowane.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 29 maja 2012, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 kwie 2012, 21:58
Posty: 13
GG: 0
Samochód: magnum 460

mam coś dziwnego co wy na to powiecie?

http://worldtrucker.com/EPiServerCommun ... 654144.jpg


Post Wysłano: 29 maja 2012, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 sie 2011, 23:17
Posty: 48
GG: 6834701
Samochód: Scanio

Zdjęcie to praca jakiegoś grafika albo coś,ale szczerze mówiąc to ten wygląda jest coraz bardziej prawdopodobny moim zdaniem.Dlaczego? A bo kiedyś był taki filmik "Volvo Vision 2012 Concept Truck" i on jest jakąś cząstką tego,jak w najbliżej przyszłości będą wyglądać ciężarówki Volvo.I moim zdaniem tak może wyglądać najnowsze dziecko szwedzkiej marki.Fajnie by to wyglądało tylko znaczek dać niżej,na grill i gitara.
Link do filmiku jak by ktoś nie widział go.
http://www.youtube.com/watch?v=SMcNq36IhY4


Post Wysłano: 29 maja 2012, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Zdjęcie to praca jakiegoś grafika albo coś,ale szczerze mówiąc to ten wygląda jest coraz bardziej prawdopodobny moim zdaniem.Dlaczego? A bo kiedyś był taki filmik "Volvo Vision 2012 Concept Truck" i on jest jakąś cząstką tego,jak w najbliżej przyszłości będą wyglądać ciężarówki Volvo.I moim zdaniem tak może wyglądać najnowsze dziecko szwedzkiej marki.Fajnie by to wyglądało tylko znaczek dać niżej,na grill i gitara.
Link do filmiku jak by ktoś nie widział go.
http://www.youtube.com/watch?v=SMcNq36IhY4
Też mam to przeczucie, że te auto może finalnie ta wyglądać a dlaczego?:
na szpiegowskich fotkach widać:
- że od dolnego mocowania lusterka zaczyna iść czarny pas pędzący pod szybą aż do drugiej strony
- na niektórych fotografiach widać grill, który de facto na fotkach wygląda jak maskownica
- przetłoczenie w przedziale sypialnym też może się zgadzać bo na pojazdach testowych to miejsce jest zakryte. Jednak jest kilka rzeczy, które nie pokrywają się ze stanem rzeczywistym. Mianowicie na szpiegowskich fotkach da się zauważyć inny układ odbłyśnika lampy oraz widać ewidentnie, że wnętrze jest ze starego FH. Te foto jak dobrze pamiętam przedstawia w oryginale FH16 750ps. (no i znalazłem oryginał)
Obrazek

To napawa nadzieją, ze to tylko fake......

ale......

jeśli tak ma wyglądać nowe FH to jestem zawiedziony. Te lusterka, "kocie oczy" ala Daf oraz to przetłoczenie w części sypialnej niszczą to auto a o śmiesznym podszybiu z logo Volvo nie wspomnę. Wygląda to hmmmm karykaturalnie.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 02 cze 2012, 7:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Znalazłem jakieś zdjęcia na truckstar.

http://www.truckstar.nl/nieuws/detail/s ... interieur/

Jakoś średnio to widzę.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 02 cze 2012, 11:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Znalazłem jakieś zdjęcia na truckstar.

http://www.truckstar.nl/nieuws/detail/s ... interieur/

Jakoś średnio to widzę.
Madziak a ja wręcz przeciwnie po tych zdjęciach jestem pozytywnie zaskoczony. Wbrew pozorom lista zmian które widać jest bardzo długa. Tak więc po kolei.
Foto 1:
Obrazek
1. Tak jak kiedyś pisałem Volvo zrobiło nowe kieszenie nad głową kierowcy. Widać, że auto w tym miejscu ma grubszą tapicerkę co pozwala wysnuć teorię, że kabina będzie jeszcze lepiej wyciszona. Na nowej szuflado-ściance zamontowano nowe punktowe oświetlenie
2. Prawie poprzeczna szyba to i schowki czołowe są teraz wyraźnie głębsze.
3. Fotel kierowcy posiada przycisk, blokadę do kładzenia oparcia lędźwiowego. Być może by rozłożyć całkowicie górne łóżko trzeba będzie lekko pochylić fotel. Lepsze takie rozwiązanie jak suwanie fotelem.
4. Górne łóżko wyraźnie wyżej niż w obecnym modelu. Przestrzeń pomiędzy wyraki wyraźnie wzrosła także tutaj +. Pozycja łóżka wskazuje, że nie konieczne trzeba będzie regulować fotel kierowcy aż tak mocno jakby mogło się wydawać. Lekkie odchylenie łóżka w pionie wskazywać może tylko na jedno. Nad nim nadal będą schowki na tylnej ścianie.
Obrazek
1. Maskownica lusterek maskownicą, ale zwróćcie uwagę jak są one stelażem ze sobą połączone. Przypomina Wam to coś?. Tak łączenie lusterek na tym chińskim modelu.......
2. Całkowicie nowy panel drzwiowy, przypominający teraz auta osobowe. wielki + za to.
3. Na środkowej konsoli dojdzie półeczka na gadżety typu kubeczki itp. Rozwiązanie to będzie bardzo wygodne dla pasażera.
4. Całkowicie nowy panel sterowania funkcjami multimedialnymi auta. Widać na nim 6 przycisków plus jeden w środku służący pewnie jako klawisz nawigacyjny. Pozwala to wysnuć dwie teorie. Pierwsza to całkowicie nowy system zarządzania autem (z chwilą pojawienia się fotek pierwszego FH gdzieś wyczytałem, że Volvo chce wprowadzić nowy system telekomunikacyjny auta). Druga kto wie czy to nie panel sterowania min. I-shiftem, którego umiejscowienie w starym miejscu morze być tylko zmyłką.
5. Nowe oświetlenie punktowe kabiny.
6. Całkowicie nowe mocowanie lusterka kątowego, które teraz wygląda bardzo nowocześnie.
Foto 3.
Obrazek
1. Tak jak w pierwszym foto tutaj wyraźnie widać, że doszedł nowy schowek w wewnętrznym poszyciu kabiny.
2. Volvo poszło po rozum do głowy i znowu będziemy mieć zamykane 3 szafki z przodu. Dodatkowo widać, że i kieszenie DIN znacząco urosły. Zmiana jak najbardziej na +.
3. Przycisk do zwalniana blokady dzięki której obracać możemy fotel pasażera.
4. Całkowicie nowa dwuramienna kierownica, przypominająca trochę te znane ze Scanii.
5. Nowe oświetlenie punktowe
Foto 4. (najbardziej interesujące wg. mnie)
Obrazek
1. Nowy wielki, gruby materac. Łóżko ponoć ma mieć teraz 80cm szerokości.
2. Identyczne umiejscowienie gniazd używkowych.
3. Dolne łóżko jest wyżej osadzone przez co teraz i tak spore szuflady na podstawowe rzeczy będą jeszcze większe. Prawdopodobnie będziemy mogli teraz do zamontowanej pod łóżkiem lodówki postawić duże butelki z napojami w pionie. Kolejny +.
4. Zdjęcie jest nie za wyraźnie, ale nowe FH będzie mieć albo całkowicie płaską podłogę, ale tunel będzie miał minimalną wysokość. Na zdjęciu dywanik Volvo zlewa się z czarną matą stąd, albo jest tam płasko, albo tunel nie ma więcej jak 10 cm wysokości. W każdym bądź razie widać tutaj znaczącą różnicę w stosunku do obecnego modelu.
5. Nowa szuflada pod konsolą środkowa. Widać, że jest wyraźnie większa za co kolejny +.

Jak na razie jestem pozytywnie zaskoczony, Ze zdjęć widać, że kabina zapewni optymalny komfort zarówno podróżowania jak i odpoczynku. Jeśli dostrzegacie jakieś dalsze różnice piszcie. Ogólnie to też macie to wrażenie, że nowa konsola jest wyraźnie wyższa jak obecna?.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Ostatnio zmieniony 02 cze 2012, 14:40 przez Levuss, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 02 cze 2012, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Co do 1 foty i strzałki numer 3, to przecież ten "przycisk" występuje już obecnym FH i służy do składania oparcia.

Widac, że szafki na globie będą dużo pojemniejsze niż obecnie, zdjęcia troche rozmazane i nie widac czy faktycznie będzie płaska podłoga. Zauważcie, że widac całą metalową podstawę mocowania fotela do podłogi, a przecież w obecnym FH ta metalowa konstrukcja ma ok 7cm? Może będzie praktyczny tunel wysokości 5cm, żeby bród nie roznosił się po całej kabinie?


Post Wysłano: 02 cze 2012, 14:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Co do 1 foty i strzałki numer 3, to przecież ten "przycisk" występuje już obecnym FH i służy do składania oparcia.

Widac, że szafki na globie będą dużo pojemniejsze niż obecnie, zdjęcia troche rozmazane i nie widac czy faktycznie będzie płaska podłoga. Zauważcie, że widac całą metalową podstawę mocowania fotela do podłogi, a przecież w obecnym FH ta metalowa konstrukcja ma ok 7cm? Może będzie praktyczny tunel wysokości 5cm, żeby bród nie roznosił się po całej kabinie?
Powiem szczerze, że o ile w liftowych FHczach widziałem składany fotel pasażera to kierowcy jeszcze nie widziałem. Z tą podstawą fotela dobrze mówisz, widać gołym okiem, że tutaj będzie albo minimalny tunelik, albo całkowicie płaska podłoga. Wystarczy porównać jedną rzecz. Konsola środkowa w nowym FH będzie wyraźnie wyższa co dobitnie świadczy o tym, że to auto będzie miało zredukowany tunel silnikowy. Ludzie siedzący np. w Scanii 4 i Torpedach wiedzą o czym mówię. Wszystko na fotkach wygląda ok. Na pewno teraz będzie tam sporo miejsca na odpoczynek jak i bagaż pozostaje jeszcze tylko sprawa odpowiedniej stylistyki.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 02 cze 2012, 18:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ogólnie to tunelu może nie być wcale, trzeba by przeanalizować to jak wysoko zawieszona jest kabina. Kierownica, niczym z Mondeo MK2. Mogli by już to wypuścić!


Post Wysłano: 02 cze 2012, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

http://worldtrucker.com/EPiServerCommun ... 654144.jpg

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 02 cze 2012, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Parę postów wyżej o tym pisałem To fake.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 03 cze 2012, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Wstępną premierę by zrobili, kilka zdjęć jak to będzie wyglądać i niech dalej klepią, a tu ludzi trzymają w niepewności.
A ta cała półka to jak dla mnie to wygląda strasznie, wycięty blat z biurka. Mam nadzieję, że od pasażera cały ten pulpit będzie podobny jak w tych starszych modelach, ładny opływowy kształt.

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 04 cze 2012, 0:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Patrzę sobie na te zdjęcia wnętrza i jestem coraz bardziej pełen optymizmu. Myślę, że po zmianie geometrii kabiny Volvo stanie się rasową ciężarówką oferującą kierowcy o wiele więcej niż dotychczas. Sama szyba i odległość do krawędzi schowków pokazuje, że nowy FH może stać się liderem pojemności w tej kategorii.
Czy tylko ja mam takie wrażenie, że nowoczesne ciężarówki są do siebie coraz bardziej podobne. Niedawno Actros uraczył nas kokpitem łudząco podobnym do Scanii, teraz tutaj widzimy, że kierownica też zaczyna przypominać te znane z obecnej generacji serii R.
Sam jestem ciekaw jak będzie oficjalnie wyglądał kokpit. Zawsze powtarzam, że krzywizny w ciężarówce nie są mile widziane. Kierowca chce mieć wygodną półkę na dokumenty, telefon, koputer, etc. Jak na razie liderem w tej dziedzinie jest DaF. Kto wie może Volvo chce pokonać lidera płaskiej powierzchni kokpitu?
Co do schowków nad górnym łóżkiem to bym polemizował. Myślę, że własnie dlatego dolne lóżko jest tak wysoko by nie męczyć drugiego drivera zmniejszoną przestrzenią nad łóżkiem. Jest po prostu przestronnie.

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Post Wysłano: 04 cze 2012, 6:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Co do schowków nad górnym łóżkiem to bym polemizował. Myślę, że własnie dlatego dolne lóżko jest tak wysoko by nie męczyć drugiego drivera zmniejszoną przestrzenią nad łóżkiem. Jest po prostu przestronnie.
To jest właśnie dobry temat do dyskusji. Ja obstawiam, że schowki tam będą bo nowy glob jest dużo wyższy tym samym zaoferuje więcej miejsca w tym miejscu. Domyślam się, gdyby tam nie było schowków to przy tej wysokości górne łóżko tak jak w nowym Actrosie oraz Iveco składałoby się w całkowitym pionie na ścianie. Na poprawkę należy wsiąść też jeden fakt. Nowa kabina nad czołem szyby będzie miała spadek coś jak Stralis AS także te schowki pomimo, że będą głębokie nie koniecznie będą szły w parze z wysokością. Także tylne schowki są jak najbardziej wskazane. Kto wie może to będzie taka półka lotnicza jak w nowym Magnum. Mnie ciekawi fakt jak Volvo zagospodaruje przestrzeń pod łóżkiem. W obecnym modelu są tam schowki wprawdzie nie wielkie, ale już są. Gdyby Volvo dało tam taka lukę jak np. posiada Magnum plus nowe schowki nad szybą czołową i schowek lotniczy to otrzymamy chyba najbardziej pakowne auto w klasie. Niestety to tylko czysta dywagacja. Nie mniej jednak te zdjęcia napawają optymizmem.
Cytuj:
Druga kto wie czy to nie panel sterowania min. I-shiftem, którego umiejscowienie w starym miejscu morze być tylko zmyłką.
Boże widzisz a nie grzmisz morze napisałem przez rz :(:(:(
Nowe foto:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na 3-cim foto ta kabina wydaje się być gigantyczna.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 05 cze 2012, 13:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Tego zdjęcia nie było:
Obrazek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: