Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

Witam. Od poniedziałku do środy jeździłem w podwójnej obsadzie, od czwartku do dziś już sam. W podwójnej robiliśmy skrócone pauzy dobowe, w czwartek musiałem też zrobić 9 godzin pauzy ale już sam. Czy naruszyłem przepisy? Praktycznie była to 4 dziewiątka między kolejnymi odpoczynkami tygodniowymi ale też w praktyce 1 dziewiątka kiedy jeździłem już sam. Tamte 3 dziewiątki były robione w podwójnej. Przegiąłem tacho?

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Moim zdaniem jest ok. W podwójnej obsadzie pauzy są min. 9 godz. nigdzie nie jest powiedziane że mają to być 11 godz. pauzy. W pojedynczej obsadzie możesz 3 x w tyg. zrobić pauzę 9 godz. Tylko musisz uważać na czas pracy. W podwójnej obsadzie masz 21 godz. pracy jak dobrze pamiętam. Tam okres kontroli jest 30 godz. czyli 9 godz. pauzy + 21 godz. pracy w tym 18 - 20 godz. jazdy.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Cytuj:
W pojedynczej obsadzie możesz 3 x w tyg. zrobić pauzę 9 godz.
Odpoczynek dobowy skrócony można zrobić trzy razy między DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI, a nie trzy razy w tygodniu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Cytuj:
W pojedynczej obsadzie możesz 3 x w tyg. zrobić pauzę 9 godz.
Odpoczynek dobowy skrócony można zrobić trzy razy między DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI, a nie trzy razy w tygodniu.
Masz rację w ciągu 6 cykli 24 godz. max 3 pauzy 9 godz.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

tak sobie czytam i ...
niedlugo to za fajere beda musieli siadac mgr po ekonomice 8)


jak sie czyta te wszytkie czasy itp to idzie oczoplasu dostac

ze ktos jakiegos wzoru do obliczania nie wymyslil
te przepisy to produkuja matoly co nigdy nie mieli lejc w rekach :>

byc moze za 20kilka lat beda kierowca wszczepiac czipy w skore i on bedzie czuwal nad mozliwoscia kierowania pojazdem
wyczuje kiedy kier jest zmeczony i nie pozwoli do dalszej jazdy

ja nieraz mam taki dzien ze bym mogl jechac i 16godz lub wiecej godz a nieraz nie moge uzgac 4,5,mecze sie wtedy bo musze jechac bo pozniej mi sie czas popier... na nastepne dni :(

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Cytuj:
ze ktos jakiegos wzoru do obliczania nie wymyslil
Mówisz i masz:

viewtopic.php?f=43&t=24985&hilit=wz%C3% ... pas%C3%B3w


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 kwie 2006, 22:05
Posty: 207
GG: 5539280
Samochód: Iveco Stralis 480
Lokalizacja: Chodziez

Cytuj:
Cytuj:
ze ktos jakiegos wzoru do obliczania nie wymyslil
Mówisz i masz:

viewtopic.php?f=43&t=24985&hilit=wz%C3% ... pas%C3%B3w

ale ja mialem na mysli wzor na czas jazdy/odpoczynku :)

na spinanie to znam a i tak jego nie uzywam
pewnie jak wiekszosc :wink:

ladunek spinam w/g wlasnego uznania
fakt ze za ciezkie ladunki nie woze ale zawsze spinam jak jest mozliwosc bo pasy zawsze mam na naczepie rozwiniete
przez to mam zawsze do sluchania w firmie ze nie chowam/zwijam ale jak nieraz pozwijalem na zaladunku to musialem zaraz rozwijac do spinania
teraz tylko zawieszam na deskach :>

_________________
LASEKUR LASEKUROLUM AB1993 CE1997 DE2008


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Cytuj:
W pojedynczej obsadzie możesz 3 x w tyg. zrobić pauzę 9 godz.
Odpoczynek dobowy skrócony można zrobić trzy razy między DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI, a nie trzy razy w tygodniu.
Zgadza się, tylko jak to się ma do głównego pytania. Jeżeli pomiędzy dwoma tygodniowymi odpoczynkami jest pomieszanie podwójna i pojedyncza obsada?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
W pojedynczej obsadzie możesz 3 x w tyg. zrobić pauzę 9 godz.
Odpoczynek dobowy skrócony można zrobić trzy razy między DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI, a nie trzy razy w tygodniu.
Zgadza się, tylko jak to się ma do głównego pytania. Jeżeli pomiędzy dwoma tygodniowymi odpoczynkami jest pomieszanie podwójna i pojedyncza obsada?
przepisy wraźnie precyzuja co można uznać za jazdę w podwójnej obsadzie:

ART 4 pkt o:
o) „załoga kilkuosobowa” oznacza sytuację, w której
w trakcie każdego okresu prowadzenia pojazdu pomiędzy
dwoma kolejnymi dziennymi okresami odpoczynku,
lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku
a tygodniowym okresem odpoczynku, w pojeździe
przebywa co najmniej dwóch kierowców w celu prowadzenia
pojazdu. Przez pierwszą godzinę obsady kilkuosobowej
obecność innego kierowcy lub kierowców jest
fakultatywna, ale przez pozostałą część tego okresu jest
obowiązkowa;

w tym punkcie jest dokładnie wyjaśnione i odnosi się do okresów prowadzenia.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Przepis który podałeś znam ale jakoś wcale to nie jest jasne. Spróbuję podsumować:
Odpoczynek tygodniowy|3x30h obsada podwójna| 24h z przerwą 9h w pojedynczej obsadzie|24h z przerwą 9 w pojedynczej obsadzie|Odpoczynek tygodniowy

W ten sposób wykorzystany czas pomiędzy 2 tygodniowymi odpoczynkami bez 6 godzin. Są same przerwy dzienne 9h. Jest to zgodne z przepisami? Czy jeżeli jest pomieszany tydzień to ograniczenie 3 przerw 9h obowiązuje tylko wtedy gdy kierowca był w obsadzie pojedynczej?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Przepis który podałeś znam ale jakoś wcale to nie jest jasne. Spróbuję podsumować:
Odpoczynek tygodniowy|3x30h obsada podwójna| 24h z przerwą 9h w pojedynczej obsadzie|24h z przerwą 9 w pojedynczej obsadzie|Odpoczynek tygodniowy

W ten sposób wykorzystany czas pomiędzy 2 tygodniowymi odpoczynkami bez 6 godzin. Są same przerwy dzienne 9h. Jest to zgodne z przepisami? Czy jeżeli jest pomieszany tydzień to ograniczenie 3 przerw 9h obowiązuje tylko wtedy gdy kierowca był w obsadzie pojedynczej?
ograniczenie do 3x9h pauzy skróconej obowiazuje bez względu na to czy jechałeś w podwójnej czy pojedyńczej, poza tym jadąc cały czas w podwójnej obsadzie to w tych kontrolnych 30 godzinach możesz zrobić więcej jak 9 godzin pauzy.
musisz zwrócić uwagę że czasy prowadzenia masz podane jako czasy MAKSYMALNE, a czasy przerw jako czasy MINIMALNE jest to zasadnicza różnica.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

A czy nie wygląda to tak że w załodze podwójnej regularny dzienny odpoczynek to 9h? Przepisy do końca nie są jasne w tej kwestii.
http://www.csk.szczecin.pl/component/co ... cle/40/168
W ostatnim akapicie jest to opisane.
Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z kontroli (obsada podwójna i same pauzy 9h)?
Czy obsada podwójna też pomiędzy dwoma tygodniowymi odpoczynkami ma czas 6*24H ? Czy liczy się tą wydłużoną dobę 6*30h?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

wczytajmy się uważnie:
"2. W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku.
Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku.
3. Dzienny okres odpoczynku może zostać przedłużony do rozmiarów regularnego lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku.
4. Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku.
5. Na zasadzie odstępstwa od przepisów ust. 2, w ciągu 30 godzin od zakończenia dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku, kierowca należący do kilkuosobowej załogi musi skorzystać z kolejnego dziennego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin.

proszę zauważyć, że ustęp 5 ma taki wstęp "Na zasadzie odstępstwa od przepisów ust. 2", czyli znosi cały ustęp drugi, a co za tym idzie określenie odpoczynku dziennego i skróconego.
wynika z tego, że te 9h w kilkuosobowej załodze jest normalnym odpoczynkiem dziennym i tak to trakuje ITD.
jeżeli ktoś ma wątpliwości proszę do nich dzwonić.

więc jeżeli kolega jechał od poniedziałku do środy w dwuosobowej zalodze z dziennymi odpoczynkami 9h, to gdy siądzie samodzielnie to jeszcze w tym tygodniu może skracać dzienne odpoczynki jakby w pojedynczej obsadzie zaczął nowy tydzień.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Dzięki. Dokładnie tak myślałem ale w gąszczu tych ustaw i rozporządzeń można się pogubić. Jeszcze kwestia czy obsada podwójna ma czas 6*30h pomiędzy dwoma tygodniowymi odpoczynkami?
Podsyłam link do strony ze schematycznymi objaśnieniami dot. czasu pracy kierowców
http://www.csk.szczecin.pl/czas-pracy-k ... -w-pl-i-ue


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

nie bardzo rozumiem, dlaczego nie korzystasz z aktu prawnego, który jest krótszy od tego do czego dałeś linka i co ważniejsze wiążący.

Art. 8 ust. 6:
"6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej:
- dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
- jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu.
Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku."


czy tutaj jest jakieś odstępstwo?, nie jeżeli tak dotyczy to każdej załogi i pojedynczej i kilkuosobowej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Jest już pełna jasność. Rozporządzenie 561 mam wydrukowane i je przeczytałem, ale interpretacje tego są dosyć trudne. Jeszcze raz dziękuje za wyjaśnienie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
wczytajmy się uważnie:
"2. W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku.
Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku.
3. Dzienny okres odpoczynku może zostać przedłużony do rozmiarów regularnego lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku.
4. Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku.
5. Na zasadzie odstępstwa od przepisów ust. 2, w ciągu 30 godzin od zakończenia dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku, kierowca należący do kilkuosobowej załogi musi skorzystać z kolejnego dziennego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin.

proszę zauważyć, że ustęp 5 ma taki wstęp "Na zasadzie odstępstwa od przepisów ust. 2", czyli znosi cały ustęp drugi, a co za tym idzie określenie odpoczynku dziennego i skróconego.
wynika z tego, że te 9h w kilkuosobowej załodze jest normalnym odpoczynkiem dziennym i tak to trakuje ITD.
jeżeli ktoś ma wątpliwości proszę do nich dzwonić.

więc jeżeli kolega jechał od poniedziałku do środy w dwuosobowej zalodze z dziennymi odpoczynkami 9h, to gdy siądzie samodzielnie to jeszcze w tym tygodniu może skracać dzienne odpoczynki jakby w pojedynczej obsadzie zaczął nowy tydzień.
a czy przypadkiem w ustępie 5 zasadnicze nie jest to że " w ciągu 30 godzin od zakończenia dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku, kierowca należący do kilkuosobowej załogi musi skorzystać z kolejnego dziennego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin." ,
przynajmniej ja bym to tak rozumiał z uwagi na to iż jak wiemy w załodze możemy jechać "dłużej " bez odpoczynku, a ustawodawcy chodziło o to by nie zostawiac żadnych wątpliwości kiedy najpóźniej musimy rozpocząć dzienny okres odpoczynku.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: